Stránka 4 z 17

Re: Výměna oleje

Napsal: 24 črc 2015, 12:48
od serak
4000tkm = 4.000.000km
Kurník ty jezdíš jak čert...

sorry, ale nedalo mi to :lol:

Re: Výměna oleje

Napsal: 24 črc 2015, 17:10
od Hardcam
no jo :wink:

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 08:48
od bony
Mohu znát Vaše názory na přechod z 5W40 na 5w30? Jedná se mi o to, že když jsem auto koupil tak bylo naplněno 5W40, na první garanční prohlídce byl olej měněn zase 5W40, při druhé mi servisní technik řekl, že Hyundai doporučuje spíše 5W30. Tak bych potřeboval znát názory zde znalých, zda není problém s přechodem z oleje 5W40 na 5W30?

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 09:09
od Hardcam
Vicemene proc ne, do GDI je mozno pouzit jak A5, tak A3. V obou pripadech bych ale ponechal olej v motoru max 10tkm (A5 je sice LL, ale nevytvari tak tlusty film jako A3, ktera pro zmenu neni LL, takze ideal 10tkm - a i se to pak lip pocita). Z tohoto hlediska pak bude vyhodnejsi ta A5, ktera je rekneme "eko" a ma urcity vliv na spotrebu. Ikdyz jsem vzdy byl proti A5 a podobnejm volovina, je to v motoru od zacatku a tak to tam necham. Vyjimku jsem udelal u i40 2.0 GDI, kam davam 5W40 Helix Ultra, protoze se s ni jezdi malo, kratsi trasy.

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 09:44
od bony
Jedná se mi o motor 1,6 MPI D-CVVT, 88 kW v autě byl olej od výroby a poté i měněn SHELL HELIX ULTRA 5W-40, teď mi bylo doporučeno servisem přejít na Shell Helix Ultra AF 5w30. Je tato volba dobrá nebo proč vůbec přecházet? Nájezd max 7.000 km/ rok.

Dle informací, které jsem dostal z různých stran, tak moc přechod nedoporučují, tak nevím...

Kód: Vybrat vše

Dobrý den,
 přechod s 5w-40 na 5w-30 nedoporučujeme. Většinou to vede k velké spotřebě oleje a jiným potížím.

-- 
 S pozdravem,
 prodejní tým společnosti Ekolube

 tel.: +420 543 251 596, +420 602 606 515
 e-mail: prodejna@ekolube.cz

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 09:48
od Hardcam
Necituj pripsevek hned nad sebou, je to pak zbytecne roztahany :wink:

Mel jsem za to, ze mas GDI. V tom pripade beru zpet, zustan u 5W-40.

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 10:04
od bony
O.K. děkuji moc za informace.

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 10:56
od lada 71
aldai30 píše:Taky jsem si říkal, že musím mít dle jejich požadavků olej 5W-30. Ale servis tvrdil, že je to zybtečné a navíc do naší krajiny ne úplně ideální......
Tak toto bych chtěl docela rád pochopit. Proč není oil 5W-30 ideální do naší krajiny??? Rozdíly vůči motorům, to pochopím, ale aby mi někdo tvrdil, že do našeho klimatu není 5W-30 vhodná, tak to mi hlava nebere a rád bych to tedy pochopil. Rád se dozvím něco nového, co se ke mě ještě nedoneslo :idea:

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 11:15
od Hardcam
Tohle jsou schopni tvrdit i na oleje.cz. Neuveritelnej blabo blabol, desitky tisic zadrenych motoru by byly :mrgreen:

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 15:53
od Alf6
Tak hlavne je to o lidech - co clovek to jiny názor. Napsat, ze na Olejích jsou idioti co vidi kazdej motor zadrenej je taky blabol. Podivej se do uživatelského manualu co doporucuje výrobce a toho se drž. Mne tam v autorizovanem servisu, kteremu uz ale H sebral licenci také lili 5w-30 , přitom mam v uzivalskem manualu 0w-40, 5w-40 a 10w-40. Takze jsem si sehnal olej který splnuje specifikace a ten do nej zacal lit. Sichr je sichr. Na 5w-30 to taky jezdilo, ale ja se ho i presto rozhodl vymenit. Takze rozhodnuti je na kazdem. Kdo ma jako ja ACEA A3, tak 5w-40 je lepsi volba + zkratit intervaly vymeny na polovinu - tedy podle jizdy na max 10 000 km.

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 17:01
od Hardcam
To nikdo netvrdi, ja pouze rikam, ze i tohle se tam lze docist.

Napsal: 25 zář 2015, 17:09
od bony
Ja zustanu u overeneho 5w40 a nemam co resit. Muzu se jit venovat tomu selatku co se zde tak krasne toci ;-) hlavne abych ho nenamazal 5w40 :-)

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 18:21
od jjenda
Jakto že má ALF6 v manuálu olej 5W40 a já 5W30 A5? To ty manuály mění podle počasí? Stejně dávám od prvopočátku 5W30 A3.

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 19:34
od Alf6
Asi proto, ze každý mame jiny vuz a tudíž i rozdilnou motorizaci. A taky asi proto, ze je muj vuz komplet vyroben v Korei pro prevazne jiné trhy mimo Evropu. Navíc ja mam D-CVVT a pokud nemas zbrusu nove i30 , tak mas na atmosfere jen C-VVT. Tedy lajcky - ja mam casovani jak výfukových, tak sacich ventilu. Ty jen sacich. Funkce D-CVVT není nechylna na rozdil od C-VVT na usazovani karbonu v motoru a tudíž je i vyrobne nakladnejsi. A ja nemam ani hydrostely. :D

Re: Výměna oleje

Napsal: 25 zář 2015, 19:45
od tmx
A proč já mám v manuálu uvedeny úplně stejné typy oleje pro všechny benzíňáky, když to tu někdo dělí na MPI a GDI? :mrgreen:

API Service SL nebo SM, ACEA A5 nebo vyšší
A v doporučených jak 5W-30 tak 5W-40