motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Na trojku to točí cca 2 200 rpm, což je myslím akorát, ale radílek pořád "řve" dej tam čtyřku. Ignoruju to, čtyřku mám jen při ustálené rychlosti po rovině nebo při klesání a to spíš jedu těch 60 km/h dle tacho. Jakmile chci přidat plyn nebo jedu do kopce, řadím trojku.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1251
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Neo-Mike »

Na radílka se vykašli. Řaď podle sluchu, aby se motor netrápil. Kolem těch 2 200 otáček musí být pro benzín úplně v klidu. Vyšší kvalt tolik paliva neušetří a pořádně nevíš co to dělá s motorem, zda se víc nenamáhá, zda se víc neusazuje karbon, atd...
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Deegr »

Měl jsem možnost si půjčit na víkend novou i30 s motorem 1.4 T-GDI včetně dvojspojkové převodovky 7DCT. Motor je opravdu živý a auto s nim jede krásně. Oproti 1.6 GDI je to určitě krok správným směrem a po přesednutí z 1.6 GDI do 1.4 T-GDI by jste tipovaly větší výkonový rozdíl, než jen 5 koní. Motor se sbírá asi od 1500 ot/min, turbo kopance se ale nedočkáte. S touto převodovkou při stovce motor točí asi 1900 ot/min na sedmý kvalt a při 130 km/h je to asi 2500 ot/min. Samotné řazení opravdu probíhá rychle a bez cuknutí, ovšem jen směrem nahoru. Při podřazování ovšem převodovka cukne. Je to tím, že nepoužije obě spojky, ale obě rozepne, hodí meziplyn, aby se otáčky srovnaly a pak spojku sepne dost rychle, jenže otáčky nesrovná zcela přesně a dojde k cuknutí, i když jen malému. Kick down je pro mě relativně pomalý a navíc má tendenci nechat chvilku prokluzovat spojku a pak ji zase sepne, další škubnutí. Celkově mě 7DCT zklamala, řazení pod plným plynem je lahoda, ale ten zbytek... U 7DCT se uvádí zrychlení z 0-100 o 0.2 sec pomaleji než s manuálem. Je to tím, že auto nemá launch Control a převodovka nedovolí pro rychlý rozjezd vyšší otáčky. Ani když stojíte na brzdě a dáte plný plyn..
Pro představu, jak ten motor jede a řadí s dvojspojkou se mi povedlo natočit video se zrychlením z 0-210 km/h :)

https://www.youtube.com/watch?v=F73BkOX-MdM
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Deegr: Ty jsi tomu dal za uši 8)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od shawt »

Proc tam sviti na palubce znacka 90km/h? Posledni udaj co to auto precetlo?
- jinak rici, ze je krok spravnym smerem dat turbo moturku nooo..nekdo je rad, ze nema dalsi kurwitko v aute, ale chapu, ze turbo efekt muze nadchnout
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Deegr »

Video bylo pořízeno na dálnici, to čtení značek funguje celkem spolehlivě, ale není 100%. Sám mám Kiu Ceed GT, předtím jsem měl i30 1.6 GDI a mám tak s čím porovnávat, takže nějaký turbo efekt mě rozhodně nijak už neovlivní.
Rozhodně stojím za tím, že takový motor i30 potřebovala. Jestli mám 1.6 nebo 1.4 už vážně není takový rozdíl. Ale litrový tříválec je už jiná písnička a auto je konečně s takovým motorem prostě svižné a není jej nutné točit přes 4000, aby to jelo jako u GDI. Mě osobně se tento motor líbí více, než 1.6 GDI. Ale spotřeba už není tak dobrá, jako u 1.6 GDI. I když motor díky dvojspojce točí výrazně méně, tak spotřeba je srovnatelná s mým Ceedem GT. Pod 6 litru se nedá skoro dostat. Ale snad to bylo způsobeno tím, že motor nebyl zajet a měl najeto jen 3600 km. Jedná se o předváděčku.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Najeto 1 400 km celkem. Dnes jsem tankoval 3. nádrž a u té druhé jsem měl spotřebu 5,6 l/100 km dle PP, reál byl 5,8 l (spočítáno od plné do plné). Podotýkám že nejezdím jak důchodce, sice dle přespisů, ale při rozjezdech občas točím už přes 4 000 ot./min. S 1.6 GDi jsem se na takovou spotřebu dostal jen těžko, vyloženou ekojízdou. Převodovka manuál. Za mě osobně spokojenost, žere to míň, je to svižnější. S trochou slušného zacházení a pravidelnou údržbou se to "kurvítko" snad neprojeví, 5 let záruka na neomezený počet ujetých km to kdyžtak jistí. :)
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Deegr »

