Tempomat

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Tempomat

Příspěvek od Richard555 »

No já mám v Nubiře tempomat ale ještě ten starý co motorkem přidává a ubírá plyn.... Moje zkušenosti jsou takové, že občas "houpe" a fakt je to nepříjemné, u mě pomáhá nastavit rychlost třeba na 120 a pak plusem si několikrát přidat na těch tachometrovejch 130 , pak většinou nehoupe..... Jinak bacha ve městě na tempomat. používám ho hlavně ve zlíchovským a strahovským tunelu, na jižní spojce atd. ale v tunelech dávejte bacha, tam jsou proměnné značky a už jsem platil v tunelu Mrázovka bylo 70 a ve strahovským jen 50 !!!!! samozřejmě jsem projel oba na tempomat 70... jen chci říci že ta změna byla absolutně bez jakéhokoli důvodu v sobotu večer po 21h !!!!!!! nebylo tam žádné mytí tunelu, žádné omezení ani havárie, prostě klasická kasírovačka .... tak bacha ať taky zbytečně nenaplníte obecní kasu .......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Reklama
 

Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: Tempomat

Příspěvek od mkr »

Mexican píše:wow.. niekto je evidentne frustrovany. Takze. S benzinovymi motormi mam najazdene prd, ale to malo vo viem mi hovori ze u vyssieho zaradeneho stupna ten motor "okolo" 2000 otacok nema silu. Ziadna maloobjemova atmosfera s 16V technikou u vyssich prevodovych stupnov proste pri danych otackach nema vykon ani krutak. Preboha, pozrite sa na vykonovu charakteristiku a naucte sa to respektovat. CVVT nie je turbodiesel

Ak mi niekto na mestkom okruhu pri 80km/h prejde cez fakt ze musim vypnut tempomat, tak okoto tych 2000 otacok musim okamzite radit dole. Ak je tam obmedznea rychlost na 70, tak snad nejazdim 80. Co tak matne spominam na benzinaky, tak 4-5 prevodovy stupen je ideal u rychlosti 70-80. Pod 2200 by som s benzinakom na 5-6 prevodovom stupni ani po rovine nejazdil. On ten tempomat bohuzial nevidi co je pred cumakom auta, nevidi nerovnosti krajiny

osobne invektivy si mily mkr mozes nechat niekam do hospody. Ak ta stve ze ti cuka tempomat, tak hladaj pricinu u seba, nie u tempomatu. Bud nevies ako s tym autom jazdit, alebo tankujes nevhodne palivo a motor ma dost. Ak si haklivy na plato vajec, je to toj proble. Ale vyraz chujo mozes pouzivat maximalne vtedy ak si rano nasadis naopak trenirky
Takže - pokud jedu bez tempomatu a řídím si rychlost plynem sám, tj. že nastavím tak aby nezrychloval ani nezpomaloval, ale při tom jsem udržel konstantní rychlost, tak to motor v pohodě na tu šestku a 2000tis otáček bere bez jakéhokoliv cukání - takže tvá "dedukce", že na to motor nemá je mylná - on na to má.
Prostě a jednoduše je špatně odladěná bitová mapa pro tempomat. ](*,)

A jak sám píšeš - 80 tacho není 80 skutečných, ale je to něco okolo 70 :wink:
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20071
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tempomat

Příspěvek od Axel.Foley »

Richard555: To mi připomíná ježdění po slovenských dálnicích - tam jsou taky často různá nesmyslná omezení ](*,)

Tempomat používám vždy, když to situace dovolí bez ohledu na to, zda je to ve městě, na okresce nebo dálnici (dálnice už jen na tempomat) a naštěstí bez problému :D
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
kentanjack
*
Příspěvky: 85
Registrován: 12 dub 2013, 22:44

Re: Tempomat

Příspěvek od kentanjack »

