Stránka 4 z 5

Re: Sviečky

Napsal: 23 led 2018, 16:49
od mmv

Re: Sviečky

Napsal: 23 led 2018, 16:52
od Hardcam
OE cislo 18848-10080 - v krabicce original H se skryva Champion RER8WYPB4, platina.

Re: Sviečky

Napsal: 23 led 2018, 16:52
od Hardcam
mmv byl koukam rychlejsi

Re: Sviečky

Napsal: 23 led 2018, 17:00
od ski1961
díky..takže moje pátrání bylo tedy správné..foto té krabičky jsem včera zveřejnil na str. 2 této debaty..jen mi tam mátlo to Made in India..jinak tady jsou také..akorát jsem je zatím nenašel nikde u nás :-)
https://www.fox.rzeszow.pl/swieca-zaplo ... 682,270676


jinak pokud jsou tam tedy platinové, ty se mění kdy ? ty mají nějaký delší interval než obyčejné nebo se pletu ?

Re: Sviečky

Napsal: 06 úno 2018, 08:23
od Felix
Zdarec,
svíčky se mění po 2letech nebo po 20.000km :wink:

Re: Sviečky

Napsal: 06 úno 2018, 09:39
od ski1961
už po 2 letech ? takže kdo jezdí málo, např. moje přítelkyně, najede za 2 roky tak max. 10 tkm,,tak ji vyhodí svíčky po 10 tkm ? mimochodem našel jsem na FB kluka, který dělá mechanika přímo v Hyundai, tak jsem s ním vedl debatu na téma svíčky a řekl mi následující : pokud jsou v autě platinové svíčky, tak se nemění, pokud obyčejné tak ano a v současných nových i20 prý už platinové jsou..tak nevím no..nějak se mi nezdá, že by se platinové svíčky vůbec neměnily, ale na druhou stranu vyhazovat platinové svíčky po 20 tkm se mi taky nějak nezdá..u mé nové Fabie 3 se mění svíčky po 60 tkm..

Re: Sviečky

Napsal: 07 úno 2018, 19:16
od soban
Panebože používejte mozek!

Když se nejezdí tak jak se opotřebovávají svíčky (pokud na ně neteče nějaký bordel) samozřejmě taky stárnou ale tak pomalu že to můžu zanedbat.

Takže měnit po najetých km a přece když tam budu mít nějaké lepší tak se semtam na ně mrknu třeba po těch 20 000 km a pokud nebudou poškozené a budou mít správnou barvu tak je nechám a vyměním třeba až po 60 000 km. Spíš se kouknout k výrobci svíček jaký nájezd doporučují.....

Re: Sviečky

Napsal: 07 úno 2018, 21:35
od Libornet
V zimním období dochází vlivem větších teplotních rozdílů k většímu namáhání celé svíčky a také izolační keramiky, která se může po x-cyklech prasknout a skončí v motoru. Proto výrobci doporučují na jedny svíčky jezdit max. 2 zimy.

Tím chci říct, že i stanovení časového intervalu pro výměnu zapalovacích svíček může mít smysl bez ohledu na najeté km. Může to být marketingový tah výrobců, ale proč to pokoušet, že? ;-)

Neměnit svíčky vůbec mi přijde hloupost ](*,) i když jsou platinové. Jezdím na LPG a platinové NGK měním po 40tkm, resp. po dvou letech - při ročním nájezdu 20tkm to akorát vychází.

Re: Sviečky

Napsal: 08 úno 2018, 15:40
od Alf6
pokud jsou v autě platinové svíčky, tak se nemění, pokud obyčejné tak ano

Výrobce motoru stanovil výměnnou lhůtu svíček s přihlédnutím k "obvyklé výdrži" svíček, které tam montuje v prvovýrobě, resp. které předepisuje, resp. které se na trhu v daném období běžně vyskytují. Jenže hlavním kritériem výměny svíček není km proběh, ale především stav elektrod.

