Stránka 5 z 6

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 19:33
od zajic
Verva 100 je jistě kvalitní benzin, o tom asi není sporu. Na druhou stranu nejsem osobně přesvědčen, že by pro motor 1.6GDI měla představovat nějaký zásadní přínos, který by odůvodnil příplatek oproti stejnému množství aditivovaného N95. Před současným autem jsem dlouho jezdil s VW Passat s motorem 1.8T (benzínové turbo s výkonem 110 kW, 150 k) - opravdu super motor. Tenhle motor byl dle manuálu konstruován na natural 95, s tím bylo připuštěno užít i natural 91 (s mírným snížením výkonu motoru). Manuál výslovně uváděl, že použití benzinu s vyšším oktanovým číslem sice neškodí, nicméně výkon a spotřebu motoru nikterak dále, v pozitivním smyslu, neovlivní. Osobně tedy nevidím důvod proč používat více oktanové palivo než N95. Nicméně pokud je někdo přesvědčen o účelnosti tankování víceoktanového paliva, je to samozřejmě zcela v pořádku, já osobně, ale ty peníze utratím za něco jiného. :D

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 20:56
od JoRy
GDI motor vyšší oktanové číslo využije. Za domácí úkol si můžete najít proč. Nápověda je přímý vstřik do válce (narozdíl od MPI) a vyšší kompresní poměr.
Nicméně jak jsem psal na začátku, nejde jen o to oktanové číslo.
Stačí si alespoň přečíst ten test ve světu motoru když už nic jiného.
Ať si samozřejmě každý tankuje co chce. Jen nechápu ten fanatismus vyvracet tankování kvalitnějšího paliva.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 21:46
od idam.i
To máš ťažké.Každý tvrdí svoje.Ja dlhodobo používam AGIP 98 a som spokojný.No už som sa viackrát dozvedel akú zbytočnosť,či dokonca chybu robím. ](*,) Momentálne najazdených 85.000km. :D/

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 04 úno 2015, 23:17
od Alf6
Kompresni pomer je téměř stejny. MPI - kompresní poměr 10.5:1 a 1,6 GDI ma 11,0:1 a Elantry MPI ma stejne jako u 1,6 GDI plně variabilni časování sacích i výfukových ventilů D-CVVT. Ty nase motory jsou téměř identicke -maji stejne konstrukcni oznaceni - Gamma (od roku 2010) Rozdilu je tam malo. Hlavni rozdil je pouze, ze GDI ma příme vstřikování benzínu a MPI je vícebodove sekvenční vstřikování. U 2,0 GDI je například kopresni pomer 11,5:1.

Jen pro predstavu - oturbena 1,4 tsi 103kw ma kompresní poměr 10,5:1 ( jako Elantra)

Verva 100 je urcite kvalitnejsi nez bezna N95. Otazkou však je, když 90 % ridicu bere bezny N95 jak dlouho je tam 100 skladovana? Neni tedy lepsi brat tam, kde je castejsi zavoz N95 a sam aditivovat? :-k :D

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 05 úno 2015, 07:50
od Mexican
fanatizmus to nie je.. len snaha zlozit ruzove okuliare. Ale opakujem to iste - moje peniaze to nie su. O vytoc 100 oktanu sa nebojim, mnoho ludi uvazuje podobne a dufa v to, ze ich na 95 oktanov stavany motor zazracne pozbiera kone. Ano existuju motory, kde vyrobca doporucuje 98+. Myslim nejake TFi motory od VW group.GDi od Hyundaia bola bude proste stavany na 95.

skuste kerosin, ten ma oktanov 132 (lol) .. U vervy sa pise ze aditiva nejake ma, ale aky to ma realny ucinok? Doma mame Ford Fiesta, ktora za cca 8 rokov najazdila 60 000km, vacsinou mesto. Otec do nej tankuje budget palivo z okolia (Tesco, LUkoil). Raz za 10 000km nalejel cistic palivovej sustavy a vstrekov od STP. Tiez placebo, pretoze neviem ci to funguje. Motor je v skvelej kondicii, nezerie ani kvapku oleja, ma nizku spotrebu (na to ze jazdi male mesto, tak je to stale o skoro 2 litre/100 menej ako tu pisal JoRy). Priklad dva je moj kamarad z Ceskych budejovic, ma i30 GDI rv 2013, tankuje len Tank Ono, nulova aditivacia (ani dodatocna), priemerna spotreba 6,5l (sleduje to kvoli vyuctovaniu sukromneho auta na sluzobne ucely), dnes ma okolo 60 000km. Bez jedineho problemu, motor je krasne tichy a ide to krasne

vsetka snaha je to vsak asi zbytocna, kvoli podobnym ludom dodnes existuju pumpy v CR kde sa predava palivo o 25% drahsie len preto ze tvrdia ze "su kvalitni". vase peniaze, vase auto. Len je smutne poctom citat vyplakavanie ludi tu na fore, lebo sa ich natiahnu na servisnej prehliadke a aby usetrili kazdu korunu, tak si radsej nafukuju usta aby vyfukali pelovy filter za tri stofky. Hlavne ze tam pomaly tankuju letecky benzin. To sa fakt vyplati :roll:

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 05 úno 2015, 08:05
od msifa
Mexican:

Pěkně napsané.

