Stránka 4 z 4

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 22 čer 2017, 16:36
od Warmiak
Osobne si myslim ze pokial su splnene podmienky pri nabijani 1/10 prud/kapacita baterki tak v principe to neublizi autu len je jedno ale... najlepsie aby pri pripojovani svorek nedoslo k iskreniu. Bo iskrenie moze mat za nasledok poskodenie elektoniky v aute. Preto moderne nabijacki davaju napetie na vystupie ale az potom ked sa objavi napetie z baterky na svorkach. Za normalnych okolnosti iskrenie malby odfiltrovat akumulator ale vzhladom na to ze obcas moze mat vetsi vnutorny odpor tak ucinnost takiej filtracii moze byt nizsia i vzniknute napetiove spicky pri iskreniu mozu sa dostat na citlivsiu elektroniku. Je to malopravdopodobne ale som pocul o sporadickych pripadoch kedy odisla elektronika v aute. Za normalnych okolnosti aj elektronicke obvody maliby mat svoje ochrany. Ale cert nikdy nespi.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 23 čer 2017, 13:00
od Richard555
Tak jak jsem před nedávnem lamentoval, že jsem nestihl nabíječku z LIDLU koupit, objevila se znovu v akci a mě se podařilo ji koupit. Samozřejmě jsem projel všechny baterky, ale u jedné 12V na motorce se po ukončení nabíjení - tedy zřejmě po ukončení mi v cca 2-5 vt. intervalu svítí kontrolka FULL a NABÍJENÍ tedy zelená a červená. Co tohle znamená jsem v návodu nenašel, nesetkal se s tím někdo a ev. co to znamená?

Vše probíhalo normálně tedy mode- 12V motorka - nabíjení.... a pak místo Full to nahoře.....

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 23 čer 2017, 20:06
od Alf6
Netusim..kazdopadne nabíječka z Lidlu je v pomeru vykon/peníze ta nejlepší volba. Procital sem hodne for a to i technických zamerenych co se elektroniky tyce a sama chvala. Je to vlastne prebalenej Bosch. Vnitrek je udajne identickej s tou z Lidlu. Psali lidi co obe dve rozebirali. Mozna to pujde i vygooglit :D

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 27 čer 2017, 08:55
od CEVETE
Pokud máš nějakou novější motku, tak tam máš gelovku a ta má nižší napětí. Musíš na ní mít spešl nabíječku. JINAK JI ZNIČÍŠ !!!

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 27 čer 2017, 09:31
od Richard555
Není to gelovka je to klasika - moto Yamaha Dragstar XVS650

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 27 čer 2017, 09:59
od Mexican
CEVETE píše:Pokud máš nějakou novější motku, tak tam máš gelovku a ta má nižší napětí. Musíš na ní mít spešl nabíječku. JINAK JI ZNIČÍŠ !!!
hlupost. 99% motobaterii nie je gelovka. je to AGM (Absorbed Glass Mat), t elektrolyt nieje volne vyliaty v priestore ale je vsiaknuty do vlny. To umoznuje sikmu zastavbu a mnoho dalsich vyhod. nabijat sa da klasickou nabijackou, ako tu pisal ALF a Richard - bohate stoaci Lidlovka. Viem o com hovorim - mam doma 2 AGMka, jednu v XJ600 Diversiona druhu v F650CS. Bawor ma baterku od Motobattu, imho spicka za tie prachy. LIDL nabijacka sa znovu objavila aj v Brne, ja ju mam 4 roky a funguje vyborne. Nabijamtym motobaterie a autobaterie asi do 6 aut (poziciavam susedoma kamaratom)

pre Riharda - zelena a cervena by sucastne svietit nemala. Je aterka funkcna? mozno ma jednu chybnu dosku, takze asi pomaly planuj novu. Vyhoda Draga je, ze aj ked umrie baterka, staci kopec, zaradena dvojka a rychlo pustena spojka a nastartuje to aj s mrtvou baterkou :-)

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 27 čer 2017, 12:11
od CEVETE
Možná 99% motobaterii nie je gelovka já se nepřu, ale také vím o čem mluvím. Měl jsem Drakouše 1100 a byla tam gelovka a po výměně už jsem gelovku nedával, potom FJR1300 a byla tam gelovka, potom zase FJR1300 a byla tam gelovka a mám Midnight star 1300 a je tam gelovka. Tak to bude asi část z toho jednoho procenta. Důležité ale je zjistit si jestli je to tak nebo tak.

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 27 čer 2017, 15:08
od Richard555
mě nesvítí full a nabíjení současně , ale tak 2 sek. svítí full a 2 sek. svítí nabíjení, takže se to střídá..... tohle v návodu není..... ale jen u tý baterky v Dragstaru, u stejný ve skutru mi to nedělá....
Prostě vše probíhá normálně až po nabití nesvítí full ale bliká to střídavě s nabíjením

Re: Nabíjení baterie

Napsal: 27 črc 2017, 16:20
od Warmiak
Neviem aku mas nabijacku ale stretol som s popisom takeho spravania v pripade elektronickych nabijaciek. Stava sa vtedy ked nabijacka ukonci fazu nabijania a naslednie vyhodnoti rychlejsi pokles napatia na svorkach ako je to obvykle. Vecinou pricinou takeho stavu je slabsia kondicia minimalne jedneho clanku v akumulatore. V tom pripade zacalbym sa pozerat po volakiej novej nahrade. Pokial aku ma aspon 5 rokov tak je to ocakavany stav. Ked je mladsia tak mas smolu alebo zanedbana udrzba. Doteraz som malo jazdil autom v premere 15 000 km rocne ale pravidelne dobijam. V starej Octe mam aku (Baner) uz 8 rok ked sledujem napatie pri startie tak vidim niepatrny pokles ale stale funguje bez problemov aj v zime.