Check - Chyba TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
dikard
*
Příspěvky: 56
Registrován: 18 čer 2015, 06:16
Bydliště: Slovensko

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od dikard »

mne relativne o spotrebu nejde ale nech mi ta blba kontrolka nesvieti,
nejde mi do hlavy preco potom 50km nesvieti a zas zacne, i ked som menil zmienovanu lambda sondu.
rad by som mal auticko tip top
Hyundai Tucson 2,0 CVVT, 104KW, 4WD
Reklama
 

Stonepet
**
Příspěvky: 271
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od Stonepet »

dikard píše:zdarek, som tu novy no nie v autach ale mam noveho mazlicka tucson-a ide o to ze mi sem tam zasvieti CHECK ENGINE (ide o motor 2,0 CVVT a model 2005 ,4WD) vypisalo mi chybu na diagnostike chybu P0133
obvod snimaca O2- pomala odozva (1.rada valcov snimac 1)
na 90% som sa docital ze to bude asi lambda sonda pred katalizatorom tak som ju vymenil a aj sviecky(pred tym som vymazal chybu len tak a po zohriati motora sa objavila kontrolka) po vymene sa neobjavila 50km(rozne trasy) ale svieti zas
nema to ziaden v plyv na jazdne vlasnosti praveze auto ide uplne normalne nic netrha(volnobeh je cisty ci studeny alebo zohriaty)
medzi tym ako to svietilo sa vymenili rozvody a to s tym nema nic
poradte mi prosim co by mohlo byt vo veci, dakujem
Auto máš na benzín nebo na plyn, pokud bys měl na plyn, pak je potřeba seřídit plyn. Tam se tato chyba objevuje často. Většinou se ta chyba objeví mezi 80-90km/h a při zatížení motoru do 35%.

Tato chyba ukazuje na příliš chudou nebo bohatou směs.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
dikard
*
Příspěvky: 56
Registrován: 18 čer 2015, 06:16
Bydliště: Slovensko

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od dikard »

mam cisty benzinak, a ano mas pravdu objavilo sa to zhruba pri takej rychlosti a zatazeni mozno este menej,
co v tomto pripade?
dakujem vopred
Hyundai Tucson 2,0 CVVT, 104KW, 4WD
Stonepet
**
Příspěvky: 271
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od Stonepet »

To je těžké říct, těch důvodů může být více: nízký tlak paliva, problém se vstřikovači nebo nějaká netěsnost v nasávání vzduchu
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
dikard
*
Příspěvky: 56
Registrován: 18 čer 2015, 06:16
Bydliště: Slovensko

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od dikard »

a preco vypisuje chybu tej lambdy?
inak netesnost nasavacieho vzduchu? to mi nejako vysvetli
vstrekovace? ved to by asi aj vynechaval motor a bol nekludny skakali by otacky na volnobeh ale nic z toho nerobi.
je jedna vec ze mam na dvoch miestach zvarane vyfukove zvody(vyzeraju byt zvarane dost dobre priam fabricky) ale to asi spolu nesuvisi.
neviem povedz kde mam zacat :) dakujem ti velmi pekne
Hyundai Tucson 2,0 CVVT, 104KW, 4WD
Stonepet
**
Příspěvky: 271
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od Stonepet »

Chybu lambda sondy ukazuje, protože něco ovlivňuje složení spalin. To něco je buď vzduch, který se tam dostává jinudy než má, nebo je tam méně vzduchu a nesprávně se spálí palivo. Lambda vykáže špatné hodnoty, řídící jedntoka se snaží upravit hodnoty vstřiku, nasávaného vzduchu tedy složení směsi, ale tím, že je tam je např falešný vzduch, tak se nedaří ty hodnoty upravit na správné a jednotka tedy vyhodnotí chybu lambdy.

Vstřikovače nemusí vykazovat chybu, ale nemusí fungovat zcela korektně.

Netěsnost sání, zkus projít sání, jestli tam máš vše dotažené a správně nasazené atd...

Jeden z problémů u této chyby bývá také netěsnost v přední části výfukového potrubí, možná bych zkusil zkontrolovat výfukové potrubí u svodů, jestli tam není někde netěsnost. To by mohlo vychylovat hodnoty lambda sondy.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
tucson
*
Příspěvky: 83
Registrován: 04 črc 2009, 18:48

CHECK-kontrolka

Příspěvek od tucson »

Zdravím, mám Tucson CRDi 2.0, dnes po nastartování rozsvítila kontrolka CHECK a už svítí pořád. Měl jsem v nádrži zbytek nafty (asi na 20Km). Mohlo by to být třeba nasátím případného kalu z nádrže? Po natankování svítí pořád. Zatím nikdy se mi toto nestalo. Vím, že to může mít mnoho příčin.
Díky
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHECK-kontrolka

Příspěvek od Saimon »

Auto jede normálně nebo se něco změnilo?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
tucson
*
Příspěvky: 83
Registrován: 04 črc 2009, 18:48

Re: CHECK-kontrolka

Příspěvek od tucson »

Saimon píše:Auto jede normálně nebo se něco změnilo?
Auto jede normálně.
dikard
*
Příspěvky: 56
Registrován: 18 čer 2015, 06:16
Bydliště: Slovensko

Re: Check - Chyba TUCSON

Příspěvek od dikard »

Tak vcera som kontroloval komplet od vzduchoveho filtra az po klapku sani, prestriekal som cisticom vahu vzduchu(bola relativne cista), potrubie som vyumyval, zarazil ma taky ten maly slimak na potrubi ale to asi ma byt na olej co je s odvetrania veka ventilov ci sa mylim? no ale pokial ano tak tam by mala byt nejaka hadicka co by viedla az kusok do toho slimacika lebo takto ten prebytocny olej preteka az do klapky.
Klapka bola cierna som si myslel najprv ze je to original ale po striekani cistica a postupnym utieranim som zistil ze je krasna mosadzna(aspon farba material neviem) skoro jednu handru som minul na to aby som to vyutieral, este by som chcel prestreknut aj pocas nastartovania ale samemu to nejde :)
mohlo spôsobovat aj toto ten CHECK ENGINE? inak bol tam maglaiz lepkaveho oleja dost dobre drziaci.
Dakujem za pomoc(pre istotu asi vymenim aj vzduchovy filter)
Hyundai Tucson 2,0 CVVT, 104KW, 4WD
tucson
*
Příspěvky: 83
Registrován: 04 črc 2009, 18:48

Re: CHECK-kontrolka

Příspěvek od tucson »

tucson píše:
Saimon píše:Auto jede normálně nebo se něco změnilo?
Auto jede normálně.
Diagnostika zjistila vadný EGR ventil. Ventil jsem vymontoval a zjistil, že je asi prasklá membrány. Ventil je zavřený. Zaslepil jsem podtlak. hadičku, aby stále nenasávala. Kontrolka se opět po pár km rozsvítila. Potřeboval bych zjistit, jestli ŘJ toto registruje tzn. pohyb membrány. Kdybych zaslepil ventil (což jsem chtěl původně udělat) tak by se membrána pohybovala a možná by se kontrolka nerozsvítila. Ventil nemá žádné elektrické připojení a má příruby na dva šrouby.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: CHECK-kontrolka

Příspěvek od Richard555 »

No jestli na EGR nejsou žádné vodiče a konektory a je ovládán jen pomocí podtlaku, nejjednodušší způsob jak ho vyřadit je udělat plech dle vnějších tvarů těsnění ale jen bez vnitřní díry, tedy plyny nemohou cestovat z5do sání, ostatní nechat, ať si otvírá co chce a jak chce..... "grilované kuře" by se nemělo rozsvítit, já to takhle mám u benzínu asi let a nic mi na benzín nesvítí i na emisích jsem bez problémů prošel....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
tucson
*
Příspěvky: 83
Registrován: 04 črc 2009, 18:48

Re: CHECK-kontrolka

Příspěvek od tucson »

Richard555 píše:No jestli na EGR nejsou žádné vodiče a konektory a je ovládán jen pomocí podtlaku, nejjednodušší způsob jak ho vyřadit je udělat plech dle vnějších tvarů těsnění ale jen bez vnitřní díry, tedy plyny nemohou cestovat z5do sání, ostatní nechat, ať si otvírá co chce a jak chce..... "grilované kuře" by se nemělo rozsvítit, já to takhle mám u benzínu asi let a nic mi na benzín nesvítí i na emisích jsem bez problémů prošel....
Rozumím, to zaslepení jsem chtěl udělat, ale při vymontování jsem zjistil pravděpodobně prasklou membránu. To znamená, že podtlak při sepnutí pořád nasává. Jinak je ventil zavřený a na podtlak nereaguje. Zaslepil jsem nasávací hadičku, ale "grilované kuře" se po pár km znovu rozsvítilo.
Potřeboval bych poradit, jestli ŘJ tento podtlak nějak registruje. Dotazoval jsem se několika automechaniků, ale jeden tvrdí, že ŘJ toto zaregistruje a druhý že ne.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: CHECK-kontrolka

Příspěvek od Richard555 »

podtlak by se neměl nějak ztrácet, např. přes prasklou membránu, nebo vypadlou hadičkou, ale mám pocit že u CRDI to tak není, nafťák totiž provozní podtlak vyrábí "vakuovou pumpou" .... ta věcička na společné hřídeli za alternátoem, tedy není háklivý na přisávání falešného vzduchu jako je benzín..... pokud ti CHECK svítí měla by se na diagnostice objevit nějaká porucha co by tě někam nasměrovala....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
tucson
*
Příspěvky: 83
Registrován: 04 črc 2009, 18:48

Re: CHECK-kontrolka

Příspěvek od tucson »

Richard555 píše:podtlak by se neměl nějak ztrácet, např. přes prasklou membránu, nebo vypadlou hadičkou, ale mám pocit že u CRDI to tak není, nafťák totiž provozní podtlak vyrábí "vakuovou pumpou" .... ta věcička na společné hřídeli za alternátoem, tedy není háklivý na přisávání falešného vzduchu jako je benzín..... pokud ti CHECK svítí měla by se na diagnostice objevit nějaká porucha co by tě někam nasměrovala....
Na diagnostice se objevil problém EGR. Elektrický ventil na podtlak, nebo samotný EGR. Zkoušel jsem el. ventil, ten cvaká. Hodnoty naměřené ohmmetrem jsou v normálu, dle servisního manuálu.
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“