Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od JirkaN »

Richard555 píše:Už jsem zde psal, jediné řešení při použití universálního katu, by asi bylo ten origo KAT hned u motoru odstranit, nechat si naohýbat "parohy" (výfukové potrubí) to spojit do jedné trubky pak standardně vlnovec kus trubky - universální kat do potrubí na místě tlumiče, ev. i s tlumičem. Samo posunout i lambdu za kat.... Pak si nedokáži představit, že by se něco z KATu dostalo přes EGR do motoru.......

Přes jaký EGR ? Asi jsi chtěl napsat přes výfukový ventil ... Pokud se pořád bavíme o motoru :hyu: 1,6 D-CVVT r.v. 2012-
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Reklama
 

stipemen
Příspěvky: 7
Registrován: 27 bře 2018, 14:25

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od stipemen »

motorol píše:Není nějaký nerozebiraci způsob - poznat to na startovani, výkonu, zvuku,... ne, ze by neslo objednat něco z činy, ale je otázka, jestli to půjde věci za 5 USD poznat- jestli to bude mít dostatečně rozlišení a světelnost.
Podle zvuku, výkonu, startování, ani ničeho jinýho se to poznat opravdu nedá. Alespoň já jsem nic takového před smrtí mojeho motoru nepozoroval. Normálně jsem jezdil a z ničeho nic už jsem neodjel. A že by mi motor postupně nějak vadnul, to se taky říct nedá. Jediný co si pamatuju bylo, že u poslední jízdy jsem nechal zařazenou rychlost (jedničku), zatáhl ručku a omylem jsem pustil rychle spojku a auto sebou trhlo a zdechlo. Pak jsem normálně odjel k našim 5 km. Po 2 hodinách jsem ale už neodjel. Nebo vlastně odjel, ale už bez výkonu a po 500 m už nešlo ani nastartovat. Jestli si při této příležitosti motor nacucnul bordel z katu už se můžu jen domnívat, ale nic jinýho mě nenapadlo. Každopádně kat musel být na sračku dávno před tím a tohle byla už pouze souhra náhod. Ale netvrdím, že to bylo tím.

Jinak, od toho endoskopu nečekej žádné zázraky, je to jako přídavná kamera na mobil s led přisvícením. Ale to, že máš rozpadlej kat tam bude snad vidět, že se zbortila mřížka atd. Samozřejmě tam neuvidíš detaily, ale to, jestli je v celku snad jo.. Pak dám foto, jak se k tomu dostanu.

Každopádně tohle není řešení problému, ale pouze snažení se předejít dalšímu zavraždění motoru. Řešení pořád vidím pouze v tom, že se vymění org kat s keramickou sračkovložkou za katalizátor s vložkou metalickou. Já bych do toho ty prachy dal, ale to by se to muselo vyrábět. Pak je tu jedině možnost, jak psal kolega výše, nějak to po česku vyrobit a navařit z univerzálu.
motorol
***
Příspěvky: 729
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od motorol »

Pokud by to bylo stylem náhlá smrt - nastane problém a pojde to během 5 km, tak proti tomu není nic a je zbytečně tam koukat.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od copper5252 »

ja jen upozorním že motory cvvt 1.6 tedy "mpi" maji EGR !! je to psané u v servisním manualu ! je tam popsano i jaky elektroventyl to ovladá atd, bavíme se o moturu který mám autě vyrobeném v roce 2015 /3 mněsíc tedy fecelift ale kdo hledá trubku nebo podobně nic nenajde jelikžo EGR je vedeny bloku motoru :) =D> , ale lze přepokládát že motory od roku 2012 budou stejné jako motory 2015

ale mužu se taky plest nebe jsem špatně viděl v servisích planech motoru ! ( a ne nemuže je skopirovat a ani sfotit !!! )


jediné co mně u mně zaraží že na vyfuku mám 4 "baně" první jsou svody / kat , druhé je babaně 3 je baně a pak je na konci tlumič

tak by mně hodně zajímalo co jsou ty dvě baně za katem ? at jsem pátral jak jsme patral nic jsem nevičichal :mrgreen:

teoreticky by to mohly být u svodu před kat , pak kat , pak DPF pak najký mini tumič a pak na konci tlumíč ale je to jen muj odhad
Naposledy upravil(a) copper5252 dne 29 bře 2018, 16:47, celkem upraveno 1 x.
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od JirkaN »

