Stránka 5 z 9

Re: CHECK-kontrolka

Napsal: 09 srp 2015, 20:33
od dikard
Richard spominas tu neustale benzin je aj na mojom tuscone egr? ak ano kde?
dalsia vec by ma zaujimala preco niekedy ta kontrolka svieti a niekedy dlho nie(po vymazani niekedy nesvieti 100km a inokedy ako dnes uz po 30km zasvietila) :(
auto ide uplne normalne, spotreba je cca 9,3-9,5litra na 100km so stalou klimatizaciou a dost casto mesto.
diky vopred za postrehy

Re: CHECK-kontrolka

Napsal: 10 srp 2015, 23:10
od Richard555
jestli máš benzínovýho Tuscona, tak tam nejspíš bude, ale není to pravidlem, nahradit ho může variabilní časování ventilů...... ale vždy je to propojka z výfuku na vstup do sání...... dělá se jich několik druhů, podtlakový tedy úplně blbý (lehce se zaslepí) až po elektronicky řízený..... který se odstraňuje podstatně hůř..

Re: CHECK-kontrolka

Napsal: 11 srp 2015, 07:00
od dikard
este viem ze blba otazka ale pri inych autach kde som ho mal som videl ten egr ventil takmer hned ako som pozrel pod kapotu ale tu ho nevidim, inak prepac ide o tuscona 2,0 cvvt 2006 4WD

Re: CHECK-kontrolka

Napsal: 11 srp 2015, 11:39
od Richard555
Jestli je u benzínu tuscon EGR nevím, psal jsem více méně obecně, že u benzínů většinou bývá, nicméně u benzínové Fabie 1,4 MPI která plní EU4 EGR není ...... jestli máš variabilní časování ventilů (obou) je možný že se část spálených plynů dostává z5 do válce přes regulaci ventilů......
U Santy CRDI 92Kw VGT EGR je......
EGR je v autě kvůli snížení tvorby NOx tedy kysličníků dusíku, který se tvoří při vyšších teplotách spalování a přebytku vzduchu.......
Je velký rozdíl mezi EGR u benzínu a u nafty.....
u benzínu při otevření jde z5 přibližně 10% celkového objemu nasátí.... a nemá velký vliv na emise, protože pokud motor pracuje s lambda 1 H a C skoro všechen kyslík sežerou (reagují ochotněji) a na N a tvorbu NOx už kyslík nezbude tedy nebude se tvořit ani NOx
zato u naftových motorů a zvlášť těch s turbem je kyslíku přebytek a spaluje se chudší směs samozřejmě za vyšších teplot a tam je riziko vzniku NOx daleko vyšší než u benzínů
pokud v motoru nevznikne NOx vznikne tam něco jiného no a jak je známo sloučeniny dusíku jsou karcinogení, tak asi začnem vymýšlet nějaké další a další a další kurvítka ......
Příroda nám stejně jednou vystaví účet a bude to účet drsný..... myslím že i dnes to začínáme zažívat (dlouhé vedra a sucha) ........ :roll:

Re: CHECK-kontrolka

Napsal: 11 srp 2015, 20:33
od dikard
s tym suchom mas pravdu u nas uz neprsalo asi 3,5mesiaca :(
no ale dnes som nasiel "EGR" ventil a u mojho motora je ale je uplne iny ako byva je pred sanim a tesne za skrtiacou klapkou.
Ale neni to ani membranovy system, ani elektricky system(s casti) ale ide o nejaky druh elektromagnetu a ovladania takeho nozika prichyteneho na hriadeli(otacanim sa orezavaju usadnute spaliny a tym aj prepusta formou klapky prechod do sania) ale ten elektromagnet nie je dotykovy teda sa deje len v akomsi puzdre a teda pokial ma vyssi odpor(vela usadenin na stene toho "nozika") tak nedojde prepnutiu alebo vypnutiu prechodu do sania(asi to ma aj nejaky snimac polohy a preto vyskakuje CHECK ENGINE) neviem este mi kontrolka nezhasla skusim spravit dlhsiu trasu a potom sa uvidi
zatial som sa previezol po dedine a objavil som tie zdochnute koniky(pred tym to asi bolo neustale otvorene lebo sa s tym nedalo pohnut) lebo auto ide asi tak ako keby malo tych 104KW :)
co som velmi rad
Richard vdaka za objasnenie funkcii egr-ka, nieco som vedel ale dost som si objasnil ;)
dik

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 01 zář 2015, 19:50
od Mirek B
Ahoj podařilo se ti prosím odstranit tu závadu-mám to samé ,vyměnil jsem první lamdu a kontrolka se po určité době rožne -...chudá směs...
dík

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 01 zář 2015, 20:00
od dikard
Mirek zdravim ta, no nakoniec som precistil este dva krat ten egr ventil alebo ako to nazvat, nasiel som tym stratene kone v motory ale ta kontrolka svieti stale, nebol som sice na vymazani chyby ale asi pojdem a skusim to, neviem ci to ma za nasledok ale ako som to vycistil tak mi stupla spotreba asi o 0,3litra smerom hore neviem ci to je tym alebo tym teplom a zimnymi pneu(kratke trasy)
zatial som nepokrocil, skusam ale len ked mam cas lebo casu mam malo

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 01 zář 2015, 23:50
od Stonepet
pokud jsi nevymazal chybu, tak sama nezmizí, pokud nemáš diagnostiku, tak jen odpoj baterku na půl hodiny a chyba by se měla vymazat. Jinak co myslíš tím egr ventilem, mohl bys to prosím nafotit? Já řešil také check engine, ale bylo to plynem, protože na benzín se chyba neobjevovala. Problém jsem měl v tom, že hadičky k tryskám nebyly stejně dlouhé, jedna byla dokonce delší o 6 cm.

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 02 zář 2015, 06:41
od Mirek B
Některé chyby vymaže jedině diagnostika odpojení aku nepomůže-mě se ten check rožne i při jízdě na benzín a první lambdu mám vyměněnou-nenapadá prosím někoho co je příčina?dik

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 02 zář 2015, 21:50
od Stonepet
Pokud je to chyba lambda sondy, pak jde vymazat odpojením baterie. Měl jsi to napojené na diagnostiku a víš co to hlásí? Check engine může způsobovat více věcí, např. vadná cívka, svíčky, zapalovací kabely, netěsnost sání, výfukových svodů, váha vzduchu, škrtící klapka...

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 03 zář 2015, 06:39
od Mirek B
Na diagnostice je stejná chyba jako má dikard-lambda 1 chudá směs(obě lambdy jsou vyměněny) tak nevím

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 08 zář 2015, 13:54
od Stonepet
K té chybě jsem v servisním manuálu našel pouze viz obrázek. Na ruském fóru tuhle chybu řešili přehráním firmware v řídící jednotce na nižší Euro normu a chybu tím vyřešili.

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 08 zář 2015, 16:33
od dikard
sice je to pekne ale vyriesili s tym aj pripadny problem co to spôsobuje?
a kto mi ten softver prepali?
inak som sa bavil s jednym celkom dobrym mechanikom a prerozpraval som mu to vsetko a on mi hned ako som dopovedal povedal:
"Nemas nahodou vadny katalyzator? "
ako ma to nieco do seba ale vyjadrite sa vy dik

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 09 zář 2015, 19:41
od Stonepet
mám pár otázek, jakou lambdu tam teď máš a jaký používáš olej a kolik jej musíš dolít?

Re: Check - Chyba TUCSON

Napsal: 10 zář 2015, 20:22
od dikard
tak labdu tam mam Vernet(calorstar) co je podla mna celkom dobra volba ale robilo to aj s origo ktoru este mam.
olej no ten nedolievam lebo staci to co je medzi ryskami nic viac a olej no dal som Cartechnic Motorenöl SAE 5W-40
ten mam na firme v sude.
nedymi akurat papa cca 9,6litra ale to isla do nedavna stale klima a chodil som kratke trasy tzn. 5km
inak pred tym som mal spotrebu okolo 9litrov
no ale medzi tym som rozchodil to egr-ko a precistil skrtiacu klapku