Shawt : no nediv se A3/B4 je olej "plnotučný" a A5/B5 ev. A1/B1 jsou řidší "light" a mají snižovat spotřebu, ale mají tenčí mazací film, tak běh motoru může být z tohoto důvodu trochu hlučnější.
Ale vždy když dáš nový olej motor jakoby ztichne.......
Mobil1 je slušný olej a určitě jsi s ním chybu neudělal
Jen na okraj, syn má SAAB 9-5 aero a tam se nic jiného než Mobil1 neleje, dokonce při používání olejů jiných značek správné specifikace to několik motorů nepřežilo
Vim, vim...proto jsem si tento olej vybral a ke spotrebe, jel jsem dnes Praha-Novy Jicin pres Pradubice/Mohelnice a dle palubaku 6,2l. S acea a5 stejna trasa 6,2l podle palubaku. Myslim, ze takova tragedie to s tou spotrebou nebude.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Díky, o nabídce v okolí vím, ale pokud to financuji externě a ne v hotovosti, tak se to prodraží. Navíc nevím jak teď, ale dříve byla i pojistka dražší...
Reaguji na příspěvky o 1,4CVVT , mám možnost občas jet s Kia 1,4 CVVT rv. 2009 je to ta 80Kw verze s 5st. manuálem a při správné "manipulaci" s řadící pákou a plynovým pedálem mi nepřipadá nějak líná i v případě, že je obsazena cca 4 lidmi + nějaká zavazadla. Podle mě se s tím dá docela jezdit, akorát zbytečně vysoké otáčky při jízdě po dálnici zvyšují spotřebu a hluk. Prostě skoro 4000,- při 140 mi připadá moc.
Člověk si rychle zvykne, a moc mi nepřipadá ani těch 240k u mé IX55, a jak jsem psal syn má SAAB 9-5 AERO a tam opravdu těch 260 benzínových koníků v režimu SPORT jedou a předjíždění je "radost"
Trochu to sice omezuje automat, který, ale v režimu SPORT krásně kvalty vytáčí až k červenému, navíc jsou k dispozici i pádla na volantu - tohle auto nemá tak zhruba na 5% aut, všechny ostatní strčí v pohodě do kapsy
Mal som v i30 tento motor. Išiel celkom slušne, ale nad 3500ot. strašne hučal a žral. Do 3500ot. sa mu moc nechcelo. Dlhšiu dobu som jazdil aj na i30 druhej gen. s týmto motorom, ale zníženým výkonom tuším na 73kW. Najväčší problém týchto "slabých" motorov vidím v spojení s klimatizáciou. Ta ich úplne deklasuje. Pri jazdení bez klímy to nebolo až také zlé...
Pravdu máš v tom, že na výkon si ľahko zvykneš a aj preto by som z GDI do 1,4i nešiel. A s tým aerom máš tiež pravdu, minule na pražskom okruhu ma jedno dalo dole, išlo ako raketa. Trochu priestoru a už ho nebolo. Nieže by som mal výkon a snahu na nahaňačku s takým autom. Len som si to nakladal slušne cez limit a pre aero nebol problém v tejto rýchlosti zmiznúť za pár sekúnd z dohľadu. Jednu dobu som pokukoval na nemeckých inzerátoch práve po 9.5 aero, nakoniec som si to rozmyslel (bál som sa porúch).
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM