LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Presne tak výpočet je ľahký, na benzín máš spotrebu 7 L (1L u nás 1,52 EURO) náklady 10,64 EURO/100 km. Spotreba LPG 8,4 L (1L za 0,750 EURO) 6,3 EURO+ benzín na štartovanie (u mňa 0,25 EURO na 100 km) + primazávanie (0,282 EURO na 100 km)=6,84 EURO.
Ak prestavba stojí 1200 EURO návratnosť po cca. 31.000 km, ak budeš mať vyššiu spotrebu návratnosť bude ešte rýchlejšia :wink:
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

mnkk

No neviem ja si íčko ponechám, kým sa nerozpadne, autá, ktoré by som chcel sú príliš drahé, takže to nemá zmysel.
Tá i40ka 2,0 v spotrebe nkeď jazdí do 10ie je až taký zázrak, známy ju má a je rád keď jazdí do 10 L :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

To som napísal iba na odlahčenie situácie. :mrgreen: Ja si ho tiež nekúpim. Dobre sa mi sedí iba v mojej i30, tvojej i20 a v santa fe. V ostatných sa necítim dobre.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Ďakujem v mene i20ky za kompliment :)

Ja som len zvedavý, akým smerom sa bude uberať LPG. Napr. v koncerne VW čoskoro už budú len samé priamovstreky a tam LPG je veľký problém. V :hyu: je to ešte ok, ale časom sa tomu nevyhnú :(
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

LPG v koncerne sa nebude vyvíjať, lebo oni majú CNG. Korejci a japonci majú atmo motory, tu sa dá niečo robiť. Európa prejde na turbo. Už aj frantíci majú TCE, je to len otázka času. Taliani majú tiež výborné (ak nie najlepšie) malé turbobenzíny. Bude škoda jednoduchej prerábky na LPG, keď atmo skončia (ak vôbec skončia)
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Keď atmosféra skončí, tak aj LPG. Momentálne neexistuje riešenie pre priamovstreky. Som zvedavý ako sa bude dariť Viale s ich projektom použitia benzínových vstrekovačov pre LPG
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Nexus: kdysi jsem nechtel ani naftu, pak jsem ji mel tri roky. Clovek i technika se vyviji, je treba cas od casu prehodnotit svoje nazory. A tohle je ciste jen o penezich. Nicmene s rezervou bojuju v hlave dal a rozhodne se ji nechci vzdat a kufr i30 je tak malickatej, ze tim dovolenou stejne neabsolvuju, pac kufru mame vzdycky plnej.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

Na dovolenou beztak pojedeš Sonatou, takže to nemusíš řešit :mrgreen:
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

caruser píše:Ďakujem v mene i20ky za kompliment :)

Ja som len zvedavý, akým smerom sa bude uberať LPG. Napr. v koncerne VW čoskoro už budú len samé priamovstreky a tam LPG je veľký problém. V :hyu: je to ešte ok, ale časom sa tomu nevyhnú :(

Uvidíme. Výrobci taky houfně dávali rozvodové řemeny a kde jsou dnes? Zpět u řetězů.
Myslím, že může být problém cpát LPG do vstřikovače konstruovaného na benzín, ale nevidím důvod, proč by někdo nemohl zkonstruovat vstřik na LPG, který vydrží teplotu ve spalovacím prostoru. Výrobci jako Lovato atd. s tím určitě přijdou, pokud přímovstřiky na trhu chvíli zůstanou.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

[quote="severtomMyslím, že může být problém cpát LPG do vstřikovače konstruovaného na benzín, ale nevidím důvod, proč by někdo nemohl zkonstruovat vstřik na LPG, který vydrží teplotu ve spalovacím prostoru. Výrobci jako Lovato atd. s tím určitě přijdou, pokud přímovstřiky na trhu chvíli zůstanou.[/quote]

V tomto nie je problém, BRC ponúka takéto prestavby napr. pre TSI motory. Vstrekovače na LPG to zvládnu, tam id skôr o ekonomickú stránku takejto prevádzky, keďže treba privstrekovať benzín aby nedošlo k zadretiu benzínových vstrekovačov. Tu sa už potom vytráca výhodnosť LPG. :(
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

http://www.novinky.cz/ekonomika/273570- ... -hmot.html by mě zajímalo, které to LPG to bylo.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

caruser: nevím proč by se měly zadřít, sice se to před 2 lety když se přímovstřiky objevily, často tvrdilo, nicméně s příchodem Euro 6 budou mít i přímovstřikové motory ještě nepřímý vstřik do sání (aby splnily limit pevných částic). Měří se při nízkých otáčkách a malém zatížení motoru, proto se v tomto režimu přímý vstřik úplně vypne, aby byl úřední šiml spokojený. Veškerý výkon je generován z nepřímého vstřiku. Až při potřebě vyššího výkonu se uplatní přímovstřik.

Takže vstřikovače, které vydrží vypnuté v běžícím motoru, není problém vyrobit.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

Já mám ten dojem, že problém je spíš v tom, že je potřeba, aby se ty přímovstřiky ochlazovaly benzínem. Proto tam Caruser psal o tom přivstřikování benzínu.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Ano, treba ich ochladzovať benzínom, aby nedošlo k ich zadretiu. Ak sa nebudú vôbec používať, resp. len pri štartovaní vplyvom vyššej teploty pri spaľovaní LPG dôjde k ich zadretiu. :wink:
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Píšete jen obecné informace z doslechu, já mám tvrdá data, světový testovací cyklus obsahuje 4 úseky, kdy je motor zatížen jen na 25%, délky jsou 250, 200, 150 a 250 sekund. U motorů pro Euro 6 budou v těchto úsecích aktivní jen nepřímé vstřiky.

Zkuste si zjistit tepelnou kapacitu části vstřikovače, která je zašroubována do spalovacího prostoru, a pak si odpovězte na otázku, zda za 250 sekund dosáhne přímovstřik teploty, která se už dále nebude zvyšovat, i kdybys s ním jel po dálnici na 25% výkonu několik hodin. (Odpoveď je ano.)
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“