takže dnes už i já můžu přispět do této kategorie
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
někteří určitě zaregistrovali, že tátovo sonata se odporoučela do věčných lovišť a otázkou bylo co koupit. Z finančních důvodů jsme opět chtěli ojetinu, na 99% jsme byli rozhodnuti pro kiu magentis z roku 06, jel jsem si ji prohlédnout do Ovy a byl to vskutu luxusní kousek, super stav, motor na chlup stejný co mají naše sonaty takže jsem si řikal další výhoda kdyby byl problém a cenovka 50tis to udolala že ji vezmem. Ale táta si projednou v životě přál nové auto a viděl reklamu na pežota 301, takže jsme ho jeli projet. Překvapilo mě, jak výborně žehlí nerovnosti, kostky, retardéry, přejezdy... tam dávám 10 z 10
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
ale to bylo tak všechno co mě zaujalo, táta vše ignoroval a že vezmem magentis. Ale pak jsem si ho ještě na půl dne s kamarádem pučil, že si ho pořádně projedem. Předváděčka 1.6i v plné palbě s všemožnýma příplatkama, dle katalogu cca 350tis. Zajeli jsme před showroom škodovky a že se chcem projet v rapidu (byť jsem na 200% věděl že koncern domů nepůjde), vstřícnost nebyla zrovna nejlepší, ale když jsem nadhodil že mám pučenou 301 a parkuju vedle rapida a skutečně bych to chtěl porovnat, hned by se mohli rozkrájet
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
byla to nějaká střední až vyšší výbava s cenovkou 370tis. A jediné co se mě skutečně mile překvapilo byla pružnost motoru 1.2tsi, čekal jsem motorovou pilu, která nepojede... ale táhl asi 3x líp než jsem čekal
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
no stejně nejsem ani trošku fanda downsizingu, teda co nejsem fanda, jsem odpůrce
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
takže ani omylem a tvrdím jedno, co v autě není, to se ani nepokazí aneb přítomnost kompresoru na mě taky dojem neudělala, byť s výkonem to umělo zacvičit. Nechal jsem si teda udělat nabídku na tu 301, tu konkrétní předváděčku s 620km že nám pustí za 299tis a ještě přidali zimní gumy. Je to ta nejvyšší výbava allure, k tomu hliníkáče, parkovací asistent, vyhřívaný sedačky, rádio s bluetooth a metalíza, okna v elektrice jsou tuším obsažený ve výbavě. Víc mě nenapadá. Co musím skutečně ocenit je podvozek, v komfortu na plné čáře natáhl jak kostitřas rapid, tak novýho focusa (ten je lepší akorát ve stabilitě, aby ne když vyhrál podvozek roku a nejspíš i oprávněně
![Dancing :D/](./images/smilies/eusa_dance.gif)
) líbí se mi jednoduchost auta, 15let starej koncept atmosférického motoru bez všelijakých nesmyslných kurvítek a udělátek. Robustní podvozek, mohutný kuláky, ramena (ty mají zespoda ještě plastový kryty proti šutrům), i mechanik řikal že takovou práci už dlouho neviděl, vzhledem k tomu jak se nový auta s prominutím osírají... kolik vydrží uvidíme časem a sám jsem zvědav, jelikož původně jsem nad pežotem zvysoka ohrnoval nos
A kupodivu vnitřní prostor je téměř totožný jako v sonatě, to mě zarazilo asi nejvíc
sice jsem na hyu taky koukal, ale cenově pro nás nic zajímavého. Krátká třicítka je příliš malá a trikolor 1.6cvvt začíná na 330tis - což už bylo za hranicí našich finančních možností. O kombajnu za 355 nemluvě...
P.S. na fotce jsem s dvouletým brášou
AD: na přání zvětšeno
![Obrázek](http://2i.cz/2i/i/50fee302/930e4b0cd7b3d82145cc992e287ad042/db467a5083.p.jpg)