Stránka 4 z 5

Re: varování před nárazem

Napsal: 13 lis 2019, 08:14
od oravec1551
Zdravicko,

Mam Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW ( Safety Pack+ ), minuly tyzden som bol na I. garancke po roku a dal som preverit funkcnost systemu FCWS +AEB+.Vsetko v poriadku - system je plne funkcny podla vyjadrenia technika ( su schopni odskusat len zapnutie,vypnutie systemu + nastavenie citlivosti,co neznamena ze snimac je v poriadku ).Adaptivny tempomat funguje na 100%. Najazd cca 8000 km za rok ( druhe auto pre domace pouzitie ). Ani raz v priebehu roka hlaska tykajuca sa vystrahy ( pozor vpredu ) resp.nudzove brzdenie.Parkrat sa stalo,ze som musel flekovat ( auto predo mnou zmena v pruhu bez smerovky ). Niekedy jazdim sluzobnu Toyotu, kde je tiez system vystrahy a nudzoveho brzdenia a ten pravidelne dava hlasku - pozor vpredu.Vieme poradit "zarucenu testovaciu " metodu bez rozbitia predku,kedy by system mal dat vystrahu,alebo sa niako prejavit?
Dakujem.

Re: varování před nárazem

Napsal: 13 lis 2019, 10:48
od garfield_cz
Již párkrát na mne auto varovně pískalo a vzdálenost na kterou reaguje se liší podle rychlosti a citlivost lze nastavit myslím ve třech stupních. Určitě za tím bude nějaká sofistikovanější umělá inteligence protože při běžném pojíždění v koloně "na těsno" se nic neděje. Vždy se mě to stalo při zařazené rychlosti, většinou když na dvojku/jedničku brzdím motorem a dojíždím kolonu na semaforu to už jsem mohl být od auta přede mnou tak metr. Naposledy to na mě začalo pískat na dálnici když jsem se na tempomatových 130 začal přibližovat k autu o něco pomaleji jedoucímu přede mnou, ale tam to určitě bylo metrů víc.

Re: varování před nárazem

Napsal: 13 lis 2019, 11:04
od Stringo
Jo tyhle systémy jsou "proměnlivé" musí najednou splňovat určitá kritéria a nasimulovat je je hodně problematické. Sežeň si někde velikou papírovou krabici, postav ji na cestu a rozjeď se proti ní a uvidíš co to udělá (max. jí odhodíš čumákem) akorát obyčejná krabice od banánů je asi malá, chce to buď větší, nebo dvě na stojáka. Já o tom uvažuju taky, že to zkusím nějak otestovat.

Re: varování před nárazem

Napsal: 13 lis 2019, 22:28
od Boryš
EU teď vnucuje další "bezpečnostní" systémy do aut. Aby to nakonec nedopadalo čímdál častěji jako u toho kamioňáka v Anglii, který bez náznaku brzdění narazil do auta co stálo na konci kolony a vymlouval se, že mu nezafungovaly automatické brzdy...

Re: varování před nárazem

Napsal: 14 lis 2019, 06:57
od Axel.Foley
Boryš: Neboj se, přesně tak to dopadne. Lidi přestanou sledovat provoz a začnou se čím dál víc spoléhat na elektroniku.

Re: varování před nárazem

Napsal: 14 lis 2019, 09:33
od Stringo
To je bohužel smutná realita... 100 lidem to pomůže když náhodou něco přehlédnou a 1 to zabije protože je pitomec.

Re: varování před nárazem

Napsal: 14 lis 2019, 17:42
od madPav3L
Nepřijde mi, že by mělo být těžké to nasimulovat. Varování před čelním nárazem mám zapnuté na minimální nebo střední citlivost, teď si nejsem jistý, automatické brzdění vypnuté a dnes jsem zkusil nahrát pár případů na video.
https://www.youtube.com/watch?v=iwZSTfG ... e=youtu.be
Výstraha je v 0:06, 0:27 a 0:51
V prvním případě mě to trochu překvapilo, byl jsem docela daleko a už začal pípat, ale jel jsem relativně rychle a lidi to té zatáčky dost brzdí... tak asi proto.
Druhý a třetí případ jsem měl připravenou nohu na brzdě a čekal jsem do poslední chvíle než se systém ozve, tady začal pípat celkem pozdě.

Ještě se mi povedlo ten systém spustit při předjíždění, když začnu akcelerovat ještě ve svém pruhu a autu přede mnou se vyhnu trochu později, tak to také někdy pípá.