copper5252 píše:ja jen upozorním že motory cvvt 1.6 tedy "mpi" maji EGR !! je to psané u v servisním manualu ! je tam popsano i jaky elektroventyl to ovladá atd, bavíme se o moturu který mám autě vyrobeném v roce 2015 /3 mněsíc tedy fecelift ale kdo hledá trubku nebo podobně nic nenajde jelikžo EGR je vedeny bloku motoru :) =D> , ale lze přepokládát že motory od roku 2012 budou stejné jako motory 2015

ale mužu se taky plest nebe jsem špatně viděl v servisích planech motoru ! ( a ne nemuže je skopirovat a ani sfotit !!! )


jediné co mně u mně zaraží že na vyfuku mám 4 "baně" první jsou svody / kat , druhé je babaně 3 je baně a pak je na konci tlumič

tak by mně hodně zajímalo co jsou ty dvě nabě za katem ? at jsem pátral jak jsme patral nic jsem nevičichal :mrgreen:

teoreticky by to mohly být u svodu před kat , pak kat , pak DPF pak najký mini tumič a pak na konci tlumíč ale je to jen muj odhad

Nevím co máš psané v manuálu a co máš za motor ty. Jednak cvvt a MPI označuje každé něco jiného ... cvvt se týká ventilů a MPI systému vstřikování, ale to ty určitě víš.
Myslím si, že tu řešíme i30 druhý generace s motorem 1,6 MPI, který žádný EGR ventil nemá a nahradilo ho variabilní časování i výfukových ventilů d-cvvt ( to má ostatně i 1,6 GDI) . Místo aby mísil výfuk se sáním EGR, tak tady se někdy nedovřou výfukový ventily a motor si hltne trochu splodin zpátky. Samozrějmě jestli je ve výfuku nějaký bordel, tady co řešíme je to rozpadlý kaťák, tak mu nic nebrání si to nacucnout do válce.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od Pampa »

JirkaN píše:co řešíme je to rozpadlý kaťák, tak mu nic nebrání si to nacucnout do válce.
EGR ten motor urcite ma, je to Exhaust Gas Recirculation, takze nech tam je ventil, variabilne casovanie alebo cokolvek, vzdy je to len nacucnutie z vyfuku do VALCA takze presne tak, ak v tom vyfuku raz nejaky bordel lieta, cestu do valca si vdaka EGR najde. A pokial vo vyfuku ten bordel je, tak tam urcite nelezi ale lieta hore dole vdaka roznym rezonanciam (cielene vytvaranym aj potlacanym) vo vyfuku
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
benclement
Příspěvky: 1
Registrován: 28 bře 2018, 15:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od benclement »

thank you for that great forum and all the info inhere


acheter viagra
https://viagra-sildenafil-france.com/prix-en-pharmacie
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od JirkaN »

Pampa píše:
JirkaN píše:co řešíme je to rozpadlý kaťák, tak mu nic nebrání si to nacucnout do válce.
EGR ten motor urcite ma, je to Exhaust Gas Recirculation, takze nech tam je ventil, variabilne casovanie alebo cokolvek, vzdy je to len nacucnutie z vyfuku do VALCA takze presne tak, ak v tom vyfuku raz nejaky bordel lieta, cestu do valca si vdaka EGR najde. A pokial vo vyfuku ten bordel je, tak tam urcite nelezi ale lieta hore dole vdaka roznym rezonanciam (cielene vytvaranym aj potlacanym) vo vyfuku
Tak já mám 1,6 MPI, d-cvvt, 88kW r.v. 2015 a určitě tam EGR určitě nemám. Spaliny se mi nemísí s nasávaným vzduchem a nevrací sacím potrubím přes sací ventily zpět do válce. Vím o čem mluvím, EGR ventil jsem měl u Megana a je to taky pěkný kurvítko ... x krát jsem ho měl venku, protože ho bylo nutné vyčistit kvůli chybovému hlášení.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od Alf6 »

variabilním časováním sacích ventilů je (CVVT) a D-CVVT k tomu přidává i stejnou techniku na straně výfukových ventilů.

