Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Poka »

Chasnik píše:Poka: podívej se do svého podpisu: "Family plus" - tak to holt s tchýní musíš vydržet :mrgreen:

Pokud chceš něco opravdu popřít, dej si to do názvu!!
...viz Nečasova "Protikorupční vláda"... :-
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Podaril sa mi menší test spotreby za rovnakých podmienok obe porovnávané vozidlá išli za sebou rovnakou rýchlosťou, dnešné porovnanie bude opäť Hyundai i20 1,25 57 kW, cca. 1060 kg a Toyota Avensis kombi 2,0 D4-D 93 kW, cca. 1565 kg.

Trasa, opäť diaľnica 90 - 100 km/h, teplota 0 stupňov, sneženie, mokrá cesta.

Priemerná spotreba pri oboch vozidlách bola 5,6 l podľa palubného PC, priemerná rýchlosť cca. 78 km/h.

Ak si porovnám tabuľkové hodnoty, tak to viac menej súhlasí: i20 spotreba 5,1, Avensis 5,2.

Zaujímavé bolo sledovať, kedy sa motor dostal na teplotu 90 stupňov, u i20ky to bolo po 2,5 km a u diesla cca. po 16 km.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
gmpm
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 črc 2012, 16:12

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od gmpm »

jirikstbk píše:Raději bez komentáře.
http://www.novinky.cz/auto/292970-normo ... omise.html
Spatna nebo dobra je jedno, furt mi neprijde, ze by nejakym motorum nadrzovala ...
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
atík
*
Příspěvky: 32
Registrován: 26 bře 2008, 19:44

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od atík »

Takže od 26 října kdy jsem přezul na zimáky a skutečně poctivě zapisuji km a palivo jsem najem kolem 5000 km. Troufám si tvrdit, že to je dostatečný vzorek na nějaký závěr. Průměrná spotřeba je 6.3. Nejníž jsem se mezi tankováním naměřil asi 5.6. jezdím tak 30 km do velkého města a pak většinou chvíli po tom městě jezdím. také v tom byly jízdy po dálnici. Většinou jezdím sám. Jezdím 90kou a v obci tak do 60. Když chci aby spotřeba klesla musím jet tak kolem 80. Pokud jsou vaše hodnoty dle pc tak se nedivím, že jsem tak diametrálně jinde. PC u I20 je slutečná katastrofa. Jinak I20 mám od května 2012 a nalítáno přes 17tis. Rád bych to porovnal s někým kdo skutečně poctivě měří a nespoléhá na PC.
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Myslim, ze viacero z nas tu ma v podpise odkaz na taketo meranie, takze neviem, o com pises :shock:
Rovnako nechapem kritiku palubneho pocitaca - u mna ukazuje stabilne o cca. 0,2l menej, ked si tuto "konstantu" pripocitam, od tankovania sa lisi vzdy len minimalne.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

atík

Prvý rok som počas 30.000 km presne počítal spotrebu paliva podľa dotankovaného paliva, rozdiel medzi palubným PC a skutočnosťou sa vždy pohyboval v rozmedzí 0,25 - 0,3 l, 2x bola skutočná spotreba o 0,5 l vyššia. Vždy som tankoval plnú nádrž po rozsvietení rezervy.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od mnkk »

atík píše:PC u I20 je slutečná katastrofa.
Čo myslíš pod pojmom katastrofa? Ukazuje ti odchylku raz liter, inokedy pol litra, potom zas 2 deci? Alebo drží konštantne pol litra rozdiel? Hmmm?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
atík
*
Příspěvky: 32
Registrován: 26 bře 2008, 19:44

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od atík »

Přesně. Někdy je to měření PC úplně přesné ( málokdy ). Jindy je odchylka 0,5 l,jindy 0.75l, jindy třeba 0.3l. Měřeno je to vždy po vyjetí téměř celé nádrže. Já to auto mám celkem rád. Motor je myslíjm zdařilý, ale tyto maličkosti tu celkovou spokojenost drobet sráží. To, že mě vržou dveře tak, že někdy neslyším rádio je maličkost. To by měli odstaranit na garančce. Ale prostě jsem vyjádřil svůj názor, že PC je katastrofa - už jen to, že se pokaždém dotankování vynuluje. Já si nestěžuji, jen konstatuji fakta. A ještě jedna věc pro objektivitu - veškeré palivo bylo od Shell.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od mnkk »

Aha, to je potom naozaj zlé. Daj si nakalibrovať PP. Na niektorých autách sa to vraj dá. :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
atík
*
Příspěvky: 32
Registrován: 26 bře 2008, 19:44

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od atík »

Abych se přiznal není to pro mě důležité. prostě tento pc používám jako orientaci zda spotřeba stoupá či klesá. Osobně si myslím, že takto koncipovaný pc ani přesný být nemůže zejména proto, že se vždy po natankování nuluje. Měří tím pádem na relativně krátkou vzdálenost. Například u Octávie se kterou jsem měl neskutečné problémy byl pc přesný právě proto že se nuloval až při 10 tis. Samozřejmě zde u I20 vznikne odchylka i tím, že ne vždy dotankujete stejně - to ale není velká odchylka, a taky měříte - li třeba po vyjetí třetiny nádrže je odchylka zřejmě vyšší. Čím víc ujetých km tím se hodnota spřesňuje. Ale já se vždy snažím měřit zhruba po vyjetí 35l.
Méďa Béďa
**
Příspěvky: 180
Registrován: 07 zář 2012, 23:55

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Méďa Béďa »

Také mám stabilně odchylku pc proti měřené spotřebě 0,2 - 0,3 l, žádná zvěrstva jako půl až 3/4 l se nekonají.
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

atik: Když si klikneš u mě dole na 6,6, tak v pravém sloupci je u každého tankování ikona BC. Když nad ní najedeš myší, tak vidíš rozdíly. Obvykle ukazuje kolem 0,2 litru méně. Takže jen něco pro dobrý pocit řidiče.

Problém je v tom, že asi ne všichni výrobci tu metodiku měření přesně dodržují. U některých to vypadá, že místo toho, aby měli naštvané zákazníky, tak ji raději uvedou vyšší i když si tím vlastně pro inzerci ubližují. Pokud si vzpomínám, tak před nějakou dobou vyšel v některém s motoristický periodik test, jak které značky na tom jsou. No a u některých bylo pravidlem, že byl rozdíl větší a u jiných se zase průměrná spotřeba velmi blížila udávané.

Nejeden kupující se při výběru značky dívá právě na spotřebu. O to větší je pak zklamání, když se uváděné spotřebě ani zdaleka nepřibližuje.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

atík

Palubný PC v koncernových autách je niečo iné ako ponúka :hyu: , hlavne okamžitú spotrebu zobrazuje číslicami a hlavne je možné ho kalibrovať. Najpresnejšie je to počítať podľa dotankovaného paliva a palubný PC používať len ako vodítko k úspornej jazde.

Mimochodom o spotrebe paliva výrobca vs. realita by sa dali písať knihy, toľko diskusií a názorov :-k
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Méďa Béďa
**
Příspěvky: 180
Registrován: 07 zář 2012, 23:55

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Méďa Béďa »

Okamžitá spotřeba gragicky zobrazená na vodorovné úsečce na 75% rozsahu vypadá patrně podstatně lépe než číslicový údaj 45 l/100 km...
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“