Stránka 4 z 5

Re: EGR ventil

Napsal: 16 srp 2023, 15:01
od Maras
Buďme rádi za DPi. Sice to tak nejede,ale EGR má předimenzovaný a celkově by neměl dělat problémy.

Re: EGR ventil

Napsal: 16 srp 2023, 21:24
od Vegan
Mexican píše: 15 srp 2023, 19:52
Axel.Foley píše: 15 srp 2023, 17:47 :shock:
Jak s těmi auty, chlapi, kua, jezdíte? EGR nemůže být zakarbonovaný po 20 000 km :!:
:shock:
uplne normalne..Ale ak ti na 15km u hybrida asi 16x naskoci a zhasne motor a na konci nie je ohriata ani voda ( a to mame vonku 30 stupnov) tak mi je jasne kde bude zakopany pes.
No popravdě se přidám k dotazu naše NX-4 v HEV (full hybrid) ma aktuálně najeto 64k km a byt je to většinou ježdění po Praze + něco malo po dálnicích tak, chyba s EGR zatím nezaznamenána ťuk, ťuk.

Re: EGR ventil

Napsal: 08 dub 2024, 13:15
od Dawid294
tak novy Tucson 10 tisic km, 5 mesiacov ho mám a už vypisuje chyba motora a dnes v servise a chyba je EGR ventil. Ako superko :)

Re: EGR ventil

Napsal: 08 dub 2024, 14:04
od Mexican
EGR je proste nemila vec. Ono bohuzial kazda znacka / motorizacia ma svoje achilove paty
Myslim, ze :hyu: to zatial drzi v tichosti a meni. Mame zaruky 5 rokov, servis ryzuje pravidelne vypalne za rocne prehliadky tak nech sa stara

Ona je zasadna otazka co tomu EGR je, ci to ide nasledne vycistit alebo old school zalepit a odmazat v diagnostike. Realny dopad na prevadzku auta to asi mat nebude

Mne sa to u HEV zatial pri 22000km neobjavilo

Budme radi, ze tam nemame adblue. Ja som si radsej u Citroenu priplatil extra 2 roky, pretoze tam vobec nie je otazka ci ale skor kedy sa pokazi cela nadrz vratane snimacov u AdBlue u motorov blueHDi (tz motory euro5 a euro6d 2.2 Puma v uzitkovych Citroenoch a Peugeotoch). Tam sa clovek moze rozkrajat, raz si senzor povie dost, mozes tam mat pokojne pol nadrze adblue, system napise ze nemas, odpocita nejake kilometre a uz nenastartujes. Vymena senzoru nie je, len cela nadrz takze cca 27 000kc a praca k tomu (takze 30k)

Re: EGR ventil

Napsal: 26 srp 2024, 15:02
od ramon.celi
Po roce a pul...najeto 20 tisic. Chyba tlaku vyf.plynu...chyba egr. EGR vymenen na zaruku vcetne kabelaze.
Neprimo potvrzeno ze je na vine umisteni a teplota od motoru.
Po zaruce pry cisti u egru nejake sitko a egr daji zpet a vymazou chybu.
Dal to vyrobce pry neresi...
Mam takovy dojem ze slavny egr obalim do vrstvy alobalu a uvidime...

Re: EGR ventil

Napsal: 28 srp 2024, 10:27
od ramon.celi
Dnes mi psal technik z Hyundai že vyndaný egr ventil měl elektroniku v pořádku ale byl ucpaný sazema. Přímovstřikový motor a jízda na spotřebu vykonaly své. A to už po 20 tisících..!!!. Prý dobrá zpráva alespoň je že ho lze vyčistit ,vymazat chybu a jezdit zase dál. Akorát se k němu dostat je porod...!!!
Teda nevím jestli to má souvislost ale převážně tankuji N95 s VIF. Teď jsem vyjel asi 3 nádrže od MOL bez VIF.
Asi zacnu jezdit na ONO u nás pro N98...

Re: EGR ventil

Napsal: 28 srp 2024, 10:41
od Mexican
ucpany sazami po 20k, to snad ani nejde ni?
S tym MOL benalom si nepomozes, resp pomozes si od penazi :-) Talianska udrzba asi casto neprebieha, zacni vyuzivat to S v skratke SUV a pojde to
Ja musim zaklopat na drevo, po 28k km u mna EGR asi v cajku, GPF zatial nehlasilo nutenu regeneraciu ani raz
u Stonica, ktory skace dost po meste (1.0TGdi) situacia obdobna, tiez 28kkm
Tankujeme vacsinou Budget (Avia, Tank Ono, ...) a do kazdej nadrze minimalne 50ml VIF

Re: EGR ventil

Napsal: 28 srp 2024, 10:52
od ramon.celi
Nejsem sám co po 20-30 tisících má ucpanej egr...prostě to mají nějaký nevychytaný. Kazdý holt nejezdí S režim... :mrgreen:

Re: EGR ventil

Napsal: 28 srp 2024, 10:54
od ramon.celi
Je ale pravda že po tankování N95 na MOL bez VIF jsem neměl z auta nejaký extra pocit.

