Stránka 290 z 319

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 20 zář 2021, 08:49
od idam.i
To rieši kábel na zrkadlenie,zároveň nabíja mobil. :D/

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 20 zář 2021, 09:07
od Mr. HYUNDAI
To já tam mám radši připojenou flashku. Proto vestavěná NAVI :mrgreen:

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 20 zář 2021, 09:48
od idam.i
Navi v aute cez hotspot idem online,no Waze býva aktuálnejši.
No každý ma svoje. :wink:

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 20 zář 2021, 09:52
od Mr. HYUNDAI
V i30 je vestavěná SIMka, takže ta je on-line i bez mobilu. Pokud by ti pitomci "nevylepšovali" co vylepšovat nepotřebovalo, tak by to byl velmi dobrý systém. Primárně komplikují ovládání vestavěné navigace, její funkce má své mušky, ale to má každá, občas se každému systému povede poslat řidiče do zácpy :lol: .
V Tucsonu ještě SIMka není, tam si samozřejmě pomáháme hotspotem, v ostatním platí výše uvedené.

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 02 říj 2021, 19:14
od Mr. HYUNDAI
Tak jsem se konečně dočkal a Sopťa si řekl o dotankování AdBlue. Při stavu tachometru 26.062 jsme natankovali 12,84 litru.
Hrubým odhadem je naše spotřeba AdBlue 1 litr na 5.000 km :shock: .
Tímhle tempem už další tankování nestihnu :mrgreen: .

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 02 říj 2021, 20:34
od dibarbora
Srandista :lol: ... pri takejto spotrebe nafty sa tomu čuduješ ;-)? To by tú močovinu muselo vylievať z výfuku na cestu.... :mrgreen:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1175338.html

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 02 říj 2021, 20:41
od Mr. HYUNDAI
No, čekal jsem, že těch 5 litrů AdBlue z výroby dojde podstatně dřív - bez ohledu na spotřebu nafty (která není momentálně špatná) :mrgreen:

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 02 říj 2021, 21:24
od willy50
Asi jezdíš se stále studeným motorem? :roll:
*
Stejně je to zvláštní doba, AdBlue - jaký to vzletný název pro chcanky! :mrgreen:

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 říj 2021, 17:44
od Mr. HYUNDAI
Nějak detailně jsem se fungování SCR nevěnoval, ale pokud si dobře pamatuji, tak teplota motoru s ním až tak moc nesouvisí. První by v řadě měl být oxidační katalyzátor, pak vstřikovač AdBlue, pak SCR katalyzátor a nakonec DPF. Vstřikovač začíná fungovat po dosažení provozní teploty SCR katalyzátoru, což není ani 200 stupňů Celsia, což by při obvyklé teplotě spalin nemělo trvat zase tak dlouho jí dosáhnout :-k .
Spíš to bude opravdu souviset s typickým jízdním stylem, který je hodně defenzivní, motor málokdy trvale točí přes 2.000 otáček - ano, ani po dálnici se obvykle nepohybuji víc než cca 120 km/hod., spíš kolem těch 115. A to čistě z akustických důvodů :wink: .

Pokud z výroby bylo v nádrži 5 litrů chcanek, tak by se znovu mělo auto přihlásit o jejich natankování při nájezdu překračujícím 90.000 km - to fakt nehrozí, že bychom Sopťu ještě měli :mrgreen: .

Dnes jsem opět tankoval a po více jak 26.000 km je průměrná spotřeba nafty 5,27 litru =D> .

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 26 říj 2021, 12:27
od Mr. HYUNDAI
Přezouvací šílenství je v plném proudu. Letos se mi podařilo to poskládat tak, že se mi potkává více aut v jednom termínu a i práci jsem si naplánoval tak, že nejsem ve skluzu (zatím). Ale o to nejde. Díky tomuto schématu jsem včera bezprostředně přesedal z ix35 do Tucsonu TLE a následně i NX4. Je neskutečné jak moc je efekt vývoje v rámci jednoho segmentu znát. Nejvíc je to samozřejmě cítit na naladění podvozku, který se posunul neskutečně (všechna auta jsou na 17'') - komfort a jistota se mezigeneračně posouvaly velmi výrazně; a to včetně odhlučnění. Srovnávat vzhled exteriéru a interiéru je poněkud nemožné - :hyu: si na designovou kontinuitu nikdy nehrál, takže je to jaksi každej pes jiná ves, když ta auta stojí vedle sebe, tak fakt nevypadají jako reprezentanti jedné značky v jednom segmentu...
A motoricky je to taky nesrovnatelné - nafta v manuálu, nafta s DCT a benzín v manuálu :mrgreen: .
Ale jako demonstrace pokroku je přesednutí z NX4 do ix35 fakt výmluvné :shock: :!:

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 26 říj 2021, 13:58
od Maras
Tohle je výstižné 👏 a za mně jenom dobře jak Hyundai nedrží dizajnovou linii. Kolikrát má člověk problém poznat generační rozdíly např. VW Golf,nebo Škodovky mezi sebou.

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 26 říj 2021, 17:46
od Mr. HYUNDAI
No, nejsem zastáncem totálně stejného designu jako u AUDI, ale druhý extrém předváděný :hyu: se mi taky úplně nezamlouvá.
KIA je v tomhle směru o mnoho dál - každé auto jiné a přitom jednotící prvek pod názvem Tiger nose. Jasně se pozná výrobce a přitom to není padesátá verze téhož =D> .

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 26 říj 2021, 19:04
od Foxy
To je pravda inak, i30 2006 a 2021 krásne ukazuje že niekedy je po kope faceliftov čas model aspoň premenovať, však motor je iný, karoséria je iná, podvozok je tuším upravený, interiér je iný... jediné čo je rovnaké je názov, podľa ničoho by som tie dve autá nespojil :D Názov, počet dverí a počet kolies je tam jediné čo má kontinuitu... (edit -> neplatí pre 1,5 tgdi čo nemá rezervu, takže -1 koleso :D )
evoluce.jpg
evoluce.jpg (42.67 KiB) Zobrazeno 523 x
(viem že ukazujem fastback vs hatchback, ale to že to vyzerá úplne inak len potvrdzuje ten point)

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 26 říj 2021, 19:12
od Axel.Foley
Foxy: Pleteš jablka s hruškami. Na obrázku máš dvě různé generace - první a třetí. Navíc první je před a třetí po faceliftu, což jsi zamíchal dokonale. O kódy k jednotlivým generacím poprosím Mr. :hyu: , který se v nich dokonale vyzná.

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 26 říj 2021, 19:15
od Foxy
Máš pravdu Axel, viem že sú skokové posuny = generácie a v rámci nich viac menej kozmetické a výbavové facelifty. Môj point bol ale o niečom inom, len som to trošku zle napísal. Myslím že keď auto prejde generačným vývojom a následne faceliftami v rámci generačných stupňov, a to až tak ďaleko že ho prakticky nič technicky, motoricky, či dizajnovo nespája s predošlými generáciami, mal by sa možno zmeniť názov modelu. Fabiu by som snáď ešte spojil aj tú úplne prvú s tou aktuálnou, napríklad, a tá prešla viacerými stupňami. Hyundai i30 by som k sebe nepriradil ani náhodou.