Tak ono je fuk, která karosářská verze se bude probírat, protože řešení předních stěračů je na všech stejné. A i z mého pohledu stejně blbé

.
Stěrače jsou dle všeho schované kvůli aerodynamice, a to kvůli snížení hluku, který vířením kolem ramínek vzniká. Přesně jak píšeš, při vysvobozování zpod sněhu a ledu to není nejkomfortnější řešení. Pokud parkuješ za plotem, tak můžeš přes noc dát stěrače do servisní polohy, ale na volném parkovišti bych to nedělal, to je přímo výzva různým debilům, aby stěrače urvali
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
. Takže nezbývá než nejdřív omést sníh smetáčkem, pak přimrzlé stěrače jemně "odseknout" škrabkou a posléze si "lehnout" přes blatník, jednou rukou přidržovat přizvednutý stěrač a druhou oloupávat led ze stěrače nebo pod ním škrabkou čistit okno. Já mám to štěstí, že přes noc jsou obě auta v garáži, takže tuhle nádheru musím absolvovat jen párkrát za zimu, když hodně nasněží a k tomu pořádně mrzne během dne. Dělat to každé ráno před panelákem, tak mně hrábne!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate