Stránka 28 z 58

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 21 lis 2020, 17:46
od zulyk
pochybujem, ze to bude A5..auto ma GPF

ak je od vyroby naplnene olejom 0W-20, tak to moze byt kludne norma ACEA C5

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 21 lis 2020, 18:06
od zulyk
ja predsa netvrdim, ze ti neverim...iba som napisal svoj nazor, aka norma by to mohla byt a vidim, ze ma v tom hyundai asi troska bordel...
A5/B5 tam nema co robit, to su full saps oleje nevhodne pre GPF...API su americke normy a inak sa mi zda, ze API SP su uz oleje s viskozitou 0W-16

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 21 lis 2020, 18:51
od zulyk
asi neostava nic ine, iba sa riadit podla amerikanskych noriem, SN+ resp. SP :D

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 21 lis 2020, 19:41
od Espero
Já se před první prohlídkou ptal u Lennera, jaký olej konkrétně koupit a odpověď jsem nedostal. Dneska už to vím, ale ne z dokladů od vozu, ani od servisu v prodejní sítí. Přece je nutné v první řadě pro každý značkový prodejní servis :hyu: dosáhnout toho, aby majitel vozu koupil 3 - 4x předražený olej.
Přesné označení oleje mi napsal Hujer na fakturu i do servisní knížky. Celá 5 litrová dávka se dá koupit za nějakých 900,- Kč v běžném prodeji a ne za více než 4 000 v servisu.

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 21 lis 2020, 20:51
od cernymotyl
mar72 píše: 21 lis 2020, 16:03 V pondělí se tam zkusím zastavit a zeptám se proč tam nalili olej se specifikací A2, když je i v manuálu auta jasně napsaná C2. Uvidíme co mi řeknou. Myslíte že bych to měl vyměnit za tu C2?
Slušně se zeptej. Zajímá mě jejich vysvětlení. Třeba jsme tady všichni blbí a zas takový rozdíl v olejích není, nebo se tam může lít i olivový olej. :P

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 21 lis 2020, 21:02
od Chasnik
Rozdíl není v olejích, které tam lejou oni. Naopak, velký rozdíl je v olejích, které si přineseš sám. V případě jedna je to v podstatě jedno a ty oleje jsou vcelku podobné, v případě dva dle jejich výkladu zadřeš motor na první křižovatce za servisem :twisted:

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 22 lis 2020, 00:28
od dibarbora
polarka27 píše: 21 lis 2020, 11:03 No u mě je v návodu uveden olej podle americké normy API SN plus a nebo API SP 0W20 a nebo norma ACEA A5/B5 5W30 .
Problém je v tom, že neexistuje žádná srovnávací - převodová tabulka API/ACEA
Další problém je, že z reklamních důvodů udávaná nižšší spotřeba de facto vyžaduje nižší viskozitu, proto z výroby 0W20
Po první garančce se uvidí, jaké oleje splňující API SP budou na trhu, zatím jich moc není, respektive jsou to jen ty, co splňují při starší normě i tu novou. Ale mnoho prodejců ani o existenci SP ještě ani neví.
Ten olej podľa normy API SP/ILSAC 6A tam úplne bez viny uvedený nebude... dôvodom je podľa mňa LSPI... podľa všetkého urobili na nových benzínových motoroch MY2021 niekoľko optimalizačných zmien - napr. výrazne chudobnejšia zmes (v porovnaní MY2020) a tým pádom citeľne stúplo riziko "Low Speed Pre-Ignition" epizód. Majitelia oplov by o tom vedeli rozprávať na niekoľko celovečerných filmov. Takže ako liek na to nasadili olej špecifikácie vyslovene ladenej na potláčanie takéhoto chovania motora... prevádzka s GPF bude zrejme braná už ako samozrejmosť.

https://www.api.org/products-and-servic ... categories

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 22 lis 2020, 06:00
od thornych
Jen pro informaci - Kia je na tom podobně. Na 1. prohlídce mi do 1.4 T-GDi s DPF nalili A5... Zajímavé je, že A5/B5 doporučuje Kia i na svých web. tránkách https://www.kia.com/cz/servis/servisni- ... -olej-kia/ (Ceed - benzinový motor - maximální ochrana). Moc tomu nerozumím...

