Stránka 5 z 11

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 31 pro 2016, 20:00
od vorlajz
natoč mi video, kde bude vidět rychlost... dynamicky s Tucsonem GDI za 6,2 l jezdit nelze... ;)

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 31 pro 2016, 23:44
od AutomodelyRS
Po okreskách v pohode, v rámci predpisov + kúsok nad povolenú rýchlosť. Keďže dlhodobý priemer mám taký ako mám, mimo mesta jednoducho musí byť tá spotreba nižšia, ináč by mi výsledná spotreba vyšla samozrejme viac. Na diaľnici pri cca 140 to už žerie hodne, takže jedine tie okresky to zachraňujú. Neviem síce čo považuješ za dynamickú jazdu, pretekať sa s týmto autom nedá, brzdiť však premávku nebrzdím. Základ je nejazdiť štýlom plyn-brzda, robí to zázraky :wink: Trošku off, ale som aj vodič z povolania (aktuálne Passat TSi), auto som prebral ročné a spotrebu mám od prvého mesiaca cca o liter nižšiu ako mal predchodca a to pri mojich vyšších priemerných rýchlostiach. Podotýkam, jazdí sa hodne svižne (mám nejaké výnimky), takže bude to aj spôsobom jazdy.

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 01 led 2017, 00:22
od vorlajz
Ano... Bude to stylem jízdy... ;)

Já jezdil s naftovym Tucsonem kole osmi a půl... :)

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 01 led 2017, 21:46
od milan74ma
Jednak styl jazdy a jedna skladba ciest. A urcite nie dynamicke jazdenie. Kolega ma novy Sportage s tymto motorom a ked sme isli koncom novembra na firemnu akciu tak ja som na donovaly dosiel za 7,5 a on za 11,2 pri rovnako obsadenom aj nalozenom aute. Isiel zarovno so mnou. Naspat prisiel o hodinu neskorsie aj ked nikde nestal a vyrazali sme spolu :mrgreen:

Zapoj rychlu dialnicu alebo horsky teren a mas tam 2 litre navyse pri rovnakom style jazdy.
S mojim autom mam rekord 5,3 L / 100 - z MA do BB a spat z BB do MA v jeden den. Ale to som siel naozaj na spotrebu a dialnicu 110 max. Chcel som vediet co sa s tym da, ale nechcel som ist ako slimak. A mozno keby som siel 100 bolo by to este menej. Pri standardnom jazdeni tuto trasu robim za 7,4 L / 100. Ale to ma vobec netoto, ako sa hovori - kto chce mat opicu, musi mat na banany. A preto si radsej pojdem tempomatom 150 pripadne si uzijem po sturci vykon motora alebo na donovaly na tej 2 prudovke do kopca ako ist 110 na spotrebu.

Aj mne sa kedysi zdalo ked som z 50 HP presiel na 90 HP - ty kokos to je dynamika, potom na 150 - parada, potom na 340 - lietadlo a potom rodina a plus / minus 180 HP odvtedy - je to taky priemerny vykon kedy na ceste nemozes vyskakovat, ale nemusis sa bat tomu stupit na krk a predbehnut.

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 01 led 2017, 21:53
od vorlajz
jak jsem psal jinde...

kde budu jezdit
kolik budu jezdit
kolik na to mám

každému je asi jasný, že nemá cenu GDI na dálnici a že nemá cenu CRDi na courání po městě... ;)

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 10:49
od DodoTUCSON
dynamicko - slusne sa da jazdit za cca 8-9l/100
t.j. pri rozbehovani mu drbnem aj 6200otacky na 1-3 a potom si to aj slusne dotukavam mimo mesto 100vkou na 6ke ;) s atmosferou treba kludne jazdit v celom rozsahu a nie trtkat sa v rozmedzi 2000-3000 ot...

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 11:20
od AutomodelyRS
V živote som nejazdil na spotrebu :lol: , nemal som to za potreby. Pri doterajších diesloch čo som vlastnil to ani nemalo zmysel. Či to človek tlačil, či išiel normálne, rozdiel v spotrebe minimálny. V mojom prípade voľba na GDI padla kvoli krátkym mestským trasám. Moja spotreba vôbec nie je zázrak a určite nie nejaké "dedkovské" tempo, stačí pozrieť na mape, kde bývam - RS. To znamená najbližšia diaľnica 100 km a veľkomesto takisto. U nás v 20 tisícovom meste sa určite ináč jazdí ako keď človek od semaforu k semaforu a stojí v zápchach. A to robí trošku inú priemerku. Takže pri výbere auta som si to spočítal presne ako vorlajz píše:

kde budu jezdit - popísal som vyššie
kolik budu jezdit - oplatil by sa diesel kvôli nájazdu, ale DPF ...
kolik na to mám - nerozhoduje, auto na operák, nestoja mi v tom peniaze a strata bude menšia ako keby som to kupoval

Tucson GDI má jedinú chybu v sprevodovaní. Neviem ako tieto motory v iných modeloch, ale s týmto sa dynamicky/športovo naozaj nedá jazdiť. Človek to vytočí do vysokých otáčok, ale pri preradení padnú na takú hranicu, že jednoducho auto nedokáže udržať ten ťah. Pritom by stačilo, keby tie otáčky nepadli až tak nízko a auto by krásne zrýchľovalo ako ktorákoľvek iná atmosféra čo som doteraz jazdil.

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 11:40
od vorlajz
to ARS... já tedy nevím, ale 1, 2, 3, 4 mi přijdou dost krátký převody a pak 5, 6 delší... tzn., že když chci předjíždět, tak jdu většinou do 3 či 4 ... naopak na dálnici v kopcích mám pocit, že auto na 5. či 6. st. prakticky nezrychluje... (mám i30 kombi GDI)

velkou výhodou atmosféry je, že i když budu jezdit hodně rychle, tak ta spotřeba se bude lišit od normálu do 2 - 3 litrů... každopádně je pravda, že je potřeba využívat otáčky, kolem 3.000 ... nemá cenu to šolíchat kolem 2.000...

v poslední době jezdím ve městě na omezovač rychlosti a mám pocit, že auto žere skutečně méně... někdy jsem se asi zbytečně ve městě rozjel třeba na 65 - 75 km/h...

jinak, jak jsem popsal ve svojí malé recenzi na Kiu Sportage s GDI... věřím, že si i tento motor v Tucsonu najde své kupce... do města bych ho bral hned... byť se říká, že přímovstřik není na krátké trasy vhodný... ;)

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 11:41
od idam.i
Tiež si myslím,že to bude sprevodovaním. V tomto práve Elantra dosť prekvapila.Sprevodovanie má kratšie a pocitovo,to je o dosť živšie oproti i40 GDI.A i40 sa mi javila živšia ako Tucson GDI,keď som ho skúšal.Je pravda,že ten mal najazdených cca.500km,keď môj motor mal v tom čase 130.000.

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 12:12
od AutomodelyRS
vorlajz - ale máš i30, kde to bude pravdepodobne ináč sprevodované. Samozrejme, že auto vytáčam keď chcem zrýchliť, ináč by sa s týmto ani nedalo, taktiež pri predbiehaní kľudne zo 6 podradím do 3. V meste si to človek neuvedomí, auto zrýchľuje úplne normálne, ale vyskúšaj si zrýchlenie povedzme na 120 na Tucsone a pri preraďovaní jednoducho povedzme z 3 do 4 tie otáčky padnú o kúsok viac ako by bolo treba, auto si neudrží linéarne zrýchlenie a zas treba chvíľku počkať kým sa motor dostane do vyšších otáčok a poriadne potiahne. Nie je to nič dramatické, ale mne to vadí. Nie je problém s autom ani na diaľnici, jazdievam Budapešť, síce teraz už menej, ale v pohode na 6 pri tých 150 zrýchľuje, to už má svoje otáčky.

Práve som bol v meste, pozerám, že aj palubák ukazuje 7,1 l :wink: Pár čestvých foto

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 12:21
od vorlajz
dobrý... :)

jinak u mého auta ten problém s přeřazení ze 3 na 4 nevidím...

tady krátké video jak mě to zrychluje...

https://www.youtube.com/watch?v=nZ6zk_-Sg30

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 12:24
od Axel.Foley
První Tucson, který vidím s drátěnou anténou místo ploutve.

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 12:32
od DodoTUCSON
Axel.Foley píše:První Tucson, který vidím s drátěnou anténou místo ploutve.

pretoze nema navigaciu (nizsia vybava)

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 12:36
od AutomodelyRS
Je to len výbava Family bez navi, takže asi pre to. však čo by chcel človek za 200 € mesačne :lol:

Ja som si tú anténu ani nevšimol, napríklad na Leone som už nemal vôbec a pozerám teraz Passata, ten je tiež bez antény.

Re: Sporteba Tucson 1,6 GDi

Napsal: 02 led 2017, 14:58
od idam.i
Parádne vyleštené. =D>
Nebývaš náhodou v Prievoze?