Stránka 4 z 4

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 19:52
od Bagrid
Decine, pleteš si jabka s hruškama. Přesněji si pleteš DPF a GPF. Sice jsou to oba filtr pevných částic, ale čištění/regenerace probíhá úplně jinak. Tím, že pojedeš dlouho trasu pod zátěží, GPF nevyčistíš, spíš naopak zaneseš. Žádná regenerace tam neprobíhá. Čistění probíhá při jízdě bez plynu, tedy při brzdění motorem, nejlépe po svižnější jízdě, aby byl filtr dostatečně zahřátý.

Přečti si prosím tě toto vlákno od začátku. Správný postup zde píše Mr.Hyundai, dibarbora, petzl62 atd.

Já jezdím prakticky denně jen 20km trasy a nemám s 1.6 T-GDI problém. Hlavně nepodtáčet a kdykoliv to jde, tak brzdit motorem, dojíždět s kvaltem.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 20:27
od Decin
Rozumím. Vím že mám benzín GPF.
V prodejně mi řekli o nic se nestarej jen doplňuj vodu v odstřikovači. Řídící jednotka se o všechno postará...abych to honil na 4000 otáček dokud to nezhasne mi řekl přijímací technik v Hyundai.
Děkuji všem za podporu.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 17:54
od Decin
Dobrý den.
Podávám zprávu ohledně kontrolky filtru GPF u Hyundai Tucson 3 benzín 1.6 která svítila i když jsem jel trasu Hodonín - České Budějovice.
Předtím krátké trasy do 30 km denně. Na základě doporučení zde diskutujících (mnohokrát děkuji) jsem si dnes naplánoval trasu v kopcovitém terénu mezi třemi obcemi kde je sjezd z kopce 1.5 km plus mínus autobus za každou obcí. Jezdil jsem pořád dokola s otáčkami které neklesli pod 3000 a z kopce bez plynu 4000.
Po ujetí 116 km a rezignaci že pojedu do servisu na nucenou stacionární regeneraci jsem dal ještě jedno kolo. Při jízdě z kopce s kvaltem 3 a otáčky téměř 4000 kontrolka ZMIZELA!!!
Závěrem: již NIKDY nepojedu na EKO režim a nebudu vyřazovat.
Zvláštní je že před i po regeneraci na neutrál když to trápím neukazuje okamžitá spotřeba žádnou spotřebu. Což v této chvíli neřeším. Za jízdy jsem měl zapnutou klimatizaci na automat rozsvícené světla abych agregát zatížil co nejvíce.
Všem děkuji za zásadní informace!
AŤ NÁM TO JEZDÍ!

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 18:05
od dibarbora
Skontroluj si ešte hladinu oleja... či nemáš vysoko nad max...

A ak to máš auto s manuálnou prevodovkou, tak zapnutý režim je úplne irelevantný... mení len mapu(odozvu) plynového pedálu... takže ECO ani neublíži a ani nepomôže... kritický je štýl jazdy a v tesnom závese charakter jázd...

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 20:40
od Maras
Přesně tak. Hlavní je prostě brzdit pořád motorem a nedávat neutrál.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 21:48
od Adept
No dobre, ale čo v prípade PHEV? Tam pri každom pustení plynu vypne motor.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 21:53
od Mexican
od toho mas sportovy rezim a padla. Tam ta do EV nepusti. to je vlastne aj najlepsi sposob ako zahrievat motor bez toho aby to prerusovala jazda na elektrinu :-)

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 21:59
od Adept
No tak neviem či mám inak nastavené auto, ale aj v športovom režíme keď pustím plyn, tak vypne motor. Samozrejme nie na začiatku, kým sa aspoň trochu nezahreje.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 22:05
od Mexican
preto som pisal sportovy rezim a padla. znamena, ze to nemas v D mode ale rezime radenia "manualne" (padlami)

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 22:14
od Adept
Po chvíli sám prepne na D a vypne motor. Teda iba ak sústavne neradím.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 úno 2024, 22:33
od Mexican
tak to bude specifikum PHEV. (stale vsak trochu pochybujem)
u HEV to funguje uplne v pohode. Skutocne v rezime Sport a rezime radeniami padlami ti prepne po "chvili" znovu na D? Mne sa to este nestalo, jedine automaticke znovu prepnutie z manualu do D je v rezime Eko pripadne vynimka ze su nizke otacky na 2. prevodovy stupen a namiesto do jednotky to system hodi do EV.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 14 úno 2024, 07:29
od ToMa
Zjevně to má každé auto jinak, protože u I30N to funguje tak, že pokud změním rychlost pádly a poté jedu nějakou dobu konstantní rychlostí (ne pokud to brzdí motorem) tak to hodí zpět D. Čas po kterém to nastane je cca 10-15 s. U 1.5 MHEV se to na D nevrací, respektive se nám to nestalo.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 14 úno 2024, 20:48
od zopper
Vy, co vám to po chvilce přeřadí zpátky na D, si šoupněte volič režimu na D do boku. Všechny automaty, co jsem měl kdy v ruce (a teda všechny měli "řadící páku", ještě jsem nezkusil nic s čistě elektrickou volbou kolečkem) mají možnost nějakého polomanuálního režimu. Ty hodně staré uměly jen omezit maximální stupeň, novější pak typicky mají možnost posunout volič bokem k řidiči a pohybem dopředu/dozadu měnit rychlosti. Pádla jsou k tomu tak nějak navíc. Bez aktivace tohohle režimu se přeřazení pádlem bere jen jako chvilková akce třeba když se řidič chystá předjíždět do kopce, nebo tak něco. Nepustí vás to přes nějaké limity, pak si to stejně samo přeřadí, ale můžete si tam ručně vytáčet třeba 4500 rpm celou cestu.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 14 úno 2024, 22:25
od Mexican
sme vo vlakne o Tucsonovi, otazka na PHEV. Ten ziadne "do strany" nema. Volic smeru je tam tlacitkovy

Som tam na 99% isty, ze prevodovka vs rezim sport/eko je u PHEV a HEV uplne rovnaka. Iba ak by tam este u PHEV zrejme v infotainmente bolo nastavenie " rezim PHEV/EV a rezim HEV". to je ale otazka pre ludi ktori jazdia aj pluginom aj klasickym hybridom. Vysvetlene by to malo byt aj v manuale k vozidlu, ktory tradične nikto necita.