Chci koupit nového Matrixe

Moderátor: Moderátoři

rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Re: Chci koupit nového Matrixe

Příspěvek od rastos »

Otazka teda znie - preco ma motor v Matrixe nelinearny priebeh, ked ma linearne krivky? :D :D :D
Mozna odpoved - je to priskrtenim motora kvoli emisiam, prechodom z Euro3 na Euro4. Presne tak, ako to popisali v tom teste.
Matrix 1.6
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Chci koupit nového Matrixe

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ono i těch 120 N.m v 1.500 ot/min. není špatný výsledek, ne? Tenhle motor má zajímavou genealogii vzniku. Všichni asi víme, že v původních Lantrách RD (nebo taky J2) měly benzínové motory objem 1,6; 1,8 a později 2,0 litru. Všechno to byly motory generace Beta. Když přišla Elantra XD, tak byla osazena motory 1,6 a 2,0. Zatímco 2,0 byla původní Beta po modernizaci, tak 1,6 byl motor Alpha. Alphy jsou vůbec první vlastní motory :hyu: , které byly vyvinuty pro Accenty X3 v objemech 1,3 a 1,5 s rozvodem 12V. Do Accenta LC se pak připravila varianta 16V (úžasný motor, s tím autem to cvičilo úplně neskutečně a přitom to jelo odspodu jak dvouventil), škoda že se jich v ČR prodalo tak málo, já osobně jsem prodal jen jednoho. A z tohoto motoru se zvětšením objemu stala 1,6 do Elanter a Matrixů.
Nikdo mi nebyl nikdy schopen říct, proč se vývoj Beta 1,6 zastavil a tento objem byl "nahrazen" zvětšením objemu motoru Alpha, nemluvě o jeho překopání z rozvodu 12V (SOHC) na 16V (DOHC). Možná že důvodem bylo právě to, že původní motory Alpha vynikají velmi dobrou pružností od spodu, zatímco Bety milují otáčky.

Tak jsem se ten testík jal číst. Došel jsem k tvrzení že diskutovaný motor 1,6 má původ v Lantře a dál jsem se rozhodl neztrácet čas. Ten člověk vůbec nic o tomhle autě neví. Možná by neškodilo kdyby se laskavě poptal na detaily a pak teprve něco smolil ](*,) . To byl taky jeden z důvodů proč jsem na profi psaní kdysi rezignoval. Nechtěl jsem s touhle bandou diletantů být jakkoli spojován!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Re: Chci koupit nového Matrixe

Příspěvek od rastos »

Ano Matrix ide velmi dobre odspodu. Ked som v nom prvykrat isiel, vravel som si - toto je 16V motor? Ved sa sprava ako 8V. Zdola taha, hore huci :D
Problem je v tom, ze povodne bez priskrtenia tie motory slapali dobre a ta nelinearita bola len slaba (nakoniec na tom grafe ju vidno - krutiaci moment ma v strede slaby pokles). Lenze ked prisli poziadavky znizit vysoku spotrebu a emisne limity, bolo treba vyvinut iny motor (co sa aj v pripade CVVT stalo), nie neustale priskrcovat. Lebo potom sa slabiny prejavia vyraznejsie a vznikne to, co vzniklo.
Matrix 1.6
Uživatelský avatar
Blesk
*
Příspěvky: 20
Registrován: 07 bře 2010, 21:56

Re: Chci koupit nového Matrixe

Příspěvek od Blesk »

Otázka pro Mr. Hyundai: jestli jsem dobře viděl, blok motoru je černě lakován, to znamená, že je litinovej? Litina je sice těžká, ale motorovej blok je pevnější než z hliníkové slitiny.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Chci koupit nového Matrixe

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Protože nejsem vševědoucí, tak jsem se na to musel zeptat odborníka. A odpověď zní - blok motoru je litina.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
behe
**
Příspěvky: 186
Registrován: 21 úno 2008, 08:13
Bydliště: Bratislava

Re: Chci koupit nového Matrixe

Příspěvek od behe »

Či to nazveme nelineárny záťah alebo inak, je to cítiť.
Osobne to neberiem tragicky - dá sa na to zvyknúť a kompenzovať to štýlom jazdy. Ak musím svižne zrýchlovať, tak sa s tým nekašlem a idem na nižších stupňoch v otáčkach od 4000 až pomaly do červeného pásma. Ak motor pritom reve ako tur, je len na mne ako sa k tomu postavím - ja to beriem športovo a ten zvuk si vychutnávam.
Keď som viezol známych krížom cez slovensko po bežných cestách, tak sa spočiatku dosť divili, ako preraďujem. Ale keď potom stopli za aký čas s tým revom auto zrýchlilo z 50 na 120, tak dávali klobúk dole....
Každopádne, pri 50ke sa radí ešte dvojka, a zvyšok akcelerácie ide na trojke. Keď je manéver hotový, ide hneď 5ka.
Na to si treba zvyknúť a potom to ide.
Jazdenie samozrejme nie je len o predbiehaní, pri normálnej jazde je motor úplne v pohode. Na diaľnici už menej - tam by sa 6ka zišla, hoci pravdupovediac aj na 5ke je to tak lenivé, že mám pochybnosti či by tá 6ka mala význam.
Matrix Premium 1.6
Odpovědět

Zpět na „MATRIX“