Stránka 5 z 6

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 17 črc 2020, 16:26
od Durino
idam.i :
Myslim, ze aj preventivna vymena (za kovovu vlozku) ma zmysel. Jedna sa o to, kolko si chce auto clovek nechat a ake trasy jazdi. A je skoda, ze prakticