Stránka 5 z 6

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 10 bře 2010, 21:21
od FERO
Zdravím.
A nepletete si náhodou veličinu komprese-stupeň komprese,tedy kompresní poměr nestlačený a stlačený objem válce(matematický výpočet)....S kompresním tlakem ve válci naměřený tlakoměrem?????

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 08:05
od Rave
Accentdevil píše:Jinak me napada otazka:

Lantra ma udajne komprese 9,9....Rybář nameril +- na vsech 13
Xedos ma udajne komprese 9,0....Ja nameril +- na vsech 11
si plete kompresni pomer benzin vs vzduch

to co rybar nameril je komprese stlaceni valcu

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 08:34
od black_sheep
komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.

Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 08:44
od Rave
black_sheep píše:komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.

Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
presne tak.

Rybář píše:
Tak vzhledem k tomu, že mi ráno zase blblo auto-jelo na 3 válce, tak jsem rovnou změřil ty komprese (když už jelo normálně)
Výsledky jsou následující-měřené na relativně studeném motoru, teplý motor otestuji příště:

1.válec - 13
2.válec - 13-13,5 (ten jsem měřil dvakrát a podruhé už se dostal pouze na 13)
3.válec - 13
4. válec -12,5

Zaráží mě ten rozdíl mezi druhým a čtvrtým válcem, ale jinak se mi to zdá celkem v pohodě. Co myslíte???


no take zalezi jak mas kvalitni kompresiometr.Ale vesmes rozdil 0.5 je jeste v poho.

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 10:04
od Accentdevil
Rave píše:
Accentdevil píše:Jinak me napada otazka:

Lantra ma udajne komprese 9,9....Rybář nameril +- na vsech 13
Xedos ma udajne komprese 9,0....Ja nameril +- na vsech 11
si plete kompresni pomer benzin vs vzduch

to co rybar nameril je komprese stlaceni valcu

Hele stejne jsem to nepobral #-o Me to merili v servise a namerily 11, ale papirove se uvadi 9,0...

Ja to nepobral stejne, tak trpelivost semnou :lol: dik

Jinak, nejake info o te oktavce co je k prodeji? Maminy pritel chce koupit oktavku, tak by me zajimal rok, obsah, vykon, stav, cena atd

Dik

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 10:08
od Accentdevil
#-o to jsem chtel poslat do SZ, ja blb...

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 10:11
od black_sheep
black_sheep píše:komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.

Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
nepochopil..? ani takto? z fyziky snad vis co je tlak, a pomer je zase matematicka zalezitost..

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 10:17
od Rave
Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené. U zážehových motorů se kompresní poměr pohybuje od 8:1 do 13:1. U vznětových motorů se kompresní poměr pohybuje od 14:1 do 23:1. Při tak vysoké kompresi se nasátý vzduch vlivem stlačení extrémně zahřeje, díky čemuž se vstříknuté palivo okamžitě samovolně vznítí.

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 10:28
od Jam
Hošihoši, vykládáte tady bludy.

Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.

Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.

Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 10:41
od Rave
Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.

Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.

Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.

Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.

14,7????? to je pro diesel uz [-X

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 11:48
od black_sheep
Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.

Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.

Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.

Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.
vzdyt to kua rikam! vcetne toho lambda pomeru, kterej je opravdu 14.6:1 v pripade lambda = 1

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 13:51
od Jam
Rave píše:
Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.

Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.

Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.

Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.

14,7????? to je pro diesel uz [-X
Diesel má poměr vzduch/palivo proměnný a tím reguluje výkon. Prostě do dízla jde vzduchu furt maximum (nemá škrtící klapku) a podle toho kolik dá paliva tak jede. Zatímco benzín dá vždy vzduch/14.7 paliva (mimo pár situací)

A pardon, já si to zapoměl obnovit, už Blekšíp vysvětlil předemnou-

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 11 bře 2010, 18:23
od black_sheep
v pohode :lol: pripadal jsem si akorat trosku jako tatar, tak se na me nezlob ze jsem tak vystekl... :wink:

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 12 bře 2010, 14:37
od mirpie
přesně tak, bezninový motory maj hmotnostní poměr (neplést s objemovým) 14,7kg vzduchu ku 1kg paliva, což odpovídá lambda=1, tzv, stechiometrický poměr.Pokud je lambda < 1, jedná se o bohatou směs na palivo, např, při studeném startu. Naopak chudá směs je lambda > 1. Diesely jak již bylo psáno, nemaj škrticí klapku (což už zcela neplatí, motory 2.0TDI od VW ji mají), čímž hrnou do válce pořád maximální množství vzduchu a pracují tak s neustálým přebytkem vzduchu vúč palivu, např, lambda = 5 a výkon tak řídí pouze dávkou vstříknutého paliva, tedy kvalitativní řízení. V tom je turbodiesel vždycky úspornější než turbobenzín, kde u turbobenzinu o kolik natlačíte víc vzduchu, o tolik (hmotnostně) musíte nacpat více paliva, aby byla zapalitelná směs (okolo té lamda =1).

A ty kompresní tlaky 13bar (=13atm=1,3MPa=1300kPa) je skutečný tlak naměřený ve válci s vlivem teploty, tedy nasátý vzduch, stlačený pístem do horní úvrati klikového hřídele.
Naproti tomu kompresní poměr je čistě matematický poměr mezi objemem směsi nasaté a objemem směsi sltačené, jak již bylo napsáno, u turbobenzinu kolem 8:1 - 9.5:1, u atmos.benzinů od 8,5:1 po 13:1, kde čím vyšší poměr, tím větší nutnost mít vysokooktanové palivo. U dieselů od 15:1 po 23:1, tedy větší poměr stlačení, tím větší tlak a teplota.

Těch poměrů a nepoměrů je víc, např. vydané peníze za množství natankovaného paliva :-)

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Napsal: 31 bře 2010, 10:44
od Rybář
Hoši, malinko to oživím. Zase se mi zdá, že auto občas ztrácí tah. Vyměním preventivně palivový filtr. Teda preventivně, je tam originál, tak minimálně 10 let starej :mrgreen: Co si myslíte o palivovém filtru Premium z AutoPB??? Vyplatí se dát tenhle levnej a nebo si radši připlatit 4 kila za originál? Podle mě to bude stejný, ale radši se ptám