Stránka 4 z 4

Napsal: 27 lis 2005, 18:28
od Hardcam
Ja vim jen jedno, ze Shell Helix 5W40 (a vsechny jeho privlastky ), Mogul Racing atd. si uz do auta nenaleju...ted tusim Valvoline 10W40 a jsem spokojenej az az

Napsal: 27 lis 2005, 19:38
od ivan
Hardcam píše:Ja vim jen jedno, ze Shell Helix 5W40 (a vsechny jeho privlastky ), Mogul Racing atd. si uz do auta nenaleju...ted tusim Valvoline 10W40 a jsem spokojenej az az
Taky dobrá volba ,Kámoš se zabývá motory a dává jen Valvoline a Texaco, jsou skoro totožné i kvalitou!! :wink:

Napsal: 18 dub 2006, 21:05
od JJirka
Pánové a 15w-40 polosintetiku tam mužu nalit ??? mam tam 5w-40 a dost mi to žere olej a cvakaj mi zdvihátka, co vy na to ?

Napsal: 18 dub 2006, 21:48
od Dastin
no s tím 15w40 bych asi váhal je to přece jen minerál dal bych tam radši 10w40 ale s tím ti asi nejlíp poradí ivan(jo ivane s tím SSANGYONG Musso dobrá volba motor i převodovka mercedes je nesmrtelný ale volil bych motor 2.9 TD 88kw jinak fakt super), já tam dávám valvoline 5w40 a měním pravidelně po 10 000.Možná ten motor rozmlsávám ale pokud má spotřebu 0.5 litru na 10 000 tak není co řešit a mám najeto 127 000 a něco.Jo a co tak nechat vyměnit gufera kolem vodítek ventilů?,pochybuju že ti to nezvládají stěrací kroužky :D
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG

Napsal: 18 dub 2006, 22:23
od JJirka
15w40 není polosintetika ???to je minerál ?????

Napsal: 18 dub 2006, 22:31
od ivan
Zdeněk Dostál píše:no s tím 15w40 bych asi váhal je to přece jen minerál dal bych tam radši 10w40 ale s tím ti asi nejlíp poradí ivan(jo ivane s tím SSANGYONG Musso dobrá volba motor i převodovka mercedes je nesmrtelný ale volil bych motor 2.9 TD 88kw jinak fakt super), já tam dávám valvoline 5w40 a měním pravidelně po 10 000.Možná ten motor rozmlsávám ale pokud má spotřebu 0.5 litru na 10 000 tak není co řešit a mám najeto 127 000 a něco.Jo a co tak nechat vyměnit gufera kolem vodítek ventilů?,pochybuju že ti to nezvládají stěrací kroužky :D
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
Co se týče Mussa tak jsem ho kupoval v roce 1997 a jen v základní výbavě,bač pořizovací cena už byla na 950 000kč!! A na víc už nebylo,ale
není to žádný závodník,ale za to má velkou spolehlivost a o proti fronterám,terránům nebo lajkkrusům,ty na něj nemaj ani omylem!! :wink:
Ten vysoký úbytek oleje může být pouze jen tím olejem,zkus jiří 10w-40!!
Jak se to bude chovat!! :wink:

Napsal: 19 dub 2006, 00:22
od black_sheep
JJirka píše:15w40 není polosintetika ???to je minerál ?????

ono uz se to ani takhle davno nedeli, vono je to vsecko v podstate polosyntetika!!

Napsal: 19 dub 2006, 02:38
od Borek
Tak odborníci-každý tvrdí,že olej,který dává do svého auta je ten nejlepší. :roll: Tak mě řekněte,v čem je lepší nebo rozdíl mezi oleji-všechny syntetika,5W/40,API SL/Cf,ACEA A3-------třeba Mogul Racing :!: ,Total Quartz 9000,Mobil 1,Valvoline synpower,Castrol Formula RS,..... :roll: Doufám,že odborníci si pečlivě přečetli www.oleje.cz a nebudou argumentovat chlorovými"aditivy",které žerou válce a kroužky a podob. hovadinami. :wink: Vidím rozdíl v ceně Mogulu(150/l) x Shellu(560Kč)-v čem je 4krát lepší :?:
Jen pro informaci,mě tam dávají Shell helix ultra(jak jsem se dočetl-jediný olej pro Ferrari,1l/kolem560Kč),ale po přečtení mnoha stránek na internetu jsem se dozvěděl,že všechny tyto oleje jsou rovnocenné.Nemám žádný problém s olejem,vůbec nedolévám od výměny k výměně,jen jsem nabyl dojmu,že je to jako se značkami aut.Hyundai(Mogul)x značkový VW(Mobil...)=za stejné peníze vybavený a spolehlivý Hyundai s 3letou zárukou x oholený,poruchový a nudný"značkový" střep VW.Ti ve VW vám také budou tvrdit,že za stejné peníze mají přece "značkové"tudíž lepší auto. :lol:

Napsal: 19 dub 2006, 07:53
od ryba
Borek: Tak tak, zanedlouho jdu menit a jdu z trysku 15w40 na trysk 10w40..dlouhodobe bez potizi, motor, ok, aspon to rikal mechanik, co to mel otevreny. A rozdil 260 a 78 kc na flasce je opravdu znat.

parametr kvality

Napsal: 19 dub 2006, 10:56
od Donald
Vidím, že se tu trochu stírají měřítka pro hodnocení kvalitu mot. olejů. Nepleťte si viskozitní třídu, tedy "hustotu" oleje s jeho výkonem. Polosyntetika 10W-40 může být méně kvalitní než minerální olej 15W-40. Záleží na výkonové specifikaci, tedy tom, co je v označení za API. Minerální Mogul už dnes dosahuje hodnoty SL, zatímco polosyntetika může být jen SH (čím dále písmeno v abecedě dál od A - SA, tím lépe). Kdo má problém se startováním (mazáním) motoru ve velkých mrazech, potřebuje plnou syntetiku (lehkoběžný olej). Minerální oleje poslení generace udrží často déle původní mazací vlastnosti než polosyntetika, fakt záleží na těch písmenkách uvedených na obalu. Aby se to pletlo, kromě americké normy API je ještě evropská, navíc se rozlišují parametry pro vznětové a zážehové motory.
Bohužel, koupil jsem elantru CRDi, kterou 1. majitel zřejmě nechal naběhat na původní tovární náplň bezmála 30 tisíc km (mimochodem výrobce motoru dává jako 1. náplň a doporučuje minerální olej...). Sleduji netrpělivě, zda se olej neztrácí, ale po necelých 1000 km zatím drží horní rysku. Snad bude vše v pořádku, i když nechtěl bych povrch kroužků a stěn válců viděl pod mikroskopem. Načaté může být i turbo

Napsal: 19 dub 2006, 21:46
od Borek
Souhlas s Rybou i Donaldem-doba,kdy někdo řekl minerální olej je méně kvlitní,než....už neplatí.Jen jsem chtěl napsat,že pokud mají oleje stejnou tepl.použitelnost např5W/40,stejné Api a hlavně ACEA označení(rozl.kvality A1,A2,A3-A3nejl.pro benz.motory)-tak nezáleží na značce,ale rozdíly cen jsou až několikanásobné(protože se platí"značka" :roll: ).
Jen pro příklad-v servisní knížce je na moje Coupe doporučení oleje API SG :!: neboSH :!: -což je dnes podřadný olej.Třeba již zmiňovaný Mogul Racing 5W/40-syntetikaAPI SL :!: -cena 150Kč/l. :idea:

Napsal: 24 dub 2006, 20:47
od JJirka
tak jsem tam nalil 15w 40 a motor se mi podstatně ztišil