jirikstbk, jasne, fyzika funguje aj na dialnici, ale celkom nerozumiem, co si tym myslel..
Podla mna (a mozno ma roznosite v zuboch

) je to totizto velmi specificky pripad. Auto tam vlastne zrychluje minimalne, narozdiel od inych jazdnych rezimov (dynamicka jazda na dialnici, okresky, mesto ...). Do zrychlenia samozrejme hmotnost zasahuje priamo umerne, preto v inych rezimoch rozdiel bude priamo umerny hmotnosti auta (velmi zjednodusene).
Narozdiel od zrychlovania, na dialnici sa vykon motora vyuziva najma na prekonanie odporu. A hoci odporov bude viacero (vzduchu, valivy, vnutorny odpor motorovej sustavy..), pri vyssich rychlostiach zacina dominovat odpor vzduchu - kvoli tomu, ze rychlost vstupuje k odporovej sile ako druha mocnina. Hmotnost vsak ovplyvnuje len jednu z tychto sil - silu valiveho odporu - ale kedze ta uz pri tychto rychlostiach tvori male percento vyslednej odporovej sily - su to uz take drobnosti, ze sa uz rovno mozme zacat bavit o sirke pneumatik, ich dohusteni a samozrejme konkretnom type.