Stránka 4 z 5

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 07:00
od Sanchez
Uprimne, cim viac ludi si nekupi SUV a ak k tomu trosku prispejem, budem rad, aspon sa budem citit na cestach lepsie. A netyka sa to len H.
Je to moj nazor na temu SUV a uz som vyjadril.

Offtopic
Zvazujem, ze zalozim stranky napr. AntiSUV, mozno aj podobne existuju, skusim pohladat. Budem vas informovat; kto chce nech sa prida ku kampani. Ludia nadavaju na bruselske nariadenia, tak preco tolerovat krabice s vyssou spotrebou. Ma to logiku. Da sa vypocitat zvysene mnozstvo CO2 a pod.

Milosh: ak je to velmi offtopic, tak prosim o presun na Vseobecny pokec

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 07:55
od slabostka
A prečo by si človek za svoje peniaze nemohol kúpiť čo chce? Ja ti tiež nepredpisujem že si máš kúpiť auto so spotrebou pod 4.0l - lebo aj také sú alebo rovno zakázať autá a prejsť na skútre?
Už som v strednom veku a chrbát mi jasne hovorí že potrebuje vysoký posed takže buď mpv alebo suv. Založím klub anti-antisuv.

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 08:11
od Sanchez
Pred vyse 2 rokmi, mozno aj 3, som tiez uvazoval nad SUV :D
Kazdy nech si kupuje, co chce, ale ja som proti SUV a budem rad, ak ich bude co najmenej. A verim, ze je vela ludi s rovnakym nazorom.

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 08:48
od Smažák
Urcite ma kazdy pravo na svuj nazor. Pokud jde o ekologii,museli by jsme se vratit minimalne do stoleti páry,,aby bylo vse v pohode. Zatracovat ale SUV neni ta spravna cesta. Myslim,ze vetsina lidi vcetne me si tenhle typ kupuje z duvodu lepsiho nasedani(to jde s vekem) lepsiho rozhledu(bezpecnost) a samozrejme je to modni trend. Uzivatele budou vesmes jezdit po okreskach a ve meste. Nic nebrani,aby clovek jezdil v eko rezimu,kdyz ve meste nic nenaspecha a muze vyuzit vymozenosti plachteni,start stop systemu i kdyz na nej se nazory dost ruzni. Je na kazdem,aby si vyzkousel co mu to dava za plusy a minusy. Mimo mesto rezim normal,nebo sport at si kazdy uzije jizdu. Mozna pitomy nazor,ale doba je jaka je. :D

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 09:44
od Gyngy
Sanchez píše: 07 kvě 2021, 08:11 Pred vyse 2 rokmi, mozno aj 3, som tiez uvazoval nad SUV :D
Kazdy nech si kupuje, co chce, ale ja som proti SUV a budem rad, ak ich bude co najmenej. A verim, ze je vela ludi s rovnakym nazorom.
Věříš, a to je přesně ten problém. Už mám těch Tvých názorů plné zuby. Furt podsouváš lidem SVOJE JEDINÉ SPRÁVNE názory. Jdi s tím někam na hate weby a neotravuj tady diskuzi.

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 11:18
od Axel.Foley
Gyngy: Naprostý souhlas =D> =D> =D>

Vlákno jse zapleveleno irelevatními kecami, takže jestli nikdo nemá nic k témě, nechám ho zamknout.

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 11:20
od milosh
Už jsem ho zablokoval, takže asi tak.

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 17:55
od petzl62
Axel.Foley píše: 07 kvě 2021, 11:18 Gyngy: Naprostý souhlas =D> =D> =D>

Vlákno jse zapleveleno irelevatními kecami, takže jestli nikdo nemá nic k témě, nechám ho zamknout.
S tím bych počkal. Ještě se snad k testu dopracuje Pavel :wink: [-o<

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 18:00
od idam.i
Čo tak pozamykať všetko? Všetko to uzavrieme a pôjdeme každy niekam. :(
Neviem čo je to správne riešenie. [-(

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 18:48
od Pata.87
No sice to sem nepatří ale třeba se to rozptýlit ať se zde nenapa dáme. Ja si jezdím v i30FB sem slastný spokojenej. Jiní v Tusconu a ma to taky. Jako ten co si jezdi třeba v autě na grilovaný kuřata. A jak by se sakra takový maňik hodil zůstat stát v koloně na D1 :-D i milovník SUV by si to kuře dal. I on by musel trčet v koloně. No tak lidi :-)) co nějaký sraz ?

