Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
mladek
*
Příspěvky: 21
Registrován: 29 čer 2009, 22:24
Bydliště: Kladno

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od mladek »

David C3 píše:kolik točí u i30 automat????? ve 130?

cca 3.600-3.700 dnes na rovině 130km/h.
i30 1,6CVVT, comfort, continental silver, automat, 8/2009
Reklama
 

dalibordn
**
Příspěvky: 140
Registrován: 02 bře 2009, 18:24

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od dalibordn »

Docela dobrý zjištění oproti manuálu.Nemělo by to být spíš naopak?
Hyundai i30 made in cz
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od Hardcam »

Teoreticky jo, ale vzhledem k tomu, ze prevodovka je 4stupnova, je skvele odstupnovana. Muzu porovnat Sonatu 2.4 manual i automat - bys neveril, ale automat toci trojku do 180ti :mrgreen: a celkove je jizda v automatovy Sonate o tridu vys. Bohuzel vse na ukor spotreby.

Jinak sice 1.6ku nemam, ale zjistim odstupnovani u dvoulitru. Hlucny mi to rozhodjne neprijde :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od SKV »

Myslím, že ńetřeba zjišťovat. Kia na svých stránkách v technických parametrech převodové poměry uvádí. Po faceliftu je u manuálních převodovek lehce změnila (takže se už liší od i30), ale u automatu zůstávají poměry nezměněny.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od Hardcam »

Pri 130km/h mam 3400otacek. 2.0 benzin
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od alarm »

To máš dobré =D> , ja som včera jazdil s Accentom a pozeral som na otáčky- ale bol som v meste ,takže len do obmedzenej rýchlosti na päťke.
Vychádza mi to +,- 3500 otáčok pri 130-ke, takže naše ičko zo silnejším motorom by skutočne mohlo točiť menej ](*,)
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
maco
**
Příspěvky: 341
Registrován: 22 bře 2009, 09:57

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od maco »

CistiC píše:Tak u mé i30ky to funguje tak, že při 120km/h točí přesně 4000 otáček a motor je opravdu hodně hlučný. Při 130km/h je to něco málo nad 4000 otáček a motor ztichne. Trošku mi to připomíná Škodu 120, tam to bylo podobně. A jak už tady někdo psal, otáčky se mohou trochu lišit podle pneumatik. Moje UG7+ 195/65R15 maj o něco větší obvod než originál letňáky Kumho 185/65R15, takže otáčky jsou nepatrně nižší při stejné rychlosti.
Me Icko toci pri 130 km/h(dle tachometru) 4000 ot. - pneu mam 195/65 R15 - a muzu potvrdit ten zvysenej hluk asi 3700 - 4100 ot. kdyz otacky nadale stoupou pres 4100 tak zas mizi. Uz sem o tomhle nekde tady psal, ale nikdo se tehdy neozval, ze by mu to delalo taky. Prijde mi to jako nejaka rezonance nebo co. Takze 130 vicemene diky tomu nikdy nejezdim - bud 120 nebo 140....
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
Uživatelský avatar
Laxius
**
Příspěvky: 420
Registrován: 04 led 2009, 17:51
Bydliště: Rovinka, SK

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od Laxius »

Maco,uz isty cas tie "rezonancie" v 3800-4100 pozorujem aj ja. Je mozne, ze som to mal aj predtym, ale som to nejak neregistroval. Ma korejca a mne toci pri tacho 130 menej ako 4000, pri GPS 130 mi toci presne 4000. Chodim teraz ale tacho 125, vtedy este rezonancie nemam. Inac som tu uz niekolkokrat daval fotky tacha a otacok pri 130, ale nechce sa mi to znova hladat :). S tymo rezonanciami by bolo zaujimave mat viac infi, kvoli comu sa prejavuju a ako to pripadne odstranit.
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
CistiC
*
Příspěvky: 54
Registrován: 24 zář 2009, 19:51

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od CistiC »

Ja mam teda 1.4 CVVT kratkou. Ale zvyseny hluk pozoruji pri 120km/h (tacho), tj. 4000 otacek. Pri 130km/h cca 4100 otacek hluk opet utichne.
Hyundai i30 Classic Plus + ESP, 1.4 CVVT, Continental Silver, 07/2009, Nošovice, 75.000 km
markus78
*
Příspěvky: 75
Registrován: 21 říj 2009, 13:26

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od markus78 »

Tak jsem se díval, kdy jsem položil dotaz a vybíral jsem teda pěkně dlouho :)
Nakonec jsem to "vyřešil" tak, že jsme objednali Mégane Grandtour 1,4TCe, protože i30CW 2.0 má hodně přemrštěnou cenu vzhledem k výbavě, kdyby ta 2.0 byla dostupná v Comfortu, tak to by byla jiná. Až bude Mégane, můžu napsat nějaké poznatky, kdyby to někoho zajímalo.
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od Hardcam »

Proc jsi nevzal 1.6 v Comfortu? Ma papirove jen o 3kW nez Megane. zrovna vcera jsem vyuzil na stranek Hyundaie porovnani a dal jsem si tam Ceeda, Megana a Focuse. Megane ma vybavu hodne dobrou, ale nedokaztu si predstavit, jak dlouho by mi ten predimenzovanej maloobjem vydrzel. Precijen vyssi objem vydrzi vic.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od Hardcam »

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od alarm »

Trochu sa rozchádzame v otáčkach. Mne pri tachometrových 130 ručička stvrdne na 4000 ot.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
markus78
*
Příspěvky: 75
Registrován: 21 říj 2009, 13:26

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od markus78 »

Hardcam píše:Proc jsi nevzal 1.6 v Comfortu? Ma papirove jen o 3kW nez Megane. zrovna vcera jsem vyuzil na stranek Hyundaie porovnani a dal jsem si tam Ceeda, Megana a Focuse. Megane ma vybavu hodne dobrou, ale nedokaztu si predstavit, jak dlouho by mi ten predimenzovanej maloobjem vydrzel. Precijen vyssi objem vydrzi vic.
Životnosti motoru se nebojím, přece jenom to je motor od Nissanu a teď težko říct, jestli to je výhoda, ale má to rozvodový řetěz a ne řemen. Stačí se podívat na diesely, které pracují s většími tlaky, vstřiky a turba mají naklápěcí lopatky. U tohodle benzínu nic z toho není, je to klasický 16ti ventil s jednoduchým turbodmychadlem a navíc většinu času pojede v nízkých otáčkách.

Co se týče kW, tak ty motory jsou stejné, nicméně díky přeplňování ta 1.4 má vynikající točivý moment od 2000 a když to od 4000 klesá, tak nastupují kW, však tomu odpovídá zrychlení pod 10s :)
Obrázek

Ta 1.6 atmosféra v i30 má vrchol 157Nm ve 4200ot. Teď 1.6 atmosféru mám a chtěl jsem něco silnějšího.

Té 1.4TCe odpovídá 2.0, která je cenově prostě mimo, navíc do toho Hyundai v CZ neumí tempomat (v roce 2010 nepochopitelná věc) a bez toho už auto nechci. Nehovoře o nemožnosti mít legální xenony (hodně toho najezdím v noci), absenci dualní klimy, prostě za ty peníze, co chtějí za 2.0, by to tam mělo všechno být. Na polo koženkové sedačky jim kašlu, není nad látku.
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
markus78
*
Příspěvky: 75
Registrován: 21 říj 2009, 13:26

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Příspěvek od markus78 »

Jinak proti i30 nic nemám, jel jsem v tom, bylo to fajn a proti Elantře obrovský pokrok v interiéru.
Dokonce se mi v i30 více líbí přístrojová deska. Je přehledná, příjemná na oči, budíky nejsou v kelímcích, za tohle mají ode mě pochvalu.
Mégane má bohužel bílý digitální rychloměr, ze kterého úplně nadšený nejsem, ale prostě nakonec zvítězil Renault.

Co se týče motorů, tak Korejci zaspali a evropská konkurence je podle mého názoru v benzínech dále.
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“