Stránka 4 z 5

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 09 led 2023, 08:45
od Vysous
A mluvím o opěrce ve dveřích.

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 09 led 2023, 08:57
od Vysous
Odpovím si sám, koukám, že už se to tu kdysi řešilo. Uvidím jestli to samo nezmizí, kdyžtak to řeknu na garančce.

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 09 led 2023, 15:48
od Martinsp
Mám to také snad v každém autě kde se loktem opírám.

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 20 kvě 2023, 11:14
od Vysous
Zdar,
dneska jsem si všimnul, že mi na levý straně vpřevu docela dost nelícuje podběh (viz obrázek)
podbeh.jpg
podbeh.jpg (124.14 KiB) Zobrazeno 614 x
Z nějakýho důvodu je na tom prahu takovej podivnej výstupek, kvůli kterýmu to úplně nesedí. Mám trošku starost aby se mi tam nedostávalo hodně bordelu dovnitř prahů. Anebo je to jedno a bordel by se tam stejně dostával i kdyby to lícovalo dobře? Máte to na svojí i30 taky takhle nakřivo?

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 20 kvě 2023, 14:20
od TheFirstman
Buď v klidu, mám to stejně. Naopak tam člověk wapkou dostane trochu více proudu čisté vody a proudí tam více vzduchu pro rychlejší vysychání. Nečistoty se tam dostávají hlavně z vnitřní části plastového krytu podběhu a proto by člověk jednou za rok měl kryt aspoň částečně sundat a vyčistit to tam.

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 21 črc 2023, 14:18
od Vysous
Tak máme najeto cca 21000 kilometrů. Mám potřebu podělit se o poznatky s autem a napsat takovou moji osobní recenzi na auto.
sametka2.jpg
sametka2.jpg (204.58 KiB) Zobrazeno 418 x
Pokusím se nějak přehledně shrnout klady a zápory, které mě na autě zaujaly.

Kladné stránky:
1) Vzhled - auto se mi pořád moc líbí. Zejména přední maska a světelný podpis (DRL) se designérům povedly. Zadek je trošku horší, ale překvapivě se mi líbí "falešný vejfuky" oproti verzi před FL.

2) Ekonomika provozu - jsem nejspíš relativně klidný řidič, na dálnici jezdím nejčastěji 115km/h tachometrových. Ale jsem neustále příjemně překvapenej, jak málo to auto žere. Dlouhodobou reálnou spotřebu podle dotankování mám 5,7l/100. Na trase Náchod-Beroun (200km, z toho tak 40 kilometrů okreska a vesnice, zbytek dálnice) za dobrýho provozu ukáže palubní počítač klidně 4,5l/100.

3) Ergonomie - auto se ovládá naprosto intuitivně. Co má mít tlačítko, má tlačítko. Za celou dobu jsem si neřekl "kdyby se tak tohle dalo ovládat jinak".

4) Výbava - za ty peníze skvělý. Vyhřívání sedaček a volantu návykový. Automatická dvouzónová klima - nic nevymejšlím, celoročně nastaveno 22 stupňů (20 když se mi chce spát a potřebuju probrat) a jezdím. Všechny asistenty nechávám drtivou většinu času zapnutý - LKA vypínám jen na užších cestách. Za celou dobu mě autonomní brždění nevytrestalo, takže ho nechávám na standardní nastavení. Zadní kamera nejlepší věc výbavy - všude kde to jde, při parkování couvám. Používám automatický přepínání dálkových světel, funguje to výborně.

Záporné stránky:
Některé zápory jsou asi dneska běžné u všech aut, takže brát s rezervou. Spousta se dá asi odmávnout tím, že holt je i30 levné auto a někde se šetřilo.

1) Lak na autě je neuvěřitelně náchylný na škrábance. V podstatě se na plech trošku ostřeji podíváte a je tam šlinc. Už jsem si ho poškrábal sám plastovým smetáčkem při umývání ptačího hovna (krásně vykroužený na tom laku), okolo klik - a vůbec všude spousta mikroškrábanců kdoví od čeho. A to nejezdím do myčky. Na klice mi kamínek vystřelil 2mm díru. Na masce zatím dobrý, ale dávám tomu pár měsíců.