Re: varování před nárazem

Napsal: 14 lis 2019, 20:24
od Stringo
Dělá mi to podobně, mě by ale zajímalo to samotné antikolizní zabrždění. Mě se totiž zdá, že jednou mi systém "šlápl" na brzdu. :-k

Re: varování před nárazem

Napsal: 05 pro 2019, 21:32
od DanielP
System FCA funguje samozřejmě proměnlivě a vypočítává vaší rychlost a rychlost objektu ke kterému se přibližujete. Jsou tam mezní hodnoty a pokud ji překročíte sepne se varovný tón. Je jedno jestli jedete 130 nebo 40Km/h jde o poměr vaší rychlosti k objektu před.
Pokud nereagujete na FCA signál po jisté době se aktivuje FCW, které má minimalizovat následky. Píši minimalizovat, protože vozidlo nezastaví nad určitou rychlost (tuším 30-40Km/h) v 50Km/h už dojde ke střetu a zbytková rychlost bude asi 20Km/h. Rozdíly jsou i mezi vozidly. i30 nemá tak aktivní system jako má např. SantaFe 2019, kde je ten system ještě promakanější a je schopen i zasáhnout do řízení (hne s volantem).

Anglická vysvětlivka: https://www.youtube.com/watch?v=Tp2HQBkzF3k
Je to dobry pomocník, ale to je vše. Nespoléhejte se na něj, že vám zachrání auto nebo za Vás zastaví. ;)

NCAP test systemu: https://youtu.be/CwTnW1oXKFw?t=124

Re: varování před nárazem

Napsal: 05 pro 2019, 22:17
od petzl62
Stringo píše: 14 lis 2019, 20:24 Dělá mi to podobně, mě by ale zajímalo to samotné antikolizní zabrždění. Mě se totiž zdá, že jednou mi systém "šlápl" na brzdu. :-k
Tak to ti nešlápl :wink: Až to udělá, sakra dobře o tom budeš vědět #-o .
A v dobrém případě jenom ty. V tom horším i ti za tebou :roll:

Re: varování před nárazem

Napsal: 05 pro 2019, 22:22
od Pampa
Presne tak, vobec som nechapal ako je mozne tak intenzivne zabrzdit :- ))))))

Myslel som ze som do niecoho vpalil, a vobec to nebolo "len zmiernenie narazu" ubrzdil to dost daleko, v podstate som pocas brzdenia premyslal ako by sa to brzdenie dalo zrusit, lebo to bolo prehnane a zbytocne ... keby bol niekto v tesnom zavese, nema absolutne sancu a mam ho v kufri.

Re: varování před nárazem

Napsal: 06 pro 2019, 06:51
od Stringo
A Vy máte v masce radar, nebo ne? Jestli se bavme o základní verzi, nebo o verzi s aktivním radarem, tam bude totiž nejspíš nějaký rozdíl podle zkušeností majitelů :-k

Re: varování před nárazem

Napsal: 06 pro 2019, 09:20
od Pampa
Radar

Re: varování před nárazem

Napsal: 06 pro 2019, 09:39
od Stringo
No, ono právě podle toho, co jsem ohledně tohoto systému na fóru načetl se auta s aktivním radarem a bez něho (to mám třeba já) chovají trochu jinak.

Jinak:
FCW = pouze varuje před případnou kolizí
FCA = zasahuje za určitých splněných podmínek do brzd a minimalizuje, případně odvrátí kolizi

Re: varování před nárazem

Napsal: 06 pro 2019, 18:05
od 3bit
Přijde mi, že s radarem to umí líp propočítat co má dělat. Já ho tam mam a přijde mi, že pokaždý brzdí jinak silně, i když jenom přibržďuje. Natvrdo mi to zatim zadupnul jenom 1x. Bohužel, zrovna, když jsem měl v kufru sud piva a schválně jsem dlouho a pomalu brzdil, aby mi tam necestoval, přede mnou jenom zastavoval Superb. Pak uz jsem jenom cítil zařízlý pásy a z kufru se ozvala rána. :shock:
Ale třeba na dálnici to funguje přímo ukázkově. Loni v Rakousku na dálnici jsem předjížděl v levém pruhu a najednou to začalo pípat a během okamžiku i brzdit, v duchu mi proběhlo hlavou co blbne, nikdo přede mnou nebyl a najednou mi těsně před předek hodil myšku maník s bavorákem. No než jsem stačil zareagovat tak už bylo po zákroku, brzdy byly zase povolený a jelo se dál. Bylo to ve 130km/h a bylo to jen lehký kopnutí do brzd.