Mexican píše:mozem sa opytat ake otacky mas u tej sestky na 80? pretoze IMHO mat tempomat u M/T na najvyssom stupni pri malej rychlosti je proste zverstvo. ta sestka je urcena prave na dialnicne rychlosti, kde je aspon trochu v otackach. Ta sestka je dlha a u tak nizkych otackach ten slaby 16V moto proste nevladze a preto si tempomat musi pomahat plynom. U A/T by podradil a bolo by

PS neruzomiem taktiez mat nastaveny tempomat na 80kmh/ co je cca 75kmh podla GPS na cestach kde sa da tempomat pouzit - teda okreskach / prva trieda. To je maximalne na vysieranie ludi. Plato vajec za sklom vozite tiez?
V Praze je buď 70 (hlavně v tunelech), nebo 80/100 (na radiálách) - všechno min. 4 pruhy. Takže mít tempomat na tachometrových 80 ve dvou zmíněných případech a v pravým pruhu, není žádný vysírání.

Jinak souhlasím s tím, že 80 km/h na 6tku není zrovna dobrý, ale když jedeš z mírnýho kopečka, kde ti to i na tu 6tku bez tempomatu zpomaluje, tak proč ho nezapnout, že? V ten moment ti to ale začne cukat (nebo ne, jak kdy), což je docela opruz.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Tempomat

Příspěvek od Chasnik »

Osmdesátkou na šestku je to s 1.6 CVVT bez problémů. Koně potřebuju na to, když mám plný auto lidí nebo nákladu, potřebuju hodně zrychlit nebo jedu do kopce. Na udržení konstatní rychlosti na rovince (plusmínus) při obsazení jedním člověkem je to úplně v pohodě. Nic neklepe, neškube, nedrnčí. Motory jsou prostě jinde než před pár lety. Měl jsem i jiné benzíňáky a tam to s pružností bylo horší, ale tenhle motor má širší rozsah použitelných otáček.
Tempomat mi občas (ale fakt sporadicky) zahoupe, stačí překliknout plus nebo mínus na volantu a pak mi to zmizelo, prostě si řídící jednotka s tou konkrétní rychlostí nebo úrovní otáček neuměla přesně poradit.
A taky to houpe na nerovných silnicích, na stokrát přeplátovaných asfaltech tempomat špatně vyhodnocuje ono poskakování asi jako frekventované klesání a stoupání, takže s autem potom cuká. To zdůvodnění je pouze moje domněnka, s nikým jsem to zatím neřešil.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
hrebineknaprodej
*
Příspěvky: 34
Registrován: 02 čer 2014, 13:19
Bydliště: Český Těšín

Re: Tempomat

Příspěvek od hrebineknaprodej »

Aut. převodovka to vyřeší a nikde nic nehoupá, nemusím řešit co tam je za rychlost, ani či jedu do kopce vynikající věc.Pro mne už žádné auto bez automatu brát nebudu. :mrgreen:
1,6 GDI AUTOMAT Cool Red Style 6,2 - 7,1
Uživatelský avatar
OGYN
**
Příspěvky: 322
Registrován: 26 led 2008, 16:32
Bydliště: Blansko

Re: Tempomat

Příspěvek od OGYN »

Když chcete jezdit s tempomatem nižšími rychlostmi,zařaďte nižší rychlost ! A je po problému ! IV nebo V kvalt,si poradí lépe :wink:
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
tesest
*
Příspěvky: 12
Registrován: 17 čer 2014, 11:01

Re: Tempomat

Příspěvek od tesest »

kubad píše:občas mě to udělá i na Ix55, prostě se nechce chytnout - stačí lehce sešlápnout brzdu a pak už zase funguje jak má jinak samo u mě fnguje až od 40km/h
Po zapnutí tempomatu musíš nejprve lehce přibrzdit a tím tempomat aktivuješ a on si ověří brzdy :shock:
Tesest
Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: Tempomat

Příspěvek od mkr »

OGYN píše:Když chcete jezdit s tempomatem nižšími rychlostmi,zařaďte nižší rychlost ! A je po problému ! IV nebo V kvalt,si poradí lépe :wink:
Hm a proč bych si měl zvyšovat spotřebu kvůli tomu, že nějakej "dement" neumí odladit SW?
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Uživatelský avatar
OGYN
**
Příspěvky: 322
Registrován: 26 led 2008, 16:32
Bydliště: Blansko

Re: Tempomat

Příspěvek od OGYN »

Řeč byla o nižších rychlostech ! Chtít po tempomatu aby dobře reagoval třeba při 50 km/hod na VI kvalt je nesmysl,a žádnej software to nevyřeší :mrgreen: Cukání je třeba připsat "hardware "mezi volantem a sedačkou :wink:
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: Tempomat

Příspěvek od mkr »

OGYN píše:Řeč byla o nižších rychlostech ! Chtít po tempomatu aby dobře reagoval třeba při 50 km/hod na VI kvalt je nesmysl,a žádnej software to nevyřeší :mrgreen: Cukání je třeba připsat "hardware "mezi volantem a sedačkou :wink:
Myslíš, že když ten "hardware" jede 80 na VI a necuká to a po přepnutí na tempomat to cukat začne je opravdu záležitostí "hardware" mezi volantem a sedačkou :?: :?: :?:

Trvám si na tom, že odladění SW prostě :hyu: odfláknul #-o
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
mobil5o
*
Příspěvky: 66
Registrován: 08 kvě 2013, 18:38

Re: Tempomat

Příspěvek od mobil5o »

trvat si tvrdohlavo na svojom je tiez nazor
ale OGYN ma pravdu, staci pustit tempomat na nizsi prevovody stupen (a vsetko je OK)

ak ides "80" na 6st. tak ako vodic drzis pedal v jednej polohe
tj. auto ide chvilu 80, do kopca potom 70 a z kopca 90
(za podmienky ze podvedome nebudes pohybovat z pedalom)

na rozdiel toho, pri tempomat
ak nastavis "80" na 6st. tak on pojde stale 80 (po rovinke, do kopca, aj z kopca)
a to znamena ze tempomat musi upravovat rychlost (rozumej - elektronicky poziciu pedalu) co je hlavny dovod preco pocitujes "sekanie/trhanie" auta pri nizkych otackach
auto proste zrychli (o viac nez mas nastavene) a potom zase zpomali (na menej ako mas nastavene)

trapenie motoru na nizkych otackach s tempomatom je fakt super
(byt vyrobcom zakazem aktivaciu tempomatu pod urcite otacky a je to vyriesene)
Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: Tempomat

Příspěvek od mkr »

Děkuji za vyčerpávající odpověď mimo mísu ](*,)

2 tis. otáček je málo :?: :?: :?:

O žádným kopci nebyla z mé strany řeč. Jedná se o jízdu po rovině, kde pro udržení zvolené rychlosti 80km nastavím plyn a bez korekcí pak jedu stále stejně rychle.
Pak přepnu na tempomat a auto přidá-ubere-přidá-ubere ... a tak stále dokola, jak žák autoškoly - prostě neumí najít optimální otáčky.
Když to dovede moje noha, proč to nedovede SW? Protože je špatně odladěný - HOWGH :!: :!: :!:

:hyu: není moje první auto s tempomatem, takže můžu porovnávat jak se má a nemá chovat :^o
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Tempomat

Příspěvek od mnkk »

Napr. mne húpal tempomat aj pri 130km/h a 4000ot. na 5ťku. Tu sa nedá tolerovať žiadne hupanie!

Mkr má pravdu...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
OGYN
**
Příspěvky: 322
Registrován: 26 led 2008, 16:32
Bydliště: Blansko

Re: Tempomat

Příspěvek od OGYN »

Záleží na profilu trati,protivětru apod ! U automatické převodovky žádný problém není,ale u VI.kvaltu [-X není možné chtít po tempomatu "divy" ! Kdyby to byl 3l motor tak by nebyl opět žádný problém ale u 1,6 :-k Já když jedu v obci 50 na tempomat ,nechávám lV kvalt,a také žádný problém není :wink:
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Elektronika“