Stránka 5 z 6

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 12 lis 2011, 09:59
od Chasnik
Pohyb zastaveného auta v kopci bez ručky je normální. Zvlášť, jestli je to 12 stupňů kopec... V kopci nám "poskakoval" Fiat, Ford, Honda i Pežoťák. Feliša to možná ustála díky velkým odporům v pohonném a převodovém ústrojí :D

To auto se pohne jednou za pár minut o několik cm, záleží na kopci a tom konkrétním autu.

Parkování v kopci u obrubníku. S předním kolem zajedu až k obrubníku, až se prohne pneumatika a potom o 20 cm popojedu. I když by se to náhodou pohnulo, tak náraz na obrubník nebude tak velký, aby to rozhasilo geometrii (tase ve městě stejně rozhasí jinde...). Kola nemusí být vytočena v maximálním rejdu, takže ani prachovka spojovačky nemusí trpět při maximálním stlačení či natažení. Případně se dá v kopci auto zaklínovat...

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 17 pro 2011, 11:01
od stana85
Zdravím, jak vám jde řadit z 1 na 2ku? Já musím vždycky hodně pomalu jinak jeslyšet takové zachrčení (nevím jak ten zvuk popsat) Je to normální?

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 17 pro 2011, 12:00
od vlado1979
Normálne to není. Z 1 na 2 bez problémov s patričným cvaknutím.

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 17 pro 2011, 12:26
od stana85
S jakým cvaknutím?

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 17 pro 2011, 19:53
od adal
Z 1 na 2 bez cvaknutí.

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 19 pro 2011, 16:43
od amaize
vlado1979 píše:Normálne to není. Z 1 na 2 bez problémov s patričným cvaknutím.
tak to asi jen na i30 dvacítka tedy nijak necvaká,jedině že by už převodovka a řazení bylo v háji :D

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 30 pro 2011, 16:00
od partizan
Mne sa tiež obtiažne zaraďovali rýchlosti 1; 2 aj R. Ani po premazaní v servise sa nezlepšilo. Nakoniec som sa rozhodol pozrieť sa na to sam a presunul som lanko, ktoré je v činnosti pri naklonení riadiacej páky o jednu drážku dopredu. Teraz je to v pohode, nemusím ťahať riadiacu páku násilím k sebe a zaradzovanie uvedených rýchlosti ide ako po masle.
Prikladám foto

Hyundai I20,1.4/74 kw comfort,dark grey 2009

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 30 pro 2011, 16:14
od amaize
tak to je chlap , přijde poprvně na fórum a hned dá řekl bych závada - řešení - dokumentace a informuje všechny zde , žádné plky a pláč - tak to se cení

vítám tě zde na fóru

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 30 pro 2011, 17:00
od Vilda
amaize , to je velká pravda =D> mě řazení taky trochu blbne a hned je tady k mání řešení !! Partizan, to je na pochvalu před rozvinutou zástavou :!: Na jaře se na to podívám dle tvého návodu .....

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 14 led 2012, 19:24
od stana85
Dnes se mi stalo že mi vyskočila zpátečka ale stane se to jen při rychlosti nad 20km/h. Zkoušel jsem i do kopce ale při zátěži to nic nedělá. Jen při té rychlosti. Jaký na to máte názor?

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 15 led 2012, 18:47
od amaize
možná špatný,ale myslím že jsi špatně zařadil , jak tam už jednou je tak by to vypadnout nemělo
a doplni co máš za motorizaci - díky

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 03 bře 2012, 10:31
od stana85
Nezkoušel jste to někdo jestli vám ta zpátečka taky vyskočí?

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 11 pro 2012, 17:26
od Méďa Béďa
Tichtach píše:Parkovanie so zaradenym prevodovym stupnom je ako brzdenie motorom. Stlacany nasaty vzduch vo valci kladie odpor. Piestne kruzky na 100% netesnia, tym padom tlak vo valci postupne klesa, az sa motor (klukova hriadel) pootoci a stlaca sa vzduch v inom valci.
To je skvělá teorie... Tak nám ještě vysvětli, jak v tom případě ten motor vůbec funguje, když mu při normálním provozu (kdy je ve válci mnohonásobně vyšší tlak než když auto stojí se zastaveným motorem z kopce) fičí vzduch kolem pístů...

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 11 pro 2012, 19:22
od Tichtach
Velmi jednoducho. Za tak kratky cas, kym je vo valci niekolkonasobne vyssi tlak, nestihnu piestne kruzky tolko prepustit. Ak motor stoji, na unik tlaku je dost casu.

Re: Spojka-převodovka-řazení

Napsal: 11 pro 2012, 23:42
od Méďa Béďa
Aha... A pokud by ty kroužky byly v takovém stavu, že by auto popojíždělo při vypnutém motoru a zařazené rychlosti z kopce, tak by to nebylo nijak poznat při provozu...