Stránka 4 z 22

Re: start&stop i30

Napsal: 13 dub 2021, 11:50
od pekres
Axel.Foley píše: 13 dub 2021, 11:24 Zeptej se na podpoře :hyu: , přímo u dovozce :-# :-# :-#
Opravdu skvělá odpověd... Tady se řeší různá udělátka, protože to většině vadí a když ten SS svým způsobem ničí baterku, nechci o ní taky brzy přijít. Já ještě auto nemám a proto jsem se ptal, jestli to bude fungovat i na i30. Kdybych ji měl, vyzkoušel bych si to sám.

Re: start&stop i30

Napsal: 13 dub 2021, 11:57
od maxmilda
Axel.Foley píše: 13 dub 2021, 11:24 Zeptej se na podpoře :hyu: , přímo u dovozce :-# :-# :-#
](*,) ](*,) ](*,) Sakra,to je ale moudrá rada....

Re: start&stop i30

Napsal: 13 dub 2021, 18:50
od Pjotr1
Axel je šprýmař

pekres : ano na 99,9% to bude fungovat tak, že :
- vypne stop-start
- baterie bude dobíjená trvale 14,4V (jako u aut bez inteligentního dobíjení)
- na displeji ti bude blikat oranžová kontrolka

Re: start&stop i30

Napsal: 13 dub 2021, 19:59
od Odjinud
Asi do toho taky pujdu, kvuli baterce. Pred STK/garanckou zase zapojim. Nemuze to nejak prebit baterku?

Re: start&stop i30

Napsal: 13 dub 2021, 20:00
od Axel.Foley
Pjotr1: Správně pochopeno =D> =D> =D>

Re: start&stop i30

Napsal: 13 dub 2021, 20:58
od Pjotr1
Odjinud : zplynovací napětí AGM baterie je 14,6V, takže dobíjení 14,4V je zcela bezpečné. Dokonce s "vyndaným kablíkem" by se dala použít i obyčejná levná baterie (ne AGM). U mně to dokonce ani nezapisuje žádné závady do řídící jednotky, takže před STK zapojit a je klid.
Velký problém je blikající kontrolka na tachometru, dost to otravuje a tahá to za oči když se koukáš na středový display kam se taky zobrazují různé aktuální stavy.
Takže určitě je to dobrá volba, ale má to i své negativa

Re: start&stop i30

Napsal: 13 dub 2021, 23:46
od kolomaz
Odpojení konektoru na baterii ????? Já bych to nedělal. Ale proti gustu.............

Odpojením konektoru se odpojí řídící jednotka kontroly baterie. Samozřejmě se zapíše chyba . Systém přestane kontrolovat napětí, proud, teplotu baterky. Přestává fungovat integrátor pro hlídání stavu nabití. Ano Start&Stop přestane fungovat. Současně nebude funkční kontrola alternátoru na přetížení - pojede v tz. Default modu a tím pádem v případě nutnosti nebudou odpojovány spotřebiče významného odběru. Systém nemá info o napětí a proudu ! Otázka jak se zachovají full LED a možná , opakuji možná ztráta funkčnosti aktivní regenerace filtru pevných částic.

To už spíš vyřaď spínač víka motoru a máš Start@Stop z provozu taky.

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 06:39
od Pjotr1
kolomaz : to co píšeš si jen myslíš nebo jsi to nějak zjišťoval ?
To co jsem psal já mám na vlastní kůži odzkoušené : žádnou chybu v ŘJ nemám. Při zapojeném konektoru systém nekontroluje teplotu baterie, ale venkovní teplota je jeden z parametrů pro dobíjecí napětí. Odpojení konektoru nemá žádný vliv na řízení přetížení alternátoru. A ano, systém se bez konektoru (informace o odběru proudu) nastaví do default módu, který je světe div se shodný s auty bez inteligentního dobíjení a protože to stále dobíjí tak neodpojuje zařízení (např. vyhřívání sedačky), které by inteligentní dobíjení odpojilo když by mělo vybitou baterii = další plus pro odpojení. Full led a filtr částic mám a žádné anomálie jsem za rok provozu nezjistil.
Start@Stop můžeš vypnout více způsoby : tlačítko, zapnout halogenové potkávačky, ... ale ten konektor mi přijde jako nejjednodušší a navíc to vyřadí inteligentní dobíjení.

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 06:43
od Sanchez
Mne zase pride najjednoduchsie stlacit tlacitko. Je to o zvyku.
Skrabat si lave ucho pravou rukou je tiez riesenie :wink:

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 08:15
od madPav3L
Já s odpojeným kablíkem jezdím přes dva měsíce a všechno vypadá v pohodě. Blikající kontrolka mně už ani nevadí, prvních pár dní mě trochu štvala, ale teď už si jí nevšímám.
Zítra jdu na druhou garančku, tak jsem zvědavý, jestli na to přijdou a budou něco říkat... kablík samozřejmě dnes zase zapojím.

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 09:16
od pekoz
Náhodou Axel má pravdu :lol: .... zeptat se u :hyu: .

Mě teda hned při prodeji v autosalonu na dotaz poradili, sice rada typu použít párátko a zaaretovat tlačítko v sepnutém stavu není moc profesionální ale nebyli proti to svinstvo vypńout.
bohužel kurvítko na dobíjení baterie se tím nezruší.

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 09:29
od kolomaz
Tak jsem odpověděl a nějak to zmizlo, asi rukama :-)

Takže napsal jsem co vím. A je na každém co se svým autem udělá. Rozhodně není pravda, že by "ten" káblík sloužil jen pro Start&Stop a inteligentní dobíjení. A rozhodně auta, která nemají Start&Stop a nemají inteligentní dobíjení, nepoužívají baterie AGM či EFB. A každý typ baterie má zcela jistě jiné nabíjecí charakteristiky.

ale pokud na ISŠA učí nesmysly, a pokud ten z Hyundai co tam přednášel elektriku schválně mystifikoval, pak sorry boot errors

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 09:50
od Izi4
Nezkoušel někdo zařadit diodu do obvodu hlídání napětí a tím posunou stav inteligentního nabíjení?
Tímto snížit hlídané napětí o 0,7V a více podle počtu diod a typu.
Pěkně by to šlo nahrazením pojistky na baterce pojistkou s diodami.
Jednoduchá montáž a případná demontáž přípravku bez zásahu do elektroinstalace.

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 11:14
od pekoz
Takhle to nepujde.
Ve "svorce" na - polu baterie je procesor a informace do ŘJ jdou komunikačním protokolem. Druhý drát je napájení svorky.
Měření je na napěťovém děliči integrovaném do elektroniky svorky. Plus další věci jako proud, teplota atd. Už tady někde je schema a popis.
Navíc tahle svorka stojí pár tisíc Kč takže bych pokusy opravdu nedělal.

Ten system není v základu špatný.
Stejné zapojení se snímačem na baterii je např v IXu, kde ale není žádné z výše jmenovaných kurvítek (S&G systém + "inteligentní" dobíjení).
Tam naopak originální EFB baterka (SOLITE - made in Korea) vydržela v pohodě 7 let. Běžný městský provoz, časté starty atd. Parkování venku. Ještě by to asi šlo déle ale měnila se preventivně letos v mrazech.
Kolomaz:
Na systém start/stop + dobíjení nejde použít nic jiného než AGM. Samozřejmě to chvíli funguje i s obyčejnou ale +- do roka to cyklování jakoukoliv běžnou baterii (i EFB) spolehlivě zničí.
Zkoušelo se to např. ve Škodovce.

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 11:36
od kolomaz
pekoz to s tebou souhlasím , a napsal jsem to samé
inteligentní dobíjení bych vypnul přenastavením řídící jednotky na vyšší napětí, Star&Stop převrácením funkce tlačítka - návodů i zde bylo již mnoho a jeden z mikropočítačem jsem měl možnost v pondělí vidět.
Současně jsem viděl i zařízení, které hlídá napětí na baterii - časový spínač 5 hodin po dojezdu sepne měřidlo a pokud je napětí nižší jak 12,5 V je odeslána SMS majiteli auta na nutnost dobití. Při napětí pod 12,2 je už přímo voláno a odeslána hlasová zpráva.
Holt někteří lidé jsou činosrodí.