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 22 lis 2020, 08:06
od Pjotr1
Tak to mě taky zajímá co na to servis řekne. Udělali to asi kvůli ceně. A5 je asi o třetinu levnější než C2.
Nicméně motoru to asi nijak nevadí, A5 má HTHS 2,9 - 3,5 a C2 má HTHS > 2,9. Takže viskozitu splňuje. Horší to bude s GPF. Specifikace C byla stanovena právě kvůli částicovému filtru. Tak bych čekal že ho to bude trochu víc zanášet.

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 22 lis 2020, 12:10
od zulyk
vysokooktanovy benzin je odolnejsi voci samozapalom

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 22 lis 2020, 13:15
od slabostka
LSPI ale nemá nič s benzínom lebo to je niečo iné ako klasické detonačné "horenie" a žiaden benzín ani zmena predstihu s tým nič neurobí.
Olej by mal byť s triedou dexos1gen2 čo asi plní najnovšie API

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 22 lis 2020, 14:23
od Chasnik
Nevím, jak vy, ale já mám v manuálu uvedeno API SN PLUS nebo API SP. Pro normu API SP jsem na CZ trhu našel zatím pouze jenom Petro Canada:
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -1l_103792

Olejů splňujících normu API SN PLUS je povícero.

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 22 lis 2020, 14:29
od dibarbora
polarka27 píše: 22 lis 2020, 13:54 No na to nejsem odborník a dám na radu zkušených, problém ale je- jež se řeší od začátku, když má auto filtr pevných částic , pak já četl už mnohokrát na různém webu, že pak se používá olej dle normy ACEA C3.

Hledal jsem, a nenašel - nějakou tabulku pro normu API , kde by bylo uvedeno ,. že pro filtr pevných částic musí být olej - například splňující normu API SP. Netvrdím, že taková informace na netu není, ale já ji nenašel. Ptal jsem se i značkových servisů - jak jsem u ž napsal, leč bez reakce.

U prodejců olejů - jsem se dozvěděl, že zatím žádný special olej pro normu API SP nemají, ale , že některé již dříve vyráběné oleje toto splňují. ( ale už jsem z nich nevyrazil, které :-)

je to tak nějak začarovaný kruh. Nechceš šetřit na oleji, chceš naopak tam dát to nejlepší co je, ale ......
Oleje špecifikácie ACEA C1,2,3 sú oleje prioritne určené pre naftové motory (slangovo sa volajú nízkopopolnaté oleje), dôvodom na použitie ako bolo spomenuté, eliminácia zaťažovania DPF zo strany spáleného motorového oleja. Výlučné použitie pri vznetových motoroch má rácio hlavne v tom, že podmienky pre prevádzku a regeneráciu časticového filtra sú pri týchto motoroch náročné a každé "uľahčenie" prevádzky je vítané.

Analogicky by teda podobné použitie malo aj pri zážihových motoroch mať svoj zmysel. Výhodou pre časticový filer v zážihovom motore sú podstatne lepšie podmienky na regeneráciu ako aj nižšie zaťaženie sadzami. Keďže na rozdiel od vznetového motora musí výrobca riešiť aj problematiku LSPI, tak museli prísť na rad aj kompromisy. Veľkosť kompromisu si treba pozrieť na nižších ilustračných odkazoch v údaji "sulfate ash"....

Olej ACEA C2
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P003998 ... 3.0-en.pdf

Olej API SP/ILSAC GF-6A
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P004270 ... 5.0-en.pdf

Olej ACEA A5/B5 - pre ilustráciu navyše
https://liqui-moly.com.ar/fichas/3853_ft.pdf

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 23 lis 2020, 13:06
od chipik
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jak dlouho trvá 1. garanční prohlídka u dieselu? Co jsem koukal na internet, tak se tam snad ani žádné servisní úkony nedělají a časová norma prohlídky je 30 min. Nájezd mám do 15.000Km. Děkuji.

Re: 1. Garanční prohlídka

Napsal: 23 lis 2020, 13:59
od thaischumi
chipik píše: 23 lis 2020, 13:06 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jak dlouho trvá 1. garanční prohlídka u dieselu? Co jsem koukal na internet, tak se tam snad ani žádné servisní úkony nedělají a časová norma prohlídky je 30 min. Nájezd mám do 15.000Km. Děkuji.
Samozřejmě tam musíš auto nechat nejméně půl dne aby měli za co vyúčtovat (ikdyž nic na tom nepracovali).

A co výměna oleje? Zkus si domluvit jestli můžeš přinést svůj olej, nebo budeš mít jejích superkvalitní olej (cca 500-800Kč/litr)