2) To samé se týká předního skla. Za rok a půl používání je přední sklo poškrábaný víc, než na 17 let starým focusu. Něco evidentně od škrábání ledu (dělal jsem to jen párkrát), něco evidentně vybroušený zrníčkem písku pod stěračem. Ničemu to moc nevadí, ale proti slunku to je vidět krásně. S tím se pojí jedinej prvek výbavy, kterej bych fakt chtěl - vyhřívaný přední okno.

3) Tohle je daný asi objemem a celkovou charakteristikou motoru, ale pořád jsem se nenaučil pořádně rozjet. Neumím dobře odřadit z 1 na 2. Když odřadím moc brzo, dvojka pod 2k otáček neumí s autem udělat vůbec nic. Už několikrát jsem zůstal pěkně blbě trčet v křižovatce, protože jsem tam vjel se zařazenou 2 a jak člověk trošku přibrzdí - motoru strašně dlouho trvá, než se posbírá a rozhodne se vyrazit. Když odřadím moc pozdě, pěkně si auto poskočí. Nejčastěji teda vytočím jedničku trošku výš, a při pouštění spojky se zařazenou 2 nechám otáčky spadnout až těsně k 2000 otáček. Což ne vždycky trefím - když to spadne moc, ocitnu se v první situaci "vůbec to nejede".

Celkově ten motor pod 2k otáček nejede vůbec - v obci tak musím jezdit na trojku, abych nemusel poslouchat neustálý dunění. Jak říkám - je to daný asi tím, že je to oturbenej 1l tříválec, takže si stěžuju jen trošku.

4) Přední difuzor je proklatě nízko. Nejspíš daň za dobrou spotřebu, ale u každýho obrubníčku trnu. Už jsem skřípal o zmrzlý hroudy sněhu a není to teda příjemnej pocit :) Na druhý straně to není o nic lepší - když člověk naloží do kufru věci na dovolenou, klesne zadek tak o 5 centimetrů - vjíždět v tu chvíli někam do garáže nebo někomu do dvora je taky trošku o nervy. Trošku začínám chápat lidi s SUV.

5) Nepovedlo se mi zprovoznit bezdrátový Android Auto. Kabel mi naštěstí nějak zásadně nevadí, alespoň se nabíjí telefon. Jinak to funguje celkem OK, ale infotainment teda není z nejsvižnějších. Ve srovnání s radostma co s ním zažívají majitelé O4 ale radši mlčím. Alespoň to funguje a u mojí výbavy (8" infotainment) tam stejně naštěstí nemusím kromě zapnutí Waze moc dělat.

6) Přední parkovací senzory jsou krásná věc, ale reálně jsou celkem k ničemu. Buď reagují zbytečně brzo a v nečekaných situacích, nebo až úplně na poslední chvíli. Reálně bych si za ně nepřiplácel - to už by se hodila spíš nějaká přední kamerka.

7) Některý detaily nejsou úplně dokonale dotažený - zadní plastovej nárazník nelícuje úplně dokonale, kolem světel a 5. dveří jsou ty fuky zcela různorodý. Každý dveře jsou dopasovaný maličko jinak nakřivo, plastovej podběh předního kola na jedný strašně nedolejhá. Nedávno jsem si všimnul, že černej plastovej kryt na dvěřích v místě B sloupku se nahoře trošku zkroutil (teplem, asi?). V interiéru mám důlek od loktu a hned vedle se pro změnu zase kus toho měkčenýho plastu vyboulil (jak kdyby se pod ním udělala nějaká vzduchová bublinka). Když se rozpálí palubka nad kapličkou přístrojů, začne to pod volantem strašlivě vrzat - jak se trošku ochladí interiér, vždycky to zmizí. Občas se stane, že někde okolo levýho zrcátka začne při 110km/h hvízdat vítr. Nic z toho aktivně řešit nehodlám, chápu že levný auto je levný auto.

