Stránka 4 z 6

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 08:31
od 3bit
TheCory
Trochu nechápu, proč kupovat naftu při nájezdu 8-10tis km/rok. Ten benzínovej litr je dostatečně živej a silnej, když mam den, že jedu na spotřebu tak si vezme kolem 5.5/100km, jinak jezdim dlouhodobe za 6.2

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 08:58
od TheCory
8-10 000 má nájezd můj otec, který ted bude kupovat nové auto a ten vybírá mezi Konou 1,0 T-GDi a C3 Aircross 1,2 Puretech.
Naftu chci já, s ročním nájezdem 20-30 000. Snažili jsme se jízdu vozem omezit na minimum, ale pod 18 000 se nedostanu. Ono těch 60 000 ročně za pohonné hmoty už je znát :mrgreen:

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 11:38
od Axel.Foley
Můj předpokladaný roční nájezd pro Tucsona byl plus mínus 25000 ročně, i to když se budu snažit. Realita je "trochu" jiná :-k (téměř o půlku do plusu :-# )

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 16:10
od TheCory
Ono s tou naftou to člověk má trochu jinak no (minimálně pocitově).
S 2,0 TDI, když jsem to honil a šlapal tomu, tak jsem jel za 6,5 litrů, když jsem jel klidně, tak kolem 5. Dlouhodobý průměr jsme měli 5,3 (za 100k km)
S 1,4 TGDi, když tomu dávám, jedu za 10+, když klidně, pod 6,5 se nikdy nedostanu :mrgreen: dlouhodobý průměr 7,5 (za 14k).

A třeba moje žena prostě neumí řídit oturbený přímovstřik. Má nějaký blok k tomu motor vytáčet. Takže i pro ni bude nafta ideál, přece jen se tam člověk pohybuje v rozmezí 1600-2200 otáček. U Hyundai 1,4 T-GDi to zkouší stejně :roll: a přitom nejhezčí zvuk ten motor má kolem 4500-5000 otáček =D>

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 16:50
od Stringo
Spotřeba je jedna věc, rozdíl v pořizovací ceně benzín vs. diesel je věc druhá. Na jak dlouho chceš auto kupovat? Na 5 let nebo na 10? Rozdíl ceny při nákupu si porovnej s tím, kolik budeš mít úsporu paliva na požadované km (resp.roky kdy budeš auto zase měnit). Úspora paliva je 2l na 100km tj. při nájezdu 20000km/rok 400l paliva. Při ceně 32kč/l se jedná o 13000kč za tohle období nebo nájezd. Za 5 let je to s nájezdem 125000km úspora 65000kč. Rozdíl v ceně 1.4T-GDi vs. 1.6CRDi je aktuálně 30000 ve prospěch benzínu. Ano vyplatí se ti to. Pokud měníš auta co 2 roky, tak se ti to nevyplatí. Na druhou stranu, pokud auto koupí někdo, kdo ho chce na 10-15 let tak je tu servis, který je u diesela nákladnější po 150000km. Takže je třeba si tom popřemýšlel. Já si tedy svoje první benzínové auto chválím. To ticho, kultivovanost je prostě fajnová. V zimě přijdu cvrknu a je, s dieselem jsem měl pocit, že mi chce vyběhnout motor než se zahřál, jen ta síla je prostě menší, ten zátah mi chybí. Ale ono co dneska, 2.0tdi jsou tak drahé, že se to normálnímu člověku nevyplatí a ojeté je to risk. Jinak jsem čekal větší rozdíl v ceně, docela mě těch 30000kč překvapilo...

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 18:27
od Mexican
ako majitel dieslu sa po 12 rokoch a 333 000km pytam - co su to vyssie naklady na servis? :-)

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 18:58
od Mr. HYUNDAI
Dotaz - kolik ekokurvítek motor 1,5 CRDi před 12 lety měl :mrgreen: ?

