Stránka 4 z 6

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 16 říj 2013, 20:57
od alarm
Toho som sa tiež bál, keď sa mi Accente LC ulomila svorka na konci. Kúpil som univerzálnu, pôvodnú odrezal, takže kábel sa skrátil, ale všetko v pohode. Kábel je totiž pod baterkou zachytený do káblového zväzku plastovou úchytkou, ktorú keď som vytiahol, získal som cca 5 cm.

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 03:19
od patriot93
A mozem kupit aj silnejsiu bateriu lebo ta 45 je neaka slaba hlevne ked je vonku chladnejsie auto moc nechce natocit iby trochu vrci a nic a mozno na 5x naskoci

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 13:06
od Mexican
silnejsia baterka nema moc vyznam ak nemas na to prisposobeny alternator.
Ze je baterka KO po 4 rokoch nie je standard - predsa len prvovyroba byva dobra. Mozno jazdis kratke trasy a nestiha sa dobijat. Ja by som siel do kvalitnej bezudrzbovej baterky (varta, Exide), aj ten nas japonsky model (opacne + a -) je cenovo uplne v pohode. A najma tie do 50mAh su za dobru cenu

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 14:53
od antek
Zdar, dovoluji si mírně oponovat, silnější baterie má význam a to hlavně v zimě, kdy potřebuješ každou ampéru. Alternátor nepotřebuješ nijak upravovat, zvládá nabíjet i silnější baterie ovšem to trvá trošku (nepatrně) déle. Omezení máš jen prostorem pro baterii.

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 15:02
od mmv
Dovolim si reagovat a nesouhlasit ze bys potrebovalsilnejsi alternator, mas alternator urcite pres 100A a tak je naprosto v pohode schopen nakrmit baterii i z nakladaku, v aute do baterie tecou i podstatne vyssi proudy nez si myslite, u baterie neni zadny regulator ktery by to reguloval takze pri provozu je mozne ze za urcitych podminek leze do baterie treba i 70A... a ted mi to podte vyvratit ;)

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 15:24
od Mexican
ak je problem u startovania, tak treba riesit startovaci prud, nie celkovu kapacitu baterie. Ak nie je dostatocne dimenzovany alternator, tak tu "silnejsiu" bateriu proste nedobije na 100%. Aky ma potom vyznam vacsia kapacita, ked proste nie je vyuzita? Samozrejme chapem, aj je 44mAh lacnejsia ako predpisana 40 (napriklad) tak by som nevahal - to plati u diesloveho accenta tiez - 67mAh je drahsia ako 70tka. Ak je ale problem v tom ze 4 rocna baterka je ko, tak treba hladat pricinu. mozno zly kus, ale to by sa asi prejavilo skorej

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 16:27
od mmv
jak jsem řekl, alternátor dobije i nákladní baterii (300Ah) silnější alternátor k tomu nepotřebuješ, proč se dávají malé baterie spočítané tak aby byly skoro jen tak tak ??? že by kvůli váze ??? o baterii o kterou se nestaráš přijdeš standardně po 4 - 5ti letech, tuším tak 70% lidí... a to, že baterie z prvovýroby je lepší ?? jestli to maj u :hyu: stejně jak s pneumatikama tak moje (podle gumaře) "C"éčkové continental cont2 jsou na autě proto, že kdyby je on dostal od výrobce k prodeji, tak by je nepřevzal a vrátil, bohužel se bojím, že s bateriemi v prvovýrobě to bude podobné (jako se vším co se dá ošidit)

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 18:58
od antek
Tady nejde ani tak o cenu jak o kapacitu. Tedy pokud máš motor zmzlý na kost, seš rád za každou Ah.
Měl jsem kdysi MB kde dávali 35Ah, auto zmrzlé na šutr, třikrát se to převalilo a pak už zbývalo jen sehnat traktor. Tak za sedadla 55Ah (do kastlíku se prostě nevlezla) místo dynama alternátor a zima mi mohla políbit zadek. Za sedm let co jsem jezdil v té konfiguraci "no problem" akorát jednou za rok zkontrolovat a dolít destilku. Alternátor dobíjí (co mu dovolí regulátor) na voltampérové charakteristice, pokud nedosáhne nastavené hodnoty cca 14,4V pro bezúdržbové 14,1V tak dobíjí jak o život. Při vybité baterii teče až 70A

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 21:28
od mmv
tak tak proto se vysmívám kecům typu jak tam dáš víc jak 1/10 A tak je po baterce když pak auto do toho rve těch desetin krapet víc :-) 20/10 to znamená třeba ve vzorečku 1/10 = 4A tak 20/10 = 80 A (slovy "vosumdesát" ampér

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 17 říj 2013, 21:58
od Mexican
meme doma auta tri (P307 rv 2007, Accent rv2007 a Fiesta rv 2006) .. vsetky maju povodne baterky a nikdy nikto do nich ani nehrabol. Fiesta ma 55 000km, Pazout 85 000 a Accent 185 000. Startuju vsetky aj v zime pri -20, takze ano - tvrdim ze baterky z prvovyroby nebudu zle

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 18 říj 2013, 06:44
od antek
Je to asi od kusu, mě origo v acc vydržela čtyři roky a pak se bez jediného protočení motoru odebrala do baterkového nebe (rychlá smrt, večer OK druhý den ráno tma - na voltmetru ani mV).
Pro mmv, nejspolehlivější zabiják baterek byly samodomonabíječky které sice měli do těch 5A ale napětí někde kolem 17V prý aby se lépe provařily, stačilo několik takových kůr, desky pak padaly jak laviny, kdyby to bylo na sucho asi by se z nich i prášilo.

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 18 říj 2013, 07:21
od alarm
Mne odišla baterka na i30 po cca 4 rokoch a to som sa o ňu staral, (aj meno mala :D )kupoval som silnejšiu. Na Accente sme menili pred pár mesiacmi, tiež sme dávali silnejšiu.Myslím si, že altík je stavaný na to, aby vydržal dobíjanie, zapnuté svetlá, zapnutú vrtulu, a skrátka všetko, čo môže byť zapnuté naraz a ide na elektriku. Ak to zapnuté nie je, môže táto rezerva dobíjať baterku.

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 05 pro 2015, 19:01
od patriot93
Dobry chcem sa opytat mam bateriu 12v45Ah410A ci sa moze stat nieco ked kupim novu 12v54Ah530A dakujem

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 05 pro 2015, 20:22
od jaroslav5
Nestane sa nic.Tiež som menil zo 45Ah na 52Ah.

Re: Baterie a vše kolem...

Napsal: 05 pro 2015, 21:40
od antek
Pokud se tam vleze tak bez problému.