Stránka 5 z 5

Re: Sviečky

Napsal: 23 bře 2018, 13:49
od slabostka
Alf6 píše:
pokud jsou v autě platinové svíčky, tak se nemění, pokud obyčejné tak ano

Výrobce motoru stanovil výměnnou lhůtu svíček s přihlédnutím k "obvyklé výdrži" svíček, které tam montuje v prvovýrobě, resp. které předepisuje, resp. které se na trhu v daném období běžně vyskytují. Jenže hlavním kritériem výměny svíček není km proběh, ale především stav elektrod.

Proč se trápit vydrží svíček z prvovýroby, když si mohu (aniz bych přišel o záruku- výrobce vozu pozaduje splnit teplotní rozsah) dát japonske Denso? Vyjdou cca na stejný peníz jako když si necháte menit svíčky v aut. servisu.

Takže pokud použije např. Denso Iridium Power, tak vám vydrží minimálně 60 000 - 100 000 km. Navíc si díky technologii výroby vystačí z mnohem nižším napětím a jejich hlavní výhodou je především vyšší zapalovací výkon, jenž umožňuje spálit více paliva. Praktickým důsledem pak je výrazné "roztažení rozsahu" hodnot min. a max. průměrné spotřeby, což se zase projeví tak, že:
- kdo jezdí furt stejně, ušetří na spotřebě;
- kdo jezdí tzv. na spotřebu, ušetří citelně;
- a kdo se honí po výkonu, ten ho také dostane, ale za cenu zvýšené spotřeby paliva.
Pokud použijete Denso Iridium Tough, tak tam je nájezd cca 200 000 - 250 000 km.
Na iridiovky jezdim uz 3 rokem a nikdy bych zadne jiné svicky do auta nedal.
P.S.: Čím je motor maloobjemovější, méně výkonný a osazený obyčejnějšími svíčkami, tím je efekt přechodu na iridiové svíčky výraznější.
Sam jsem poznal, ze na 2,3,4 a 5 stupeň netřeba tolik šlapat na plyn aby auto jelo. Mam vlastní zkušenost, která se mne osvědčila. Nejsou to marketingove kecy. Kdo má podobnou a nebo jinou zkušenost, at ji klidně napíše :)
- prosim ta daj nejaky odkaz na tie kilometre lebo aj Denso na svojich strankach udava maximum 120 000km.... Kde si nasiel tych 200-250 000km....