Stránka 315 z 319

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 02 črc 2023, 21:04
od idam.i
:lol:
To máš služobáķ,alebo privát?

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 02 črc 2023, 21:15
od Mr. HYUNDAI
Privát, kamaráde :) .

Dnes jsme jeli na výlet na zámek Zákupy. Cestou tam si Astra pomáhala elektrikou ze zásuvky. Ovšem na cestu zpět jsme vyráželi s baterkou úplně prázdnou, takže varianta hybrid - 98 km jsme zvládli za 65 minut se spotřebou 4,8 litru dle PP (zatím netuším jak moc kecá).
A po dobití jsme si dali ještě na otočku nákup - spalovák se vůbec neprobral :mrgreen: .

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 02 črc 2023, 22:29
od idam.i
Všade čítam pozitívne referencie na tú 1,6ku.
Tichá ,pružná a prekvapujúco úsporna.Chvália aj 8st.Aisin aj keď že občas zbytočne radí.Som fakt zvedavý ako budeš hodnotiť keď si jazadíš.
Nemyslím Eko realy. :lol:

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 črc 2023, 08:30
od Pjotr1
Předpokládám že ten spalovák je přímovstřik. Obecný názor je že na krátké trasy dochází k ředění oleje a karbonování.
Jak to čtu tak ten motor se většinou ani nezahřeje, takže přesně nejhorší scénář. Chápu že Mr. :hyu: to neřeší, ale zajímalo by mně jak to mají vyřešené. Jestli my se o naše t-gdi ve městě nebojíme zbytečně.

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 črc 2023, 08:43
od Mexican
Pjotr1 hybrid a priamovstrek bude problem. Aj u Hyundaia to je a bude tema
Ja u svojho Tucsonu HEV bezne vidim, ze mu trva pokojne 25km kym sa len chladiaca zmes (tz vobec neviem ako olej) dostane na prevadzkovu teplotu.

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 črc 2023, 09:38
od Mr. HYUNDAI
A to, pokud vím, je aspoň servisní interval u :hyu: nastaven na 15.000 km. Opel je větší střelec - běžné užívání 30.000 km, ztížené podmínky 20.000 km.
Stav oleje budu samozřejmě sledovat. Vnitřně jsem si nastavil, že servisní interval bude 30.000 km, ale samotný olej najede max. 15.000 km a pokud bude hodně smrdět benzínem, tak klidně i jen 10.000 km :wink: .

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 črc 2023, 09:59
od Maras
Vy tohle asi řešit nebudete, ale ten kdo si koupí tyhle auta po vás, může očekávat do budoucna pěknou kasičku. Hlavně HEV A Plug in verze. U mild hybridu ještě jakž takž.

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 črc 2023, 10:08
od Mexican
ja planujem s tym atom vyzdrat fakt dlho :-) takze tu temu budem sledovat a referovat poznatky
Verim, ze ten 15k interval bude okay skracovat sa mi ho uprimne nehce kvoli financnej narocnosti. V zasade by som bol schopny v polovici ofiko intervalu vymenit olej sam ale menit u moderneho auta olej po 7500km mi prijde zhovadilost. Uvidime, ci sa nejak zazracne prejavia aditiva v palive

no a uz to tu Mistrovi nebudem plevelit :-) som zvedavy na spotrebu toho PHEV aj ked vlastne ak si dobre vybavujem nejake dlhe streky od baraku nejazdi takze tam bude dost pomahat do dobijanie doma

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 črc 2023, 11:29
od Axel.Foley
Maras píše: 03 črc 2023, 09:59 Vy tohle asi řešit nebudete, ale ten kdo si koupí tyhle auta po vás, může očekávat do budoucna pěknou kasičku. Hlavně HEV A Plug in verze. U mild hybridu ještě jakž takž.
Tipuji, že až začne zlobit 48 V ústrojí, mild-hybrid bude také "opravitelný" za finance na úrovni státního rozpočtu nějaké menší krajiny.