8) Opravdu jen blbosti - za celou dobu jsem nepochopil (z manuálu, ani reálným používání) v jakých režimech jak přesně se po vystoupení z auta vypnou / zůstanou svítit světla. Většinu času jezdím na parkovačky, protože svítí vzadu a vpředu denním svícením i když zatáhnu ruční brzdu (to je opravdu zvláštní režimu AUTO/OFF o které se v manuálu pro jistotu nic nepíše). Taky občas zůstanou zamknutý zadní dveře, přestože jsem podle mě jako první otevřel já jako řidič (ale ruku do ohně za to nedám). Auto nemá stahování oken dálkovým ovládáním - to mě štve v létě kdykoliv chci vyvětrat auto před odjezdem. Musím nejdřív do toho 80-ti stupňovýho auta vlézt, klíček otočit do druhý polohy (začne zuřivě foukat klima a všechno pípat), otevřít okna - a pak zase poslouchat pípání, že mám otevřený okna když klíček vytáhnu :). O zálibě auta pípat se ani nezmiňuju - to patří tak nějak ke korejskýmu rodokmenu :)


Celkově jsem s i30 velmi spokojenej - co jsem od auta chtěl mám. Pár věcí mě štve (konkrétně 8), ale celkově zatím spokojenost. Mechanickou spolehlivost budu hodnotit tady v tom vlákně doufám až za mnoho dalších bezproblémových let.

A teda - nemuseli by nám do něj pořád všichni bourat, je červený a celkem velký!

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 21 črc 2023, 15:14
od Maras
Pěkně jsi vše popsal. A jak jsi spokojen s výkonem motoru při jízdě?

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 21 črc 2023, 15:38
od Vysous
Jak jsem psal, jsem vcelkem klidnější řidič. Na bezproblémový napojení na dálnici nebo rozjezd z křižovatky je výkonu víc než dost. Při předjíždění si podřadím a rozjedu, nikdy jsem neměl problém (ale já obecně moc nepředjíždím).

Snad jediná situace, kdy se pár koní navíc objektivně hodilo je předjíždění na dálnici - když si třeba v klidu předjíždím v kopci kamiony svoji tempomatovou 115. Někdo se začne blížit v levým - a já chci přidat a uhnout. A to holt s 88kW chvilku trvá - i když si podřadím na pětku.

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 21 črc 2023, 17:45
od i30mpact
Velmi dobře shrnuto, to je jak kdybych tu recenzi psal sám, dokonce mám i tu díru v laku na klice. Fakt by mě zajímalo, jak se to mohlo stát. :D

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 24 črc 2023, 07:02
od Axel.Foley
Vysous: Díky za počtení =D>

Ad infotainment: O víkendu jsem zaparkoval vedle zamknutého Kamiq-a, kterého máme v rodině. V autě bylo zapnuté rádio. Pár vteřin na to se vyplo. Prý normální stav, občas se samo zapne a za chvíli opět vypne. U Škodovky neví, co s tím :^o #-o

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 24 črc 2023, 08:26
od idam.i
Simpli clever :lol:

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 24 črc 2023, 11:47
od Axel.Foley
Doslova ](*,)

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 24 črc 2023, 12:50
od mozecek
i30mpact píše: 21 črc 2023, 17:45 Velmi dobře shrnuto, to je jak kdybych tu recenzi psal sám, dokonce mám i tu díru v laku na klice. Fakt by mě zajímalo, jak se to mohlo stát. :D
a není to spíš od dveří na parkovišti .. lidi jsou jelita, ale pořád lepší dírka na klice než důlek v plechu ;-)

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 24 črc 2023, 13:14
od Vysous
Neboj, díru od dveří už mám v laku taky...

Re: Sametka (i30 kombi 1.0 T-GDI Smart)

Napsal: 24 črc 2023, 22:19
od i30mpact
Ano, promáčklinu ve dveřích už vlastním taky. :) A ještě jednu takovou malou v zadní části střechy, ale u té vůbec netuším od čeho by mohla být. Zajímavý je, že se tam objevila potom, co bylo auto v servisu. Ale asi je to spíš daň za to, že parkuju na ulici.