Mexican: já bych se ale taky klonil k tomu, že diesel je poruchovější
předkomůrkový diesely trpěly na propálený těsnění pod hlavou, benzíny ne
moderní diesely? CR 1. generace - životnost vstřiků cca 160 kkm, výměna 15000 Kč/ks
CR další generace - životnost vstřiků cca 250 kkm
PD - životnost cca 150-200 kkm, opravy jak u CR
a hlavně, nevzpomínám si, že by krom 1,9 SDi byl v posledních 10 letech na trhu atmosférický diesel, takže si připočti ještě opravu turba - podle typu 160-250 kkm nutná oprava
když se na to koukneš, tak tohle všechno jsou věci, které dnes díky repasím stojí jen kolem 8000 Kč/ks, ale spolehlivě ti zastaví auto
řada moderních dieselů má dvouhmotový setrvačník - legraci za 20000 Kč, životnost cca 250 kkm
když se budu k benzíňáku chovat slušně, tak mě potká leda seřízení ventilů, výměna pístních kroužků, výměna svíček a zapalovacích kabelů, což jsou závady, které zkušený řidič na atmosférickém motoru odhalí včas a i kdyby, tak dojede na tři válce (blbý to maj fiatisti s dvouválcem
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) - a ještě jedna podmínka - koupí si auto, u kterýho vymění svíčku za pár minut na silnici (japonci) a ne že kvůli tomu rozmontuje půl auta (VW, Fiat a řada dalších se svíčkami zezadu)
to, že diesely jsou služební auta taky není tak úplně pravda, firemní vozový park v ČR budou tvořit převážně Fabie HTP a znám lidi, kteří ač mají auta sami pro sebe a kupují si je za vlastní peníze, tak se k nim chovají dost ošklivě - tedy záleží na kusu a na pečlivém zvážení všech rizik daného typu automobilu.
samozřejmě je nutné brát v úvahu i důvěru kupujícího v údaje uváděné o vozidle....
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)