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 črc 2023, 13:13
od dibarbora
Podstatne väčšou pascou pri mHEV, HEV, PHEV budú samotné spaľovacie motory, prevodovky .... napr. taká 1,6TGDi v Tucsone/SFE sa zložitosťou nebezpečne začína podobať na diesel... (nerobím si ilúzie, že Stellantis bude na tom lepšie).
- priame vstrekovanie paliva
- filter pevných častíc
- nízkotlaké EGR pripojené medzi katalyzátor a GPF - takže čmudí rovno na vstup do kompresora v turbe (v inom vlákne už riešim výmenu)
- turbodúchadlo
- planétová prevodovka s el motorom namiesto meniča (iné značky rôzne "vylepšené" DSG)

Keď si všetko vyššie napísané spriemerujem s ekologicky tvrdohlavou SW logikou riadenia pohonu, ktorá si výkon zo spaľováku vezme kedykoľvek a samotný spaľovák odstaví rovnako kedykoľvek, tak z toho asi podmienky na dlhovekosť nebudú.
Keď zoberiem, že ak by som náhodou nevypol po.. štart stop systém na mojom úplne obyčajnom Tucsone s čistým ICE, tak ten systém by bol schopný vypnúť motor 1s po dojazde na vrchol Grossglockner-u. A to ešte importér obliepa auto hromadou výstražných nálepiek... pričom jedna z nich je až tragikomicky úsmevná.. nachádza sa na A stĺpiku pri vodičovi a hovorí niečo o "potrebe dochladenia turba po jazde"....... :mrgreen:
Takže si nerobím ilúzie čo si bude robiť RJ so spaľovacím motorom v rámci HEV/PHEV (mHEV) sústrojenstva.

Keď už nič iné nepohne popularitu EV dopredu, tak to bude problematická udržateľnosť týchto orlojov, čo na nás automobilky tlačia teraz.... hybridy na X spôsobov.

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 03 črc 2023, 15:18
od Mr. HYUNDAI
Mexican píše: 03 črc 2023, 10:08 ja planujem s tym atom vyzdrat fakt dlho :-) takze tu temu budem sledovat a referovat poznatky

som zvedavy na spotrebu toho PHEV aj ked vlastne ak si dobre vybavujem nejake dlhe streky od baraku nejazdi takze tam bude dost pomahat do dobijanie doma
Já plánuji se současnou sestavou vydržet také dlouho, ale podle mých měřítek, ta Tvoje měřítka jsou na mě příliš dlouhá :mrgreen: . Nehodlám si auta nechávat po záruce, ale tak ty 4 roky až 5 let by vydržet mohla :-k ...

I u těch delších tras je to o úhlu pohledu - já trvám na tom, že se odevšad (téměř) vracím do své postele, takže štreky typu Chorvatsko u mě nehrozí. Ale ty cesty cca 500 km za den, zejména teď o prázdninách, být můžou. Během roku to ale taky může vycházet tak, že spalovák nenastartuje za celý pracovní týden :wink: .

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 04 črc 2023, 15:16
od Mr. HYUNDAI
idam.i píše: 01 črc 2023, 23:27 My čo nemáme možnosť nabíjania sa uspokojíme s tým istým pohonom len vynecháme tú veľkú baterku.No asi aj zvolím iný obal. 8-[
Tak jsem projel aktuální nabídku Citroënu, Peugeotu i Opelu a motor 1,6 PureTech bez PHEV už jsem u nikoho v nabídce nenašel. Buď 1,5 HDi, 1,2 PureTech nebo PHEV 180 nebo 225...

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 04 črc 2023, 16:19
od idam.i
Beriem aj ročník 22.
Napr:P 508 najlepšie GT-line. :wink:

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 04 črc 2023, 16:32
od Axel.Foley
idam: Když máš předpokládaný termín výměny?

Re: Ferda & Karkulka & Sněhurka & Soptík & Mavis

Napsal: 04 črc 2023, 16:49
od Mr. HYUNDAI
idam.i píše: 04 črc 2023, 16:19 Beriem aj ročník 22.
Napr:P 508 najlepšie GT-line. :wink:
Tak to bych s ohledem na vnitřní prostor a komfort bral to C5X :wink: