Stránka 32 z 158

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 20 led 2021, 07:27
od Minko
tak stefanpilat to dá sa povedať zhrnul aj za mňa. Kým elektromobil v plnej prevádzke (diaľničných 130, pustená klíma atď) nezvládne cestu BA-HE na jedno nabitie je to pre mňa nerentabilné a nezaujímavé auto. Ibažeby cenovky išli drasticky dolu a vedel by som si ho kúpiť v porovnateľnej cene ako auto so spaľovacím motorom :D

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 20 led 2021, 12:06
od stefanpilat
Tak Tesla Cybertruck Tri Motor s 200 kWh baterií by tu trasu na jedno nabití i zvládl, ale auto mých snů to opravdu nebude. :D

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 20 led 2021, 13:25
od Minko
Cybertruck je za mňa ohyzdné auto :D navyše podstatná je pre mňa cenovka a cybertruck lieta cenou v iných výšinách :D za svoje auto som dal menej ako tretinu základnej ceny cybertrucku :D

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 20 led 2021, 13:45
od dibarbora
Pjotr1 píše: 19 led 2021, 17:30 v DE se chystá omezení dobíjení https://www.autoforum.cz/predstaveni/na ... mpaign=rss
Toto je krok číslo 1... krok číslo 2 bude nejaká forma on-line aukcie dostupnej nabíjacej kapacity.. kto sa bude chcieť voziť hneď tak si bude musieť poriadne priplatiť, kto bude šetriť(prípadne nebude mať) tak hol smola...pôjde sockou alebo pešo....

Voľakedy pripojiť elektrické kúrenie chalupy na distribučku s patričným tarifom bola úloha pre kúzelníka (často nereálna)... do dnešného dňa do distribučných sietí (zvlášť na vidieku) bolo investované veľké guľové... to sa ideme tváriť, že distribučná sieť postavená v akcii "Z" v 60 rokoch minulého storočia bude schopná živiť wall box v každej chalupe.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 20 led 2021, 15:55
od Pjotr1
ano, ale čistě teoreticky to může být i opačně, když el auto nabídne svojí kapacitu jako baterii na překlenutí proudové špičky, chápu že se tím zbavuju svobodné mobility.
Se současnou technikou má čistě elektrické auto význam jen do města a jen pro toho kdo nabíjí na svém pozemku. To by pak ale rodiny musely mít i další auto na víkendy. Kam ty auta budeme dávat ? Navíc el auta jsou drahý a ekonomicky to nevychází, ale četl jsem že v Německu se dá pořídit auto z dotací na leasing zadarmo (tedy platí se jen proud). Chudáci daňoví poplatníci.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 20 led 2021, 15:59
od idam.i
Tvl ,že by v špičke,pred kolapsom vycucli všetky eletromobily. :x
Vtedy pomôže leda atómka.Vtedy sme Nemcom a Rakušanom dobrí,inak budú stále pindať na ne. ](*,)

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 20 led 2021, 16:22
od stefanpilat
Proč by měl být wallbox v každé chalupě? Drtivá většina řidičů neujede denně víc než 100 km. To se přes noc i z obyčené zásuvky s 16A jednofázovým jističem dobije za pět hodin. Wallbox je pro většinu řidičů drahá zbytečnost. To elektroauto není nic jiného než další domácí elektrický spotřebič, stejně jako sporák, pračka, myčka na nádobí, mikrovlnka nebo sušička. Kvůli nim také nikdo katastrafické scénáře nemaluje, i když současně můžou mít klidně daleko vyšší okamžitý odběr než to dobíjení elektroauta.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 30 led 2021, 13:43
od Axel.Foley
Pár slov na téma cena za výměnu batérie https://www.autoforum.cz/predstaveni/fa ... 2101301122

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 30 led 2021, 14:58
od petzl62
Taková jedna perlička :-#
Včera jsem byl u jednoho zákazníka v Olomouci a na firemním dvoře stojí 3 dny stará Tesla model 3 :shock:
A pak na vratech firmy uvidím vlaječku nejzprofanovanější firmy světa- EU- a přečtu si projekt na poskytnutí dotace na pořízení elektromobilu ](*,) ](*,) ](*,)
To už mi fakt kur.. hlava odmítá nějak pochopit!!! :oops: :oops: :oops:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 30 led 2021, 16:32
od Axel.Foley
](*,) ](*,) ](*,)

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 30 led 2021, 18:18
od Boryš
Kdo umí ten umí... Pak i dotace dostane.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 30 led 2021, 19:20
od Odjinud
A bude to jeste horsi. Uz je v CR ve hre zakon, kde se ma ekologie zohlednovat pri objednavani dopravni obsluznosti, a dale pri nakuou novych aut pro st. spravu.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 31 led 2021, 12:18
od oltcitak
Čím skôr zabudnete na kombináciu dnešná hospodárska politika a elektromobil, tým lepšie pre vás, aspoň nebudete dotovať fajne vozenie pre vyvolených. I keď elektromobil určite budúcnosť je, ale nie v tomto svete(časová línia). Zmeňte svet a budu aj použiteľné elektromobily(či napájané z batérií,alebo palivových článkov alebo z bezdrôtového prenosu...to už neviem)

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 06 úno 2021, 18:01
od Richard555
Dnes jsem narazil na jeden článek při přečtení jsem nenarazil na nějaké větší tendenční úpravy ať na stranu Elektromobility ani na stranu Petrolheadů : https://www.autojournal.cz/celkove-emis ... 2102061152

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 06 úno 2021, 21:12
od stefanpilat
Článek je fajn, jen je potřeba si ho dočíst až do konce, protože ten nadpis je poněkud zavádějící. To, co v nadpisu stojí, univerzálně platí jen hned po výrobě. V provozu se postupně karta obrací ve prospěch elektromobilu, což ty grafy jasně ukazují. Jak rychle, to záleží na konkrétním energetickém mixu každé země. U nás, kde je 52 % elektřiny z uhlí, to jde dost pomalu. U Citigo to vypočetli na 130 000 km, což je za dobu životnosti toho vozu i reálně dosažitelné, u Kony je to nějakých 250 000 km, což už je otázka, u Audi e-tron to bude ještě víc. Prostě čím větší a žravější auto, tím je ekologická návratnost více v nedohlednu. To není nic překvapivého.

Ale třeba už v případě Slovenska, které má z fosilních paliv jen 18 % elektřiny, bude ekologická návratnost skoro třikrát rychlejší. A to už jsou najednou úplně jiné a mnohem dříve dosažitelné hodnoty. Naopak v Polsku, kde je z uhlí 77 % elektřiny, bude ekologický přínos elektromobilů minimální. Prostě žádná jednoduchá a univerzální pravda neplatí a je potřeba se na to dívat případ od případu. Článek se však zabýval jen emisemi CO2, což zdaleka nevyčerpává škálu škodlivin vznikajících při výrobě a spalování paliv nebo při výrobě baterií. Ta problematika je komplexní a dost komplikovaná a nedá se shrnout pod jedním jednoduchým hospodským (nebo politickým) výrokem.