Mel jsem k dispozici předváděčku, takže auto nemá lehký život. Navíc možná roli hrála i plná výbava. Přece jen panoramatická střecha, el.sedadlo řidiče i ta dvojspojka pár desítek kilo také přidají a cestovali jsme ještě ve třech. Ale byla to delší trasa po celkém rovném úseku a čekal jsem i díky dvojspojce přeci jen lepší spotřebu. Ale i tak se bratr rozhodl pořídit tuto novou i30, jen čeká na kombi verzi. Bude to také 1.4 T-GDI ve výbavě style s paketem premium. Ale bez dvojspojky, příplatek je celkem vysoký. Ovšem pokud při uvedení kombi verze budou i nějaké jiné speciální výbavy, tak se ta výbava může změnit.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
esideboi
*
Příspěvky: 20
Registrován: 19 dub 2017, 20:17

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od esideboi »

aky olej tam planujete davat pri vymene? ja som tam teraz nalial SHELL Helix Ultra Professional AV 0W-30, myslite, ze dobra volba?
Hyundai i30 1.4 T-GDI
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Deegr »

0W-30 bych osobně nepožil, protože hodnota 0 je myslím do teplot -30 a niž. Osobně by jsem volil olej 5W-40, nebo 10W-40. Tu 40 kvůli turbu a letním teplotám u nás i přes 30°C, kdy se olej může zahřát při vetší zátěži už na teploty, kde ta 30 bude ztrácet viskozitu. Ale určitě bych volil spíše olej ACEA A3, jelikož A5 je řídký olej vyvinut hlavně kvůli co nejnižším emisím a při větší zátěži můžou pístní kroužky narušit olejový film na povrchu válce. Ideální olej pro 1.4 T-GDI je podle mě 5W-40 ACEA A3.
Shell Helix Ultra není špatný olej, ale je to spíše takový standart bez přidané hodnoty ničím nevybočující z řady běžných olejů.
Za podobné peníze bych volil spíše tento olej.
https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1700.htm

Osobně bych používal tento:
https://www.znackoveoleje.cz/Millers-Oi ... -d1872.htm
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
esideboi
*
Příspěvky: 20
Registrován: 19 dub 2017, 20:17

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od esideboi »

vdaka za radu, dal som tam tu A5 kvoli tomu, ze to odporuca hyundai, ale nabuduce skusim A3
Hyundai i30 1.4 T-GDI
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Najeto cca 1 800 km. Dnešní cesta do Prahy za slabého provozu se spotřebou dle PP jen 5,1 l/100 km 8) . Zkusil jsem pustit klimatizaci a nic, bylo ticho. Vypadá to, že hlučí jen pokud je venku vedro, uvidím, budu to dál sledovat.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Na 3. nádrž právě najeto 755 km, PP ukazuje spotřebu 5,5 l a dojezd 20 km (to určitě kecá). Dám sem v pátek vědět, o kolik přesně kecal. Ještě najedu 10 km a budu tankovat, nechci riskovat :) .
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od petzl62 »

Já myslím,že ti omylem pod kapotu namontovali diesel :shock: :mrgreen:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Ona to dělá ta rovinatá trasa. 3. nádrž spotřeba dle PP 5,5 L, reál byl 5,7 l. Jinak dojezd před pumpou byl dle PP jen 12 km a dotankoval jsem 44 l (první cvaknutí pistole při 42,5 l, ještě jsem tam 1,5 l dotlačil), takže reálná rezerva dojezdu byla cca 100 km :shock:

To mi vychází 1 km jízdy s Vervou 100 pod 2 Kč,- :D
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“