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 19:02
od Stringo
Nemůžu mluvit o Hyundai, ale u koncernu jsou veškeré díly (nebo alespoň před 5-10 lety byly) zhruba o 30-40% dražší, než pro benzínové motorizace. Od brzdových komponentů, oleje v motoru, které se mení pravidelně, až po díly které se mění až po najetí více km, jako rozvody, spojka, tlumiče, díly na přední nápravě. Všechno bylo dražší a jestli jsi nic z těch věcí ještě neměnil, tak máš štěstí. Na druhou stranu nevím, jak jsou na tom dnešní ceny ND. Mám první benzínové auto, předtím jen diesel (2 roky Golf 2 1.6D a potom 12 let Octavii II combi 2.0TDi) a poslední 3 roky jsem do té Octavie nacpal opravdu spoustu peněz na opravách a najeto měla "jen" 270000km. Takže já bych už diesela déle jak 6-8 let neměl z mé zkušenosti. Naopak v okolí mají lidé benzínová auta a stáří 12-16 let a nic extra. I proto mám teď na zkoušku benzíňáka a zatím kromě toho deficitu kroutícího momentu a vyšší spotřeby jsem opravdu spokojený. Najedu ročně mezi 20000-25000km takže bych už na diesela nájezdem měl koukat, ale ta kultivovanost motoru je u benzínu mnohem lepší. A to teď nemyslím jen u Hyundai, v práci jezdíme se služebními auty jako Octavie, Rapid, Fabie, Astra, i30, občas Megane a žádný diesel nebyl tak kultivovaný jako benzíňák. Ale nikdy neříkám nikdy, možná se k dieselu zase po pár letech vrátím :lol:

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 19:17
od Деревенский
Mr. HYUNDAI píše: 29 led 2020, 18:58 Dotaz - kolik ekokurvítek motor 1,5 CRDi před 12 lety měl :mrgreen: ?
Správně :wink: Srovnávat Euro 3 a euro 5-6 je nesmysl.
Když se mě někdo ptá kolik jsem do té pixle jménem Matrix 1.6 dal za 200000Km, tak odpovím asi 15 tisíc Kč do servisu i s oleji a filtry. U nových benzínů je to už taky jiné, a to nemluvím o modernějších podvozcích a elektroinstalaci co má dráty tlusté jak vlasy na hlavě #-o

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 19:30
od Mexican
accent MC je Euro4. tz: len egr. Filter pevnych castic a vstrekovanie mocoviny to nemalo, uznavam. to vsak maju dnes aj benzinaky. Co znamena, ze spolu s turbom a medzichladicom si dnesne benzinaky a diesle mozu v servisnej narocnosti podat ruky

rozvody mam povodne. co znamena ze som oproti benzinovej verzii co mala remen 3x nemenil. brzdy, napravy su rovnake medzi verziami. za 330tkm mam povodne zhavice (tz nemusel som asi 8x menit sviecky).

co tam mate dalej? :-(

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 19:39
od lumix
S i30 se najede cca 18.000km ročně, o dieselu jsem ani ve snu neuvažoval. Navic ještě vzhledem k tomu že je to 1,0 T-GDI kde byl rozdíl nějakých 55.000 proti dieselu v té době. K tomu byla na auto velká sleva. Ten benzín jezdí za +/- 6,2l. Ať počítám jak počítám tak nejméně 7 let a pak by se diesel vypkatil.

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 19:47
od Stringo
To že jsi nic neměnil neznamená, že to druhý nedělal. Třeba rozvody jsou předepsané, žhavicí svíčky doporučené (nečekat až přestanou fungovat), vstřiky mají životnost kolem 250t, dvouhmota s 200t je taky raritní tlumiče a náprava je určitě z jiných materiálů, když blok motoru u diesela je těžší a má jiné vibrace než u benzína. Neboj se, není to jen tak nějaké plkání, hodně jsem se v tom šťoural, když jsem se rozhodoval o dalším autě. Ale jestli ji investoval do oprav dieselu po tolika letech a km jen drobné, jak píšeš, tak ti gratuluji, jsi jeden z mála.

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 20:01
od Деревенский
Mexikáne my máme staré turky, ty jsou ještě gůt. Tak zpět k tématu :) Jak jsem psal výše, že jdu do Fiata Doblo 1.4 Tjet. Co máš Mexikáne vybraného když jednoho dne Accent vypustí duši?

Napíšu pár věcí co rozhodlo pro výběr Dobla.
Auto koupím nové pod 400 tisíc Kč
Nepřímovsřikový motor s turbem, zástavba LPG.
Prostor uvnitř i pro obludy jak jsem já.
Celkem jednoduché na servis.

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 20:52
od kyrmon
Stringo: MCčko má u crdi jen předepsanou kontrolu rozvodů, výměnu už ne [-X a i ta kontrola je až po 200t tuším. Dvouhmotu to taky nemá a tlumiče má stejný jako benzín pokud vím ;) ale můžu se mýlit, přeci jen mám benzínáka

Re: Odchod od Hyundai, proč a kam

Napsal: 29 led 2020, 21:07
od Stringo
Proto jsem psal, že nemůžu hodnotit Hyundai, mám zkušenosti jen s koncernem. Každopádně, pokud 12let nebudu muset na i30 nic řešit, budu max spokojenej :)