Re: EGR ventil

Napsal: 12 dub 2025, 14:14
od exekutor
Tak moje auto malo v 2/2025 4 roky (35.000 km)a menili mi EGR už 2-krat na záruku. Naposledy v lete minulý rok a po troch týždňoch mi zasvietilo znova. ( s toho auto stálo 12 dní na letisku) Tak som im tam nadal že ma ojebkali. Nakoniec mi menili aj kabeláž k EGR, že bola zaoxidovaná. Že tam preniká nejaká vlhkosť cez EGR.
Našťastie cena cca 120€ a ľahká výmena svojpomocne v budúcnosti. Lebo to proste odíde každému. Tie kabeláže menili už veľa autám mi nakoniec priznali.
EGR je veľký problém pri 1.6 T-GDi proste to majú konštrukčne zle navrhnuté. Čaká to každého.
Výhodu majú len ty co jazdia dlhe trasy, tým to vydrží dlhšie.

Re: EGR ventil

Napsal: 15 dub 2025, 11:56
od Axel.Foley
](*,) ](*,) ](*,)

Otázka je, zda je EGR zde opravdu tak špatně navržený nebo je problém mezi volantem a sedačkou.

Re: EGR ventil

Napsal: 15 dub 2025, 12:11
od Mexican
mne na garancnej prehliadke bolo potvrdene ze pricinou egr problemov bola prave kabelaz (tz nie mechanika) a ta je od zaciatku 2023 vymenena. Takze ak v autorizaku este menili len samotny ventil, tak ano - v zasade problem nevyriesili
vozidla od 2023 maju udajne uz iny system egr vc kabelaze, takze by sa ich problemy tykat nemali. Preto opatrne s tymi poplasnymi spravamy typu "caka to kazdeho"

Re: EGR ventil

Napsal: 12 kvě 2025, 00:20
od IFa
Mám Tucson NX4e, manuál, benzín, 11/2022, cez 45.000 km.
1) Tesne pred prehliadkou 45.000 sa objavila oranžová kontrolka MIL ("grilované kura"), v servise bola urobená diagnostika a chyba vymazaná.
2) O nejakých 1.500 km sa to objavilo znovu, ale na ceste domov motor čiastočne strácal výkon, núdzovo som došiel domov a potom do servisu. Auto bolo podľa servisu "do istej miery" pojazdné, bol objednaný EGR ventil a kabeláž (ktorá vraj bola skorodovaná?!) a následne to bolo vymenené.
3) O ďalších asi 1.000 km po výmene sa už žiadna kontrolka nerozsvietila, ale auto bez varovania pri stlačenom plynovom pedáli prišlo o výkon. Po poklese rýchlosti a zaradení nižšieho prevodového stupňa sa výkon znova obnovil, ale auto sa na ceste domov správalo nepredvídateľne. Niekedy pri stlačenom plynovom pedáli zrýchľovalo len mierne, niekedy vôbec, raz som mal problém vyliezť na malý kopček a inokedy zase pri stratenom výkone pri stlačenom plyne sa zrazu výkon vrátil a auto razantne zrýchlilo. Opatrne som došiel domov, ale oblial ma pot pri predstave, že by sa mi výkon (bez varovania) stratil pri predbiehaní a pri aute oproti. Som objednaný do servisu a zvedavý, čo ma čaká ... :?

Re: EGR ventil

Napsal: 29 kvě 2025, 11:26
od Dreck
Tucson NX4e, 1.6 T-GDI MHEV, HTRAC, 132kW, 01/2023, 34 000 km.

1) Přelom dubna/května 2025 rozsvícení MIL a chyba Řídící systém motoru, projev auta standardní. Po dvou dnech MIL zhasla. Autorizovaný servis sdělil, že pokud se objeví znovu mám zavolat.
2) Po dvou týdnech se MIL znovu rozsvítila a auto dáno do autorizovaného servisu, prý se mělo jednat o problém s EGR (podle Bluelink než se auto dostalo na řadu, opakovaným nastartováním a poskakováním na parkovišti servisu, po dvou dnech MIL sama zhasla). V rámci záruční opravy prý vyměněn EGR (z rekapitulace garanční zakázky vydaný materiál Filter Gasket-LP EGR, Tesneni trubky EGR, Gasket-EGR Adaptor, chladící kapalina a destilka).
3) Po převzetí auta ze servisu a po ujetých 50 km, nejdříve ztráta výkonu (plný plyn - nic), motor se nevytočí přeš 3tis. otáček, automat neví co s tím, z auta zpomalující krabice v provozu. Vzpomněl jsem si na článek od IFa a manuálním řazení, které pomohlo alespoň pomalu jet a ne zpomalovat. Po ujetých 200m zase auto reaguje na plyn, ač nepředvídatelně. Pár minut na to se rozsvítila MIL. Při přejezdu do servisu se stejný problém s výkonem objevil znovu, MIL stále svítí = předáno dnes do servisu.

Jsem zvědav co bude dál.

Re: EGR ventil

Napsal: 23 čer 2025, 11:20
od Tatko73
Tak k EGR ventilu, akurat sedím v Lunacar Liptovský Mikuláš. No lepší prístup som vážne este nezažil. Zistili chybu a vysvetlili že je hlavný problém v kabeláži, ktorá koroduje. Ventil kompletný majú na sklade, hneď vymenia aj s kabelážou, len čakačka cca 3 hodinky. Kávička je tu samozrejmosť...chválim veľmi.