Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi

Vše o vašem autě na jednom místě

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jazdec
*
Příspěvky: 23
Registrován: 10 kvě 2008, 15:24
Bydliště: Pezinok

Příspěvek od Jazdec »

David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
Problém je v turbíne, môže ti odisť. Voľakedy nás v Brne na technike učili že turbína točí cca 20 000 ot. za minútu. Tvoj príklad: ideš cca 90 km za hod., motor ma cca2600 ot. a tomu zodpovedajúci tlak oleja z olejového čerpadla. Vyradíš a ot. motora ti klesnú na cca 900 ot. za min. tým pádom aj tlak oleja, keďže čerpadlo je poháňané od kľuky. A keďže turbína je rozbehnutá na tých cca 20 000 ot tak chvíľu trvá kým sa znížia jej otáčky a práve to je ten kritický moment kedy turbína nieje dostatočne mazaná. V Čechách máte porekadlo Kto maže ten jede....
Hyundai Accent 1,5 CRDi Elegance True Blue r.v. 2008
Reklama
 

Uživatelský avatar
Seemann
**
Příspěvky: 404
Registrován: 09 lis 2007, 14:43
Bydliště: Středozemě - burani,poserte se!

Příspěvek od Seemann »

Asi to sem nepatří, ale neodpustím si to. V práci jsme měli Porsche Cayman S a prvních 3 000km se mělo točit max.2500ot/min. pro mě to bylo docela zajímavé...
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1010
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Příspěvek od rokolo »

Seemann píše:Asi to sem nepatří, ale neodpustím si to. V práci jsme měli Porsche Cayman S a prvních 3 000km se mělo točit max.2500ot/min. pro mě to bylo docela zajímavé...

Tak to je fakt zajímavé.......
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.

ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.

a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.

tot mojich 5 centov.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od David C3 »

Mikro píše:
David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.

ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.

a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.

tot mojich 5 centov.
spotřebu mam sice nula ale ujedu o kilomert mín... :-)
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

David C3 píše:
Mikro píše:
David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.

ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.

a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.

tot mojich 5 centov.
spotřebu mam sice nula ale ujedu o kilomert mín... :-)
8)
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Jo a ještě by mě zajímalo, jak to je s tím čekáním cca 10 - 20 vteřin, než vypnu motor u diesla??
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od David C3 »

bud jedu opravdu klidně když vím že budu stát a nebo tak 30 sec nechám chladit..
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Uživatelský avatar
Schwarzie
**
Příspěvky: 106
Registrován: 20 úno 2008, 21:53
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Schwarzie »

ZdeněkSvoboda píše:Jo a ještě by mě zajímalo, jak to je s tím čekáním cca 10 - 20 vteřin, než vypnu motor u diesla??

já když jedu klidně, tak to nechám tak 15s běžet na volnoběh (než vyndám panel autorádia a uložím ho na skrytý místo :) , na dálnici, když zastavím u benzínky, tak třeba i minutu.
Hyundai Accent 1.5 CRDi Elegance, zlatá met., 4/2008
Obrázek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

David C3 píše:bud jedu opravdu klidně když vím že budu stát a nebo tak 30 sec nechám chladit..
plati pravidlo - po jazde pri vyssej zatazi motora (teda cca 2700 a vyssie otacok) je dobre nechat turbo bez zataze bezat cca 30sekund.. co znamena ze sa zaradis do odbocovacieho pruhu na dialnici na odpocivadlo, pustis plyn a dojdes na odpocivadlo, zastanes vypnes si pas a omrknes pohladom kde su toalety.. a mozes vypnut motor.. ziadna casova strata tam nie je :lol:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

necham se klidne poucit, ale aby to bylo odborne 8) . a nejlip s nejakyma podkladama.
jinac se mi to zda jako fakt kravina cekat ze zapnutym motorem nez ho muzes vypnout :roll: :roll: tomu teda vazne nerozumim co to dneska vyrabej za masiny
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

vlastaFR píše:necham se klidne poucit, ale aby to bylo odborne 8) . a nejlip s nejakyma podkladama.
jinac se mi to zda jako fakt kravina cekat ze zapnutym motorem nez ho muzes vypnout :roll: :roll: tomu teda vazne nerozumim co to dneska vyrabej za masiny
precitaj si moj navod na to ako jazdit s dieslom.

nie je to kravina... je to napisane aj na tom stitku co mas nalepeny na dverach vodica.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

hrozny masiny mate to vam povim :lol: :lol:
no ale co to ma za duvod, nebo spis smysl??
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikro »

vlastaFR píše:hrozny masiny mate to vam povim :lol: :lol:
no ale co to ma za duvod, nebo spis smysl??
toto som nasiel

Finally, no special shutdown procedure is required with superchargers. Because they are not lubricated by engine oil, they can be shut down normally. Turbochargers must idle for about 30 seconds or so prior to shutdown so the lubricating oil has a chance to cool down. With that said, a good warm-up is important for superchargers, as they work most efficiently at normal operating temperatures.

tu je original clanok (supercharger):
http://auto.howstuffworks.com/supercharger5.htm

tu je clanok k turbu:
http://www.howstuffworks.com/turbo.htm
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
_miv_
**
Příspěvky: 318
Registrován: 03 kvě 2008, 13:02
Bydliště: BB - SK

rady

Příspěvek od _miv_ »

dobry clanok.. ale myslim si, ze kto nema zaujem o rady tak ci tak si bude robit po svojom. nuz a s par desiatkami sekund pre vychladenie turba - bud si clovek vezme k srdcu tuto radu a auto sa mu zavdaci dlho vydrzou alebo sa mu to turbo ale daco okolo neho mozno pokazi... cize je zbytocne presviedcat ludi co tak ci tak si to nezoberu za dobru radu...
to mas ako s postupom ako zapajat nabijacku do zasuvky 230V a do mobilu...v kazdom navode je postup...a stava sa ze sa daco pokazi ked sa to robi v zlom poradi...
Hyundai i30 Fastback - 1,4 T-GDi 7DCT - Style - Polar white - MY2019
Hyundai Accent - 1,5 CRDi VGT - Elegance - Gold Beige
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Moje auto“