Proč se trápit vydrží svíček z prvovýroby, když si mohu (aniz bych přišel o záruku- výrobce vozu pozaduje splnit teplotní rozsah) dát japonske Denso? Vyjdou cca na stejný peníz jako když si necháte menit svíčky v aut. servisu.

Takže pokud použije např. Denso Iridium Power, tak vám vydrží minimálně 60 000 - 100 000 km. Navíc si díky technologii výroby vystačí z mnohem nižším napětím a jejich hlavní výhodou je především vyšší zapalovací výkon, jenž umožňuje spálit více paliva. Praktickým důsledem pak je výrazné "roztažení rozsahu" hodnot min. a max. průměrné spotřeby, což se zase projeví tak, že:
- kdo jezdí furt stejně, ušetří na spotřebě;
- kdo jezdí tzv. na spotřebu, ušetří citelně;
- a kdo se honí po výkonu, ten ho také dostane, ale za cenu zvýšené spotřeby paliva.
Pokud použijete Denso Iridium Tough, tak tam je nájezd cca 200 000 - 250 000 km.
Na iridiovky jezdim uz 3 rokem a nikdy bych zadne jiné svicky do auta nedal.
P.S.: Čím je motor maloobjemovější, méně výkonný a osazený obyčejnějšími svíčkami, tím je efekt přechodu na iridiové svíčky výraznější.
Sam jsem poznal, ze na 2,3,4 a 5 stupeň netřeba tolik šlapat na plyn aby auto jelo. Mam vlastní zkušenost, která se mne osvědčila. Nejsou to marketingove kecy. Kdo má podobnou a nebo jinou zkušenost, at ji klidně napíše :)

Re: Sviečky

Napsal: 19 úno 2018, 09:11
od soban
Tak já jsem dal do svého motoru DENSO XUH20TTI a je to poznat oproti těm šmejdům co tam byly z výroby.

Jinak měnit svíčky co 2 roky kvůli zimě - nedej se vysmát to je pěkná blbost (beru to že to má opodstatnění třeba na Sibiři kde klesají teploty běžně na -30°C) ale v evropě.....

Samozřejmě na svíčky semtam kouknout a pokud se mi něco nebude líbit tak vyměnit....

Re: Sviečky

Napsal: 19 úno 2018, 13:13
od Alf6
Mám stejné poznatky a tady mne měli za blázna. Ne vždy z prvovyroby je to nejlepsi..proste se tam dá něco co splnuje parametry a výrobce to moc nestojí. Vždy je lepší hledat alternativy. A svíčky jsou ty nejdůležitější. Čím menší objem motoru, tím je rozdíl znatelnejsi.

Re: Sviečky

Napsal: 19 úno 2018, 13:22
od ski1961
Tak do prvních i20 zřejmě dávali ve výrobě svíčky obyčejné, jak jsem tady vyčetl, ale do současných už dávají platinové, aspon tohle jsem se dozvěděl v servisu, že v mé půl roku staré i20 už mám tyto svíčky.

Re: Sviečky

Napsal: 19 úno 2018, 15:28
od soban
Jasně v mé i20 byly obyčejné.

Jinak není problém se přece kouknout jaké svíčky tam máš......

Re: Sviečky

Napsal: 23 bře 2018, 07:39
od robotron
Nikde na fóre som nenašiel, aké sviečky idú do motora 1.4 (G4FA), r.v. 4/2009. V príručke k autu pochopiteľne typ sviečok či nebodaj vzdialenosť elektródy uvedené nie sú. V katalógoch sviečok sú tiež rozdiely a netuším, či sú v motore predĺžené sviečky ako v rovnakom motore v i30 (typ sviečok v motore pre i30 sa menil v januári 2009).

Re: Sviečky

Napsal: 23 bře 2018, 13:20
od slabostka
Daj si ngk product finder chod na spark plug a mas vybavene..... jeden typ je do 6/2009, iny od 06/2009... Mas tam klasiku aj iridiove....