Jedna se o tzv. skryte EGR. Při D-CVVT si motor nasaje spaliny zpet prez vyfukove ventily. Takze saci ventily uchovava ciste. Deje se to ale jen při určitých otáčkách. Napr. při volnobehu k recylkulaci nedochazí.

http://www.autolexicon.net/cs/articles/ ... i-ventilu/
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od JirkaN »

Alfe ani o tzv. skrytý EGR se nejedná :D . Je to systém D-CVVT nic víc, nic míň. A k recylkulaci u tohoto systému nedochází nikdy.Spaliny se vrátí stejnou cestou do válce, jako ji opustili. Narozdíl od systému s EGR ventilem, kde jsou spaliny přisávány do sání a tak recylkulují.
Nedělejme z toho galimatyáš.
Nic méně to neřeší to, že je tu velký problém s katalyzátorem, který umí totálně odkrouhnout motor.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od Pampa »

JirkaN píše:Spaliny se vrátí stejnou cestou do válce, jako ji opustili.
To je presne to EGR = Exhaust Gas Recirculation.

To co tam NEMAS je EGR VENTIL
Naposledy upravil(a) Pampa dne 28 bře 2018, 23:03, celkem upraveno 1 x.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od JoKo »

copper5252 píše:ja jen upozorním že motory cvvt 1.6 tedy "mpi" maji EGR !! je to psané u v servisním manualu ! je tam popsano i jaky elektroventyl to ovladá atd, bavíme se o moturu který mám autě vyrobeném v roce 2015 /3 mněsíc tedy fecelift ale kdo hledá trubku nebo podobně nic nenajde jelikžo EGR je vedeny bloku motoru :) =D> , ale lze přepokládát že motory od roku 2012 budou stejné jako motory 2015

ale mužu se taky plest nebe jsem špatně viděl v servisích planech motoru ! ( a ne nemuže je skopirovat a ani sfotit !!! )


jediné co mně u mně zaraží že na vyfuku mám 4 "baně" první jsou svody / kat , druhé je babaně 3 je baně a pak je na konci tlumič

tak by mně hodně zajímalo co jsou ty dvě nabě za katem ? at jsem pátral jak jsme patral nic jsem nevičichal :mrgreen:

teoreticky by to mohly být u svodu před kat , pak kat , pak DPF pak najký mini tumič a pak na konci tlumíč ale je to jen muj odhad

ty nemozes, ja som nieco nasiel....

egr ventil sa spomina len pri dieslovej 1.6, pri 1.6mpi tam ziadna taka polozka nie je [-X ale ak zle hladam, tak ma oprav :D
16mpi_service_manual.jpg
16mpi_service_manual.jpg (131.12 KiB) Zobrazeno 2762 x

https://elantra-club.ru/manuals/i30-gd/ ... 28558.html
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od JirkaN »

Pampa píše:
JirkaN píše:Spaliny se vrátí stejnou cestou do válce, jako ji opustili.
To je presne to ERG = Exhaust Gas Recirculation.

To co tam NEMAS je ERG VENTIL
Já tam nemám EGR ventil, protože tam nemám ani EGR systém.A EGR systém bez ventilu je tak trochu nesmysl ... Mě v motoru spaliny neobíhají dokola (nerecirkulují) přes sací potrubí, sací ventily do válců ...
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od Pampa »

Nazor mat mozes, ale skutocnost je taka ze je to stale EGR ... to sa deli na externe EGR (s EGR ventilom ovladanym podtlakom alebo elektronicky) alebo interne EGR (I-EGR), a to ze sa casovanim ventilov v hlave valca dosiahne prisatie spalin bud ich prepustenim do sania skorym otvorenim sacich ventilov a naslednym prisatim, alebo neskorym zavretim vyfukovych a natiahnutim z vyfuku. Stale je to ale EGR ci je vnutorne alebo vonkajsie.

Mimochodom interne EGR je patent Hondy, tak pokial sa ti ten nazov nepaci, kludne im napis : - ))))))
Naposledy upravil(a) Pampa dne 28 bře 2018, 23:02, celkem upraveno 1 x.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od JirkaN »

EGR ... ERG ... I-ERG :mrgreen:

Ale stejně si mě nepřesvědčil...

Do Hondy psát nebudu, protože ukradli Jawě patent na spojku, tak bůhví koho je tento patent.

Ale vím, co si nechám extra skontrolovat v servisu .... EGR ... :D už vidím ty jejich pohledy.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“