Jen poznámka: (sleduje to kvoli vyuctovaniu sukromneho auta na sluzobne ucely)
Pro vyúčtování nákladů za soukromé vozidlo pro potřeby zaměstnavatele, je reálná spotřeba zbytečná, ve výpočtech se používá spotřeba dle technického průkazu.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 05 úno 2015, 10:18
od Mexican
zalezi na firme. U nas sa pouziva realna spotreba (pretoze zamestnavatel uznal, ze spotreba v TP vs jazdy po dialnici su proste nezmysel) - to znamena auto pristavis s plnou nadrzou, vyjazdis a nasledne na konci sluzobky dotankujes. Blocek sa pouziva aj ako podklad pre vyplatenie diet. vyuctovania su audiitovane a tak nie je mozne odlievat benal a podobne (toleruje sa max 25% odchylka od TP)

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 05 úno 2015, 11:06
od Swordfish76
Já teda různě střídám Agip Tech95, Robin Oil a Globus. Tankovat předražený obyčejný benzín u Shellu jsem přestal už dávno. U nás (Kladno) mají páni pumpaři kartel, takže 2x OMV, 2x Shell, 2x Agip mají na halíř stejné ceny (dnes 5.2. 30,30Kč/l) a ty jsou vyšší než třeba Lukoil a Benzina (dnes 28,70 Kč/l) na 3km vzdálené R6.
Robin Oil má na Kladně sídlo, takže často tankuju na pumpě, která je přímo tam. Třeba dnes 5.2. je N95 u Robil Oilu za 28,90. A to je často ten rozdíl vyšší než jen 1,40 Kč/l.
Vzhledem k tomu, že mám slevu u Agipu 0,50Kč/l tak jezdím často právě tam, je to pro mě i nejbližší pumpa a navíc když vím, že mají fakt kvalitní, aditivovaný benzín. Až je zanedlouho začnou zavážet Maďaři asi přejdu na kombinaci Robin Oil + VIF.

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 05 úno 2015, 23:17
od idam.i
Mexican je práve ten tip čo som myslel.
Keď už nič iné,tak AGIP98 nemá biozložku a tým je menšia šanca na zanášanie motora karbónom,čo je achilová šlacha priamovstrekovacích motorov :shock:
Navyše som plátca DPH,tak mi štát 20% vráti späť. :mrgreen:

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 06 úno 2015, 07:56
od Mexican
DPH ti snad budu vracat aj ked natankujes 95 oktanovy benzin. pre to snad netankujes 98 otanov
Pises ze biozlozky sposobuju usadzovanie karbonu - mno, ehm - karbon vznika nedostatocnym odhorenim paliva, to prave potlaca biozlozka (neviem ako sa vola v benzine) pretoze obsahuje viac kysliku a tak prehorenie je dokonalejsie. Problemom je skladovatelnost. Ak clovek zoberie benzin z 20 rokov odstavenej Cezety, tak je fajn. Biozlozka degraduje kvalitu a tak sa doporcujuje na zazimovanie motoriek, pil, sekaciek atd bud vypustit nadrz, pouzit stabilizator alebo natankovat palivo bez biozlozky. To ale zrejme nie je tvoj priklad, takze skutocne ani argument nie je podstatny. aby si mal vsak aj trochu odbornejsi nahlad na vec, doporucujem okrem vyssie uvedenych linkov aj http://auto.sme.sk/c/5839640/cetanove-a ... latky.html pripadne http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 06 úno 2015, 23:05
od idam.i
](*,) odbornejší náhľad z auto.cz a auto.sme.sk ! :shock: Chlape,ty si veselá kopa. :mrgreen:

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 07 úno 2015, 08:12
od Mexican
tak ja ti neviem... testovali to v laboratoriach. Ak mas labak doma, tak sem s vysledkami. Alebo nejake clanky (mimo PR kecov spolocnosti typu Benzina, Shell, OMV). Proste nejaky test kde im vyjde ze skutocne ak do motoru stavaneho pre BA 95 natankujeme 100 oktan (alebo 98+) tak to zvysi vykon o x% (neakceptujem 1%-2 pretoze to je bezna chyba merania). meranie spotreby je diskutabilne ak sa nerobi na valcoch. A ako som spominal - ten moj kamarad z Budejic jazdi na total budged Tank Ono takmer o 1,5l nizsu spotrebu ako Jory co tu pisal ze tankuje vyhradne 100 oktan.

proste dajte sem aj trochu nieco ine ako : mam par km, tankujem len 100 a ked som sa minule pretlacil vyfukom az do bloku motora, tak som videl aky je zvnutra cisty pretoze toto je hrozivo subjektivny pocit. bez rozobrania motoru po xxx tisic km to proste nema sancu nikto vidiet / poznat. to je proste fakt

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 07 úno 2015, 13:04
od Martinsp
Jen pro zajímavost- kam ten kamarád z Č.B. jezdí do tank Ono?

Re: Typ benzínu 1.6 GDI

Napsal: 07 úno 2015, 13:08
od Mexican
myslim ze najcastejsie berie v Plzni (prave tam jazdi sluzobne najcastejsie)a Jindrichuv hradec (to ked ma cestu k nam do Brna)

Napsal: 07 úno 2015, 13:17
od Linux
Je to sice nafta, ale jen tak pro zajímavost - http://tn.nova.cz/clanek/kontrolori-z-c ... nasli.html