Stránka 4 z 5
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 25 úno 2025, 09:12
				od oltcitak
				Áno, je tam nejaký korekčný algoritmus prepočtu. Predpokladám.  

 
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 25 úno 2025, 09:14
				od Vysous
				Osobně bych si řekl, že ten měřící přístroj bude přepočítávat veličiny naměřený při normální teplotě na ty při 0F. Stejně je to nejspíš jen orientační informace a důležitý je relativní pokles oproti nové baterce, ne absolutní čísla.
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 25 úno 2025, 10:59
				od dibarbora
				Meracie prístroje používané teraz v servisoch sa snažia odmerať vnútorný odpor akumulátora a z toho prepočítať hodnoty štartovacieho prúdu. V princípe to ale málo vypovie o tom, že vnútorná štruktúra akumulátora je už tak krehká, že môže kedykoľvek skolabovať pri prevádzkovej záťaži. 
Jediná fakt spoľahlivá metóda merania je poctivý záťažový merací stav, kde sa akumulátor krátkodobo zaťaží prúdom blízko štartovaciemu a sleduje sa pokles napätia... tu ale narážaš na to, že akumulátor z auta so systémom ISG a jemu podobným môže byť aktuálne v tak zdecimovanom stave, že poctivé záťažové meranie poukáže na potrebu výmeny akumulátora, pričom ho len treba poriadne nabiť....
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 25 úno 2025, 11:50
				od Axel.Foley
				Fry píše: 24 úno 2025, 12:04
filter vzduchu motora som očakával, že budú meniť pri tejto druhej, no nič, asi si to vymením sám
Neviete náhodou katalógové číslo toho motorového filtra? že by som si to vyhľadal cez katalóg MANN
ps: 320€ bolo už po zľave  
 
Pouze na katalog Mann bych nespoléhal. Doporučuji proměřit aktuálně instalovaný a kontrolovat rozměry při výběru. Osobní zkušenost (fitr z katalogu měl jiné rozměry, ačkoliv byl u mého auta).
Hodně pomůže, jak píše Mexican, opsat si číslo z filtru.
 
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 25 úno 2025, 12:44
				od dibarbora
				Nepomôže ani OEM číslo.. to Ťa nasmeruje presne na ten istý rozmerovo iný.. ak sú takéto problémy, tak len meter do ruky a vložku filtra odmerať
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 25 úno 2025, 13:26
				od Fry
				risknem to, keď nebude sedieť, budem mať poučenie do budúcna
mal by to byť MANN C 24 054
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 25 úno 2025, 14:27
				od Storman
				
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 26 úno 2025, 18:01
				od i30mpact
				Vysous píše: 25 úno 2025, 09:14
Osobně bych si řekl, že ten měřící přístroj bude přepočítávat veličiny naměřený při normální teplotě na ty při 0F. Stejně je to nejspíš jen orientační informace a důležitý je relativní pokles oproti nové baterce, ne absolutní čísla.
 
Přesně tak, je to jen orientační měření. Já mám po 3,5 letech provozu auta asi 80% z hodnoty, který měla baterka podle papírů, když byla nová. 
Dál pak při každým měření dostávám doporučení, že by bylo dobrý baterku nabít. Tuhle informaci asi někdo zapoměl sdělit konstruktérům alternátoru. 
edit: filtr můžu doporučit tenhle 
https://granex.cz/vzduchovy-filtr-hengst-filter-e1533l https://catalog.hengst.com/de/online-ka ... 310000-01/ měl by být stejný pro 1.5 s turbem i bez.
 
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 01 bře 2025, 14:07
				od Fry
				Tak som vymenil, výmena cez servis bola plánovaná až na 4 garancku

 
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 01 bře 2025, 15:53
				od mozecek
				ty jo .. kolik mas najeto? v tomto stavu si s vymenou udelal dobre. Ted sem kontroloval u 12000km byt na DPi ale byl spinavej minimalne, spis sem z neho vybouchal nejaky suchy chrobaky a zaschlych kousku listi
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 01 bře 2025, 18:01
				od Fry
				Tak po druhej garančke, 29k km, takto to malo vydržať do 60k km, proste katastrofa. Kabínový, tiež menia len každý druhý rok, budem si ho meniť sám každý rok, a nahodím rovno uhlíkový. Samozrejme, môžem povedať pri prehliadke aby to menili aj mimo plán ale načo? Hodia maržu na filter a ešte robota k tomu a 50€ vyletelo von oknom 

 
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 01 bře 2025, 18:37
				od idam.i
				Filter motora,menim každý druhý olej,t.j 30.000km.
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 01 bře 2025, 19:17
				od Fry
				to je myslím rozumný interval, tiež to tak budem robiť  

 
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 01 bře 2025, 21:22
				od Mexican
				menim vzduchac na vsetkych autach co 30kkm. Vzhladom k tomu, ze vacsinou nestoji ani tretinu (s pracou) co v autorizaku  tak som stale znacne v pluse
			 
			
					
				Re: Fry-ova i30-tka, 1,5T-GDI, MHEV, DCT, MY23
				Napsal: 28 bře 2025, 19:43
				od Fry
				dnes som prezúval na letné ale nie o tom chcem písať 

pri tejto príležitosti som si chcel vymeniť žiarovky v hmlových svetlách ale nepodarilo sa. Žiarovka nešla vôbec uvoľniť, skúšal som otáčať vľavo, vpravo, tlačiť, ťahať ale ani sa nepohla 

Na videách úplne easy, otočí a hotovo žiarovka vybratá, moja prilepená asi zeleným loctitom 

nasratý som založil letnú pneu a druhú stranu som už ani neskúšal...