Vidím, další co prozřel.
Já v blahé blbosti (nevědomostí se to asi nazvat nedá) koupi 1,4 Style s tím, že jsem předpokládal, že vyšší cena nebude jen o navěšení doplňků (opěrka ruky se jim obzvláště povedla), ale i o lepší výstupní kontrole. Bohužel jsem se hluboce mýlil.
Momentálně, auto sice jako celek funguje, ale:
- něco mi i při malých nerovnostech na cestě silně drnčí vlevo od volantu, předtím to drnčelo v oblasti kapličky s PP
- po novém nastartování krátce po předchozím zhasnutí motoru jede motor jen v "nouzovém" režimu, kdy jediné řešení je vypnout a znovu nastartovat. V servisu se jim to prý nikdy nestalo a jediné co udělali bylo, že resetovali PP. Odpojit baterku umím taky a proto takovouto opravu pak nemusím do servisu.
- když jedu s minimálním plynem nebo bez zařazené rychlosti po kvalitním asfaltu, tak mě silně sere hukot (a to doslova) od zadní nápravy. Podle servisu to dělaji brzdové destičky a je to prý normální. Já to za normální nepovažuji, bohužel s tím nic nenadělám. Bráchu jako známého právníka a druhého jako znalého automechanika nemám ...
- mizerné odhlučnění prostoru posádky má za následek, že raději už ani nezapínám jinak dobré rádio. Nemám rád hlasitý poslech ani v běžném životě a abych rádio v autě přes rachot z venku vůbec slyšel, tak ho musím řádně zesílit. Proto ho mám raději vypnuté. Kravál, který už i tak jde do kabiny bohatě stačí. Bavit se za jízdy se spolujezdcem je díky tomu také docela zážitek. Bohužel ne dobrý. Nejsem zvyklý na spolujezdce řvát.
- to, že auto díky mizernému podvozku odskakuje na hrbech je známé. To, že jezdím trvale s pneumatikami nahuštěnými na minimálně povolenou hodnotu tlaku abych nepřišel o zuby při tom, jak auto na nerovnostech poskakuje (bohužel jezdívám na testovacím úseku výrobců tlumičů, kterému se říká dálnice a je mezi Vyškovem, a Brnem) , také o něčem svědčí (a to jsem četl, že nová i20 má podvozek ještě o něco tvrdší).
- to, že má nesmyslně dlouhou jedničku a naproti tomu krátkou pětku, je také zvláštní. Není to pak auto ani do města ani na dálnice.
- a to, že u plastů stačí se na ně křivě podívat a už tam je rýha je také pravda. Ale to už je opravdu to nejmenší zlo.
Vše jsem se snažil při garančkách reklamovat. Vždy neúspěšně. Mimo garančky tam nejezdím, je to jen ztráta času. Holt politika korejců je najít křena, tomu to prodat a pak se na něho ... vykašlat (ať nejsem opakovaně sprostý). Předtím jsem míval škodovky a na takovéto jednání se mi za celou dobu nepodařilo v žádném servise narazit. Vždy se snažili najít funkční řešení a popřípadě i něco navíc. U Hyundai tak všechny garančky, které jsem dosud absolvoval probíhaly ve stylu vyměnit olej, udělat pár úkonů, za které je třeba naúčtovat ty nutné hodiny a nazdar, dál neotravuj.