V dlouhodobých kalkulacích je ovšem ošemetné počítat se stávajícími cenami elektriky. Za prvé cena EL roste o hodně rychleji než běžné palivo (najděte si ceny EL např. v r. 2000 nebo 2010) a za druhé, cenová vábnička elektřiny do aut je zastřená faktem, že toto "palivo" ZATÍM není zatíženo spotřební daní. V případě nárůstu podílu elektromobilů a poklesu prodejů ropných paliv odhaduju, že k nějakému zdanění elektriky do aut dojde. Stát je prostě nenažraný a spotřebku z paliv prostě potřebuje.
Takže v sedmém roce vlastnictví bych rozhodně neočekával stejné kilometrové náklady jako u nového. A i ten servis asi nebude tak růžový, obávám se, že lowcostové městské přibližovadlo nebude tak robustní, jako poctivý Áca.
Takže Mexican, tvoje volba má svoji logiku, nepopírám, ale v kalkulaci očekávaných nákladů bych nebyl tak optimistický.
Nehledě na to, že já, starý skeptik, pořád můžu mít v garáži hafo kanystrů s benzínem či naftou, ale elektromobil je více závislý na fungování dodavatelské sítě...
