Palivo E85

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Palivo E85

Příspěvek od Hardcam »

Asi se do ty Bolky (KM prona) podivam a zkusim to do neceho najelt v rozumnym pomer, treba tretinu. Uvidim, co to udela...Getz by byl idealni na pokus. Problem je, ze by to ani pravidelne tankovat neslo, do Prahy kvuli tomu jezdit je pitomost.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Palivo E85

Příspěvek od black_sheep »

harde nezmenil jsi trosku nazor? :mrgreen: jeste tuhle jsi rikal ze jestli chci lantru dojezdit do sracek tak ze proc ne ale ze by sis to do auta nedal..? :lol:

jako do coupe to zatim nechystam lejt, to jezdi vyhradne na carrera 100, nebo v-power 8)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Palivo E85

Příspěvek od Hardcam »

Nazor jsem nezmenil, ale pokus je od slova zkusit a taky na to bude pokusny auto. Zajima me, jak se z 1.1 stane letadlo. Protoze nekteri to popisuji tak, jako by se z Coupe stalo auto na okruhy. Tricitky se to vubec netyka :)
A moznost pravidelnyho tankovani neni, tak se neda nic zkazit.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Palivo E85

Příspěvek od black_sheep »

tady to vzal nekdo do coupe? :lol: harde bojim se ze ne, a ze letadla to dela jen z lanter 8)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Palivo E85

Příspěvek od Hardcam »

Viki psal neco o Ethanolu... :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Palivo E85

Příspěvek od Josef »

black_sheep píše:tady to vzal nekdo do coupe? :lol: harde bojim se ze ne, a ze letadla to dela jen z lanter 8)
Borek to tam leje už půl roku samotný :lol: :D/
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Palivo E85

Příspěvek od black_sheep »

fakt jo? do toho svyho krasavce? ty jo.. takovy pekny auto a spotrebni veci tam dava co nejlevnejsi od oleje po benzin.. neni to skoda? :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Hlod
**
Příspěvky: 161
Registrován: 17 dub 2008, 21:57
Bydliště: Bystrice nad Pernštejnem-- Lísek

Re: Palivo E85

Příspěvek od Hlod »

[-X levnej olej NEZNAMENÁ ŠPATNEJ OLEJ :!: :!: :!: to stejný s benzínem. :!:
Mometálně Matrix 1,5crdi tříhrnek
bylo Lantra wagon 2.0gls -J2- 102kw-LPG r.98
Dříve lantra 1,5-J1- 63kw. r.95 lpg
a před škoda Favorit135LS r.92 lpg
a před škoda 120GLS r.81
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo E85

Příspěvek od Borek »

Josef,Hlod-už jsem tady své zkušenosti s E85 psal dávno,ale protože od nedávné doby/hádky kašlu na brouky Pytlíky,co se tady chtějí hádat co je dobré nebo ne,který olej,palivo,pneu,aniž by to kdy zkusili...tak necítím potřebu diskuse.Kdo přijel na sraz ve Víru,ten ví své. :wink:
Blacku,nevadí ti,že E85 netankuješ u tvého jedinečného Shellu? :mrgreen:Se ti divím,že to TY vůbec do něčeho naleješ,vždyť kdo ví co to udělá s tvým autem,které je zvyklé jen na "prémiová"paliva :lol:
Jsou jedinci,co stále nepochopili,že neplatí co je drahé,to je dobré a naopak. :wink:Kdo trochu přemýšlí,vybere si sám v olejích,palivech,pneu,svíčkách..bez měřítka ceny jako kvality.
E85 není žádná novinka,používá se v autech léta letoucí,takže zkušeností s provozem je dostatek.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Palivo E85

Příspěvek od black_sheep »

vsak do coupe to neberu, tam beru Shell, OMV.. zkusil jsem i benzinu verva 100 (98 octanovy) ale tu jen v nouzi pokud bych nedojel 8) uz nejezdim jen na shell protoze posledni dobou (asi rok) uz jsou drahy zbytecne moc. driv to byla kacka rozdil na litru, to je fakt jako prd.. ale dneska nebudu tankovat V-Power 95 za 35kc kdyz OMV Carrera 100 stoji 32 a obyc za 31 8)

do lantry se tankuji obyc benziny ale taky pro jistotu jen na benzinkach "lepsich" znacek. a jak napotvoru pritelkyne natankovala jednou na nezname benzince a auto cukalo, blaznilo. vyblikaval jsem zavady, resil co to je a nez jsem to vyresil tak jsme ten benzin vyjeli, nabrali jinde a bylo po cukani. to me jen povrtzuje to, ze usetreny halire za to nestoji :wink: (teda vono neslo o setreni ale tankovat musela aby dojela)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Palivo E85

Příspěvek od mirpie »

dlouho jsem se k tomuto tématu nevyjadřoval a jen četl a dělal si obrázek. Žádná teorie nikdy nenahradí praxi a tak jsem s prázdnou nádrží (bylo tam tak 5l paliva N95) zajel k pumpě a nabral rovnou půl nádrže E85, žádné ředění, jedině tak mohu objektivně hodnotit. Žádná úprava ECU, žádný reset, nic. Prostě jako když pošlete manželku autem a ta omylem natankuje E85, jen s tím rozdílem, že to uděláte vy a vědomě s cílem posbírat zkušenosti. Že se mi nepoblije motor vim, jak to pojede, nevim, to hodlám zjistit.
Po odjetí z pumpy se ještě auto chovalo normálně (ano, potom se chovalo nenormálně, viz dále), jel jsem stále na zbytek N95, i když už byly cítit jisté anomálie (trochu se to s těmi zbytkovými 5litry naředilo). Ty anomálie se projevovaly prozatím jen v ne zcela rychlé reakci na plyn, semtam to škublo, stav při zahřátém motoru. Šok mě čekal druhý den.
Auto studené. Sednu do auta, startuji. Chytne to a vidim a slyšim silně kolísavý volnoběh s tendencí chcípnutí motoru, pokud mu nepodržím otáčky. Když pustim plyn, auto zdechne. Když přidám moc, řídící jednotka mě pošle do zadnice a motor se dusí až zdechne. Jsem v klidu. Cukavě se rozjíždím. Jízda na první rychlostní stupeň připomíná studenou felicii 1.3 MPI 50kW edice nic v elektrice, NO ABS, NO AIRBAG, NO FEAR (pozn. redakce). Tedy plyn na podlaze, auto nejede, pak najednou se probere a zatlačí mě to do sedačky. Netočim moc, je to studený a při 2500rpm řadím dva. Silná decelerace mě hodí na sklo, jak to opět nejede. Povolim plyn, auto se chytne a zas jede. Při brzdění motorem a následném sešlápnutí pedálu spojky vidim ručičku otáčkoměru konvergovat k nule a začínají se rozsvěcovat vlákna žárovek červených kontrolek. Bleskově ještě stihnu pustit spojku a zvednout tak ručičku otáčkoměru někam nad kritickou hodnotu zdechnutí pohonné jednotky. Dávám si pozor a vždy při dojíždění na semafor s tím počítám a lechtám plyn. Rozjezdy opět tragické, ale člověk je tvor učenlivý a tak už vim, že když přidám moc, bude se to dusit, tak pěkně s citem se rozjedu. Teplota motoru stoupá a s tím i mizí tyto neduhy. Jízda se stává plynulou. Při ohřátém motoru na provozní teplotu si všímám menších otáček na volnoběh, někde kolem 700-750ot/min, oproti normálním 850-950ot/min při spalování N95.
Jednou jsem měl pocit, že při zahřátém motoru se auto s E85 lépe sbírá z nižších otáček. Po ujetí více km mě ale tato hypotéza přešla a auto mě přijde subjektivně naopak lenošnější. Situace ve středním otáčkovém pásmu se mi zdá být stejná, ve vyšších otáčkách (4000-6500) mi to přijde zas mírně lenivější, ale ne o moc. Pociťuji zvýšenou spotřebu, jak se autu musí více šlapat, abych jel to samé co s menším otevřením škrticí klapky při spalování N95. Vypínám motor, jdeme se ženou na vycházku.Asi po 90min se vracíme k autu, Motor ještě nestačil vychladnout a tak normálně nastartuje a jede se zcela plynule jako na N95. Žena se mě ptá, jestli zase nebude cukání, že už si zvykla.
Druhý den, při studeném motoru, opět hrůza. Motor naskočí a behěm vteřiny zdechne. Startuji podruhé, motor chytne a běží tak na dva tři válce se 450ot/min za silných vibrací všeho okolo. Lehce ho polechtám na plynu a běží už normálněji, ovšem kolísá volnoběh. Rozjezd opět tragedie. Dusí se, cuká, škube, zkrátka to samé co jsem již popisoval. Tedy situace při studeném motoru se opakuje prakticky jak přes kopírák.
Hodně by mě zajímaly, jakou číslenou hodnotu vykazuje čidlo lambda. Bohužel napojený H-scan k dispozici nemám. Po ujetí cca 2km se motor dostává na provozní teplotu a auto se opět začíná chovat normálně.
Když to shrnu:

- provoz na čistý E85 je možný, ale pouze je-li motor na provozní teplotě, v opačném případě nestabilní a nízký volnoběh, auto se dusí, škube
- vyšší spotřeba, nižší výkon (subjektivní pocit)

Při ředění 1:1 s N95 patrně znatelně stabilnější volnoběh i menší problémy při studeném startu (nezkoušel jsem, jen odhaduji).
Mám tam toho pseudoekologického humusu ještě čtvrt nádrže a trápit motor už nechci, takže při nejbližší cestě navštívím čerpací stanici a doplním doplna lepším palivem. Tím můj pokus provozu na čistý E85 končí a nevidim jediný důvod, to tam lit byť v ředěné formě. Ekonomický přínos pro mou peněženku nulový. Co by na to řekl motor (svíčky, katalyzátor, vstřiky) či palivové vedení po 10tis km nevim a zjistit to nehodlám.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Palivo E85

Příspěvek od Hardcam »

Diky za pokus, tim odpada moje chut tim potrapit Getze =D>
Vidim, ze spousta kroku snizovani nakladu je nesmyslna a E85 patri mezi ne (zvysenou spotrebu zaznamenal kazdy -> ze by zpusobeno opravdu vyssi potrebou slapat na plyn?), takze budu do auta davat to, co tam patri a neudu z hyundaie delat bifuel auto, kdyz jim neni.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
ZdeněkH
**
Příspěvky: 203
Registrován: 05 zář 2010, 00:20
Bydliště: Brno

Re: Palivo E85

Příspěvek od ZdeněkH »

Na E85 jsem jezdil pravda ne v :hyu: ale jen v citroenu xantia 1,8. Ředil jsem to půl na půl a žádné problémy typu škubání, skákání, lennost, apod jsem nezpozoroval. Najel jsem takto zhruba 2000km s tím, že před testem na autě nebyla provedena žádná úprava a poté také ne. Test skončil v podstatě tak, že jsem auto prodal protože jsem ho neměl rád a koupil Sonatu. Abych řekl pravdu koketuju opět s myšlenkou míchat půl na půl. V Brně je E85 mám dojem kolem 23-24 korun. Na Xantii jsem si nevšiml ani zvýšené spotřeby paliva. Možná bych řekl, že byla svižnější (to auto mělo taky dostávat dle výrobce palivo s oktanovým číslem 98). Prozatím mě od zkoušení tohoto paliva v Sonči drží to, že se pořád jen seznamujeme a učíme a také čekám na nějaké zkušenosti někoho kdo s tím v :hyu: jezdí. Na Xantia fóru bylo víc lidí co na toto jezdili.

Jo jo, ale nejlepší na palivo byla Lancia Kappa 2,4TDS předpotopní komůrkový nafťák a sežral co jsem tam nalil. Půl roku jsem jezdil i na čistý hydraulický olej. Pravda potom odešlo jedno těsnění na čerpadle. Když jsem ho vyměnil jezdil jsem pak už jen na Bionaftu. Vše skončila hávarie kdy do mě napálila jedna kráva.
Uživatelský avatar
valach
**
Příspěvky: 297
Registrován: 14 pro 2009, 16:42
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivo E85

Příspěvek od valach »

Já jezdím se svojí sonátou na E 85 skoro půl roku a žádný problém, ale dávám to 1:1. Za tu dobu jsem najezdil jen 10000 km ale na zvýšenou spotřebu si nemůžu stěžovat. Cukalo to ze začátku ale po druhém tankování byl pokoj. Jezdí na to i můj kolega s práce, má renault megan, dává to tam v poměru jako já a také žádný problém. Já palubní počítač nemám, on jo a minulý týden jel Čalovo a spět, spotřeba nižší o 1,5l a říkal i potstatně živějsí. To jel toyotou avensis jeho bratra. Takže je to o názoru.
Sonáta 2.0 16v r.v.96 102kW
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Palivo E85

Příspěvek od mirpie »

tak mám ještě jeden poznatek. Dnes jsem to opět natočil studený, po 5 vteřinách běhu to zdechlo. Natočim znova, lehce mu držim otáčky a hned se rozjiždím, opět cukání, mrtvé polohy plynu - už mě nic nepřekvapí a dělám potřebné korekce s plynovým a spojkovým pedálem, ale to vše trvá o poznání kratší dobu než napoprvé s touto sračkou. Asi po 900m jízdy, dá-li se to tak nazvat, už to jelo ok. Zatepla zcela normální stav, dnes mi dokonce přišlo že už to i jede (vůči N95). Jak kdyby si řídící jednotka ukládala nový data z čidel a podle toho nastavovala dávku paliva. Každým startem se to prostě zlepšuje, ale totálně zastudena je vše přistaru. Zkracuje se ale čas do normálního stavu. Ted už věřim, že pokud to má někdo naředěný, stačí i 1:1, problémy mít nebude. I tak ale názor na toto palivo mám stejný a pokus tímto definitvě končím.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“