Ted nemyslím na D1 všichni s grilovaným kuřetem sebou ;-D ale nějaký sraz někde někdy.

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 18:57
od Axel.Foley
Pata.87: Na to je tu samostatná sekce https://www.hyundaiclub.net/viewforum.php?f=24, navrhni.

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 19:11
od petzl62
idam.i píše: 07 kvě 2021, 18:00 Čo tak pozamykať všetko? Všetko to uzavrieme a pôjdeme každy niekam. :(
Neviem čo je to správne riešenie. [-(
=D> =D> =D>
Na to je jediná odpověď není :!:
Fórum je místo na internetu, kde se scházejí lidé a diskutují spolu...
Je-li to fórum o autech, tak diskutujme o autech a třeba čemkoliv v jednotlivých tématech a za určitých, někým stanovených pravidel.
A pokud se ta pravidla porušují, tak ať ten člověk, nebo ostatní pověření zasáhnou. :idea:

ilRe: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 07 kvě 2021, 21:12
od slabostka
stacilo zalozit vlakno Preco nemam rad SUV a vsetko OK. Alebo Zakladam spolok antiSUV kto sa prida

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 08 kvě 2021, 21:04
od Chasnik
Petzl62 byl vyslyšen a Pavel se k testu skutečně dopracoval, omlouvám se za zdržení, poslední dny byly skutečně hektické...


První máj trošku jinak, aneb "den třívozový"

Víkendy většinou slouží k tomu, aby si člověk pro pracovním týdnu odpočinul. Ale někdy se toho nahrne trošku víc, takže to může být klidně i naopak. Letošní 1. květen byl jeden z takových dnů. Čekala nás cesta pro nové auto mojí ženy, setkání s kamarády a zkouška Tusíka, a následně ještě odpoledně-večerní rodinná oslava. Nebudu to zbytečně rozvádět, začalo se před sedmou ráno a končilo následnou druhou ranní. Holt, někteří manažeři se prsí tím, že pracují 16 hodin denně, já jsem je ještě o 3 hodiny trumfnul :mrgreen:

Takže pojďme k tomu neobvyklému (a pro mně vskutku svátečnímu) třívozovému dnu:

Vůz č. 1: Okolo poledne přijíždím s Albínem na parkoviště u zámku Loučeň. Těším se, čeká mně projížďka téměř novým Tusíkem a potom si přesednu do úplné funglovky mé ženy, řídit 2 nové káry za den, to se mi jen tak nepovede :D/ Protože máme napilno, udělám si pár obrázků Tusíka a už sápu se po klíčích, abych neztrácel čas.

Vůz č. 2: Tomu se samozřejmě budu věnovat nejvíce. Není to tak dávno, co jsem měl k dispozici stejný model v jiném provedení, takže se nebudu opakovat povídáním o vzhledu a stejných prvcích. Netradičně začnu pár obrázky, kterými představím několik detailů, které mě zaujaly:

Obrázek
Na černém voze ještě více vynikne chromová linie na horním oblouku dveří. Není to typický chrom, má polomatný povrch ve stylu nerez nebo titan. To je také důvod, proč mě na rozdíl od ostatních tento prvek neirituje.

Obrázek
Pohled do motorového prostoru mj. napovídá, že se líbí nějakému zviřátku. Naštěstí si snad nepochutnalo na žádném kabelu, alespoň prozatím. Kryt hlavy válců vývojáři pojali v minimalistickém stylu.

Obrázek
Whoops, zřejmě si mám myslet, že jsme k testu získali vozidlo trefené na bok a při opravě se ho nepodařilo úplně srovnat :mrgreen: :mrgreen: Ale netřeba se obávat, při použití menší než velké síly vzpěru do otvoru v kapotě dostanete :wink:

Obrázek
V prostoru pro rezervu tentokrát rezervu samozřejmě nehledejte :lol:

Obrázek
Zadní opěradla lze sklopit přímo z kufru. Pro dokončení sklopení jsem ale stejně musel přistoupit k opěrkám přes boční zadní dveře, takže za mně je to řešení napůl

Obrázek Obrázek
Pasažéři na zadních sedadlech mohou u výbavy Style využít integrovanou stínící roletku a vyhřívání zadních sedaček :D/

Obrázek
Sedačka spolujezdce zde má možnost výškového nastavení. Na boku středového tunelu najdeme praktickou odkládací schránku.

Obrázek
Potahy sedadel jsou zdobeny líbivým nenápadným motivem

Obrázek
Dostatečné hluboká schránka pod loketní opěrkou

Obrázek
Ovládací prvky na středovém tunelu. Tlačítkový volič převodovky má tvarově odlišené tlačítko N pro lepší hmatovou orientaci, pomůže např. při parkování.

Obrázek
Počítejte se mnou: 28 integrovaných tlačítek na plně hladké ploše, přehlednost hadra, tohle se prostě nepovedlo. A lesklá čerň od PETROFa tu marnost jen podtrhuje. ](*,) Jednu výhodu to má, pozorný čtenář si všimne, že fotograf si zapomněl nalakovat nehty... :lol:

Obrázek
Inovovaná schránka na brýle: stiskněte červené tlačítko a vypadnou vám brýle. Nebo třeba taky ne... :twisted:

Prvotní pocity jsou shodné jako minule. Zevnitř vypadá auto lépe než zvenku, i když v této černé barvě nejsou stereoidně vypouklé podběhy tak nápadné jako u jiných barev. Pozici za volantem kopíruji od svého předřidiče (zřejmě Mr. Hyundai nebo jeho žena), pouze lehce upravím zrcátka. "Bezklackový" automat vypadá na první pohled nezvykle, ale zvykl jsem si na něj rychle a nevadil mi. Už od prvních metrů s potěšením vnímám výborné odhlučnění motoru a stejně jako při předchozí testu pozitivně kvituji schopnost podvozku vyrovnávat se s nerovnostmi vozovky, kterých je na silnicích (či spíše silničkách) okolo Loučně nepočítaně. Na druhou stranu ale podvozky chválíme vcelku často, takže by mě spíše zajímalo, jak se bude auto chovat na nerovnostech třeba po 100 tisících km. Když jsem se dostal na úsek s kvalitnějším asfaltem, zkusil jsem vůz povodit v zatáčkách trošku razantněji - přece jen už je to v krátké době druhý Tucsoní test, takže jsem se cítil za volantem sebevědoměji - a byl jsem mile překvapen. Tucson se chová v zatáčkách velmi sebejistě, ochotně reaguje na pohyby volantu a i při ostrém průjezdu zatáčkou ji projíždí jako na kolejích, pohon 4x4 této jistotě určitě napomáhá. Jako řidič předokolky s mírně nedotáčivou charakteristikou jsem měl občas dokonce dojem, že mi lehce ustřeluje zadek, než jsem si uvědomil, že to auto prostě takhle jistě projíždí zatáčky. Zajímal by mě také pocit spolujezdce z takové jízdy, přece jen řidič, který se drží volantu, jinak vnímá náklony vozu v zatáčkách.

Kvalitu audiosoustavy jsem netestoval, spíše jsem si užíval klid v kabině. Ale jakožto spíše nepříznivec randálu v kabině netuším, nakolik bych kvality audiosystému zhodnotil.

V tomto voze jde vcelku zřetelně poznat rozdíl mezi jízdními režimy ECO a NORMAL. Zatímco při ECO vozidlo při deceleraci začne plachtit, při NORMAL (a také SPORT) přepíná na režim rekuperace a citelně vůz zpomaluje. Bude to chtít trošku praxe, naučit se s vozem jezdit tak, aby dělalo to, co po něm chci. Ale pokud jde v uživatelském menu nastavit stupeň rekuperace, je to určitě bod k dobru. Stejně jako při testu DCT-čkové Kony oceňuji logiku ŘJ převodovky, i při režimu ECO reaguje na výrazné sešlápnutí akcelerátoru a žene vůz do otáček. Za sebe mohu říct, že bych ani režim SPORT nepotřeboval, i při ostatních dvou režimech lze vozidlo přimět k silné akceleraci a držení motoru v otáčkách. Při deceleraci před zastavením (např. před křižovatkou) jsem si všiml, že převodovka podřazuje docela pozdě a při podřazování lehce pocukává. V Koně jsem si tohoto nevšiml, přičítám tento jev rekuperačnímu brždění.

Vzhledem k nedostatečné délce testovací jízdy je těžko hodnotit spotřebu. Lehce neférově mohu říci, že jsem do Loučně přijel s motorem 1.5 DPI a spotřebou 5,1, odjížděl jsem v autě osazeném 1.2 DPI a dovezl ho domů s hodnotou 4,7 a Tusík měl spotřebu o trošku nižší než.... obě ty ostatní auta dohromady :lol: Každopádně by mě zajímala spotřeba tohoto auta na mé nejčastější trase a srovnání s předchozím Tucsonem s manuálem a bez MHEV technologie. Vzhledem k tomu, že se často pohybuji ustálenou rychlostí na rovinkách, tak si troufám říci, že tzv. "obyčejný" 1.6 T-GDI by v mém případě byl úspornější než technologicky vyspělejší, ale těžší 1.6 T-GDI MHEV DCT. K tomu samozřejmě přičtěte také vyšší finanční nároky při koupi. Můj osobní odhad je cca 6,5 - 7,0, ale je to opravdu pouze jen odhad...

Krátkou jízdu po středočeských okreskách jsem si vychutnal a finální hodnocení bude obdobné jako minule: je to auto, které mě baví řídit, ale platit bych ho nechtěl. Možná, až budu starší a bude mi činit obtíže s nasedáním a vysedáním do sedačky do výšky, kterou mám nyní, tak této třídě přijdu na chuť. Zatím jej přenechám jiným s tím, že pokud vozům této kategorie hovíte, tak Vám Tuscon s klidným srdcem doporučím. Volba pohonného systému je s otazníkem, osobně se kloním k jednoduššímu technologickému provedením a sám sebe se ptám, zdali MHEV je skutečně přínos pro řidiče a provozovatele nebo spíše úlitba bruselským ouřadům. :-k

Vůz č. 3: S úsměvem usedám do novotou vonící KIA RIO 1.2 DPi, zamávám ostatním na pozdrav a vyrážím směrem k domovu. Bylo by nefér hodnotit úplně syrové auto, které ještě nemá vyjetou ani svoji první nádrž, ale jak se trošku zajezdí, tak rád přidám test i tohoto auta. Již nyní si dovolím malé rýpnutí: i v "holobytě pod tři kila" najdu zcela jednoznačně své sluneční brýle na obvyklém místě. Někdo by se měl zamyslet... :-k

Jsem rád, že jsem se s vámi mohl opět potkat a doufám, že příště to nebude z naší strany tak bleskové, jako tentokrát. A jako vždy, special thanks to Mr. Hyundai a Hyundai Centrum Praha!

P.S.: Dodatečně vnímám hodnocení Mr. Hyundai a přestože nejsou naše výroky ohledně podvozku shodné, respektuji jeho náhled. On zřejmě jako jediný má možnost vyzkoušet všechna testovaná vozidla na stejné trase, takže dokáže lépe vypozorovat rozdíly mezi jednotlivými testovanými kousky. S ohledem na tuto skutečnost je na místě přiznat, že jeho hodnocení má vyšší vypovídací hodnotu.

Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4

Napsal: 08 kvě 2021, 21:44
od petzl62
=D> =D> =D>
Paráda Pavle, díky moc :D/
Na to, jak to bylo v rychlosti, výtečně sepsáno =D> =D>