Draha rada nad zlato pri kupe TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od Hardcam »

6,2 je teda luxus, je teda fakt, ze na vyporadani s hmotnosti auta uz mas silnejsi motor nez starsi Tucsony.
Zdenek: ze by to CVVT udelalo tak propastny rozdil? Ja jsem s Lantrou jezdil v klidu do 7 litru. Kdyz se plne vyuziva hmotnosti aut treba z kopce atp., tak to nemuze byt tak strasny, ne? Predpokladam, ze mi ho nikde nepujci na delsi svezeni, abych si overil, co to udela s lehkou nohou. Mam ted na mysli bazarovy kousek.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Šamot
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 led 2009, 17:34

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od Šamot »

Tak jsem si tusconka koupil.Přes počáteční nedůvěru jsem poměrně spokojený.Úplně budu až bude na plyn,koukal jsem,že někdo dal tuscona do Přelouče.Mám to tam nejblíž,tak jaké máte s zkušenosti s touhle firmou.Cena jsem koukal tak 33 000.-.Jinak jsem nedostal manuál od auta,tak trochu tápu s několika věcmi.A to s manuální klimou.Když pouštím ofukování předních oken,vždy svítí zelená kontrolka ajko by byla klima zapnutá a když přepnu na ofukování do prostoru,tak ta kontrolka nesvítí.Jinak mám pocit,že při zapnutých tlumených světlech,není světla zase tolik,kolik bych čekal.Zkrátka moc světla to nedává,tak jestli mi někdo poradí,abych to vylepšil.Ještě bych se chtěl zeptat,jestli je nějak technicky náročné vyměnit žárovky ve světlech,popř.jak na to.Páč,když jsem nakukoval co a jak,tak mám navíc pocit,že mi chybí vnitřní dekly světel.A poslední perlička.Auto má zatmavená zadní okna,a teď ve tmě se s tím poměrně špatně couvá,zatím mi chybí i odhad a navíc couvací světlo moc nepomáhá.tak pokud má někdo zkušenosti i s tímhle a poradí.tedy kromě toho,abych ty folie serval.Jinak auto je super,výkonově úplně stačí.Co se týká spotřeby,nejsem závodník a najel jsem kolem 200 km a zatím mi kontrolka průměrné spotřeby ze šílených 25 litrů klesla na 11.7.Pokud bych bral do úvahy některé matematické propočty se špatným měřením počítadla kilometrů o 4%,jak jsem se dočetl na foru,tak to není vůbec špatné na celkovou váhu auta.Pokud máte někdo zkušenosti s čímkoliv na tusconu,dejte mi vědět,popř vychytávky,budu moc rád.
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od DusMi »

Pri prepnuti na ofukovanie skla + ventilator minimalne na "1" sa klima zapne pri vacsine aut. Je to preto, ze suchy vzduch z klimy skor osusi sklo (ide v zasade o to, ze schladenim vo vzduchu skondenzuje vlhkost, a suchy vzduch zahmlene sklo vysusi rychlejsie, je to pozorovatelne hlavne v dazdi, vtedy mozes fukat kolko chces a nechce sa to odhmlit, ale ak zapnes klimu, tak je ciste hned). Vypnut sa da zatlacenim na ovladac, tusim, ze si to potom aj pamata, ked to tam zasa prepnes.
Toto si mimochodom v manuale pokial si dobre pamatam neprecitas, tiez si tam napr. neprecitas, ze ak mas cyklovac na poslednu resp. predposlednu rychlost a ides viac ako 40, tak zacnu stierace stierat bez pauzy :)...

Co sa tyka vymeny ziaroviek, menil som to raz a ziadny vacsi problem tam za denneho svetla nebol, btw su tie svetla zdvihnute hore, ked tak slabo svietia?
Šamot
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 led 2009, 17:34

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od Šamot »

Díky za radu,něco už jsem se dozvěděl od známých co mají manuální klimu.Faktem je,že pokud ta klima není zapnutá,tak se skutečně velice rychle mlží všechna okna,měl jsem předtím fabii a větrák pracoval oproti tusconu tak třikrát silněji na nejvyšší výkon.Máte to to kluci nějak upravené,nebo máte větrák taky tak slabý?Když už mám přední i boční onka jakžtakž průhledná,tak zadní boční jsou zamlžená stále.Pomáhám si pootevřenými zadními okny,ale v zimě dost nepraktické.Jinak už jsem si potykal i se spotřebou.Na palubním počítači už to ukazuje zprůměrovaných 10,5,ale na počet natankovaných litrů a ujetých kilometrů jsem na 9,56 litrech na sto km.Většinu najetých km mám tak na vzdálenosti kolem 15 km.Takže se vyloženě těším až do něj nacpu LPG a bude to za polovinu.Mimochodem jsem rád,že mi alespoň někdo napsal,tohle forum spíš připomíná forum duchů ,i když tusconů jezdí po čechách poměrně dost.
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od DusMi »

Co sa tyka vetraka, prevadzkujem maximalne na 2, na 4 to uz fuka ukrutne. Nebude nahodou problem so zahmlievanim v tom, ze je niekde vo vykurovaco/klimatizacnom systeme skondenzovana voda, ktoru to potom berie do fukaneho vzduchu?
Pokial viem na zarucnej prehliadke je jeden ukon - kontrola klimy, ktory spociva zvacsa v tom, ze skontroluju, ci je rurka na odvod kondenzatu priechodna. Je to taka mala rurka niekde v strede auta, tesne za motorom, v lete vidno ako odtial po zastaveni doslova tecie voda. Ak je tato rurka zapchana tak sa v systeme kopi voda/vlhkost.
Spotreba: mam diesel 2.0 cdri, 130/dialnica = 8,4 L, 110/dialnica=7,8L, mesto cca 8,5, dlhodobo merane (najazdene cca 70 000 km).
Prve dva vymeny oleja (15000 a 30000) odbudol olej od vrchnej rysky k spodnej, nasledne vymeny uz nebadatelne.
Uživatelský avatar
clay
**
Příspěvky: 151
Registrován: 29 čer 2007, 22:03

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od clay »

Ahoj,

píšeš o LPG z Přelouče, my jsme nechávali dávat LPG do obou Santíků, Trajetu i Sonáty u pana Mikova v Přelouči ( autoopravna MADI )

Zkušenosti dobré - dnes jsem jel z Pic do Phy a zpět + dalších 130 km couraček (po 12km tam a 12km zpět) a vyšla mi spotřeba cca 13 l LPG na 100 u 2,7 V6 a A/T- tzn cca 1,82 Kč/km což tak odpovídá 8l nafty na 100 km - na Santíka I generace dost dobrý výkon a hlavně slušná ekonomie provozu.

clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
Šamot
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 led 2009, 17:34

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od Šamot »

Mrknu se tam,nemám to daleko/viz LPG./doufám,že je to kousek od toho nového železničního nadjezdu.Na tu hadičku u větráku taky kouknu.jinak jsem dnes tusconka nechal převléct na michelinky lattitude 215/65 98 T M+S.Na webu michelinu je to doporučená pneu na tuscona.Hmotnostní index říká zatížitelnost 750 kg,tak doufám,že když za to dám přívěs,že mi gumy po cestě někde nevybouchnou.Snesou vyšší zátěž?Nebo mám raději počkat a převléct na letní 235/60 s vyšším indexem zatížení?Myslím,že jsem viděl i index 102,104 ale to jsou gumy na dodávky,tuším céčkové.má někdo zkušenost?Díky
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 290
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od Matrix44 »

index zataze je sice 750kg, ale mas to 4x a potom uz to je 3000kg, a to uz mas v pohode. Prives ma sice svoju vahu, ale je to tahana vahana, ktora sice zatazuje auto, ale niec celou svojou vahou. Nehovoriac o tom ze hodnoty zataze si vzdy uvadzane poddimenzovane, cize znesu toho ovela viac. Akurat by si nemal pretazit tazne, a snazit sa dodrziat vyrobcom stanovenu max zataz tahaneho privesu. A cim tazsi, tak pamataj ze sa zvysuje reakcna doba brzdenia :wink:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Šamot
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 led 2009, 17:34

Re: Drahá rada nad zlato

Příspěvek od Šamot »

Tak jsem projel nové pneu od bimbenduma Michellin lattitude 215/65 a musím říct,že proti Nokian je to nebe a dudy.Vřele doporučuji.Nejsem sice žádný velký znalec,ale ten rozdíl je markantní.Jinak dík všem,kteří se se mnou dělí o rady,jak říkám dobrá rada nad zlato.teď v brzké době plánuju výměnu řemene,filtrů,olejů,tak jsem zvědavý kolik to bude stát.Kouknul jsem k auto kelly a na ceník jejich rozvodových sad a není to zase tak otřesný.spíš mi doporučovali koupit ne v celé sadě,ale po jednotlivých kusech,prý to vychází levněji.vyloženě mi nabízeli sortiment od firmy SKF.Máte někdo ponětí o SKF?Asi je lepší vyměnit i simerinky,ne?tak zatím ahoj kluci
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

chci tucsona mrkněte a pište názory

Příspěvek od pepan »

uvažuju že nechám galíka trochu odpočívat a koupít tucsona tady je odkaz tak jukněte a pište http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=6598998
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 290
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: chci tucsona mrkněte a pište názory

Příspěvek od Matrix44 »

tema s takymto zameranim tu uz je, tak sa trosku snazte, nech to tu mame prehladne :wink:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=12&t=11821

zaujimava ponuka, akurat zalezi ci bolo burane. A mne osobne nesedi ten bezovy interier.

Matrix44
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: chci tucsona mrkněte a pište názory

Příspěvek od pepan »

jéje no to sem nevěděl :-k bouranej prej není a ten interiér mě taky moc nesedí ale zkousl bych to
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
kačer
*
Příspěvky: 69
Registrován: 21 črc 2007, 23:11

Re: Drahá rada nad zlato pri kúpe TUCSON

Příspěvek od kačer »

Přitaženej z německa ??!! Tak podle těch kilometrů to měl opět
důchodce , ženská nebo farář , jako každé dotažené auto :lol: .
KIA SORENTO 2,2 CRDi , 4x4 COMFORT , 7 míst , 2010

http://www.penzionhluboka.cz
Uživatelský avatar
shwaara
***
Příspěvky: 649
Registrován: 31 črc 2008, 21:02

Re: Drahá rada nad zlato pri kúpe TUCSON

Příspěvek od shwaara »

Kdyz zapnes ofuk skla, klima se automaticky zapne (fouka sussi vzduch, proto se skla driv odmrazi). Ja ji ale ihned vypinam, nemam tuhle "prechytralou" elektroniku, ktera mi neco nuti, rad.
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Uživatelský avatar
Joe # 13
*
Příspěvky: 83
Registrován: 26 bře 2006, 12:59
Bydliště: Plzeň

Re: Drahá rada nad zlato pri kúpe TUCSON

Příspěvek od Joe # 13 »

Dal bych ještě nový interiérový filtr. Když je zčernalý, mlží se skla. Je v příhrádce u spolujezdce.
2.0 CRDi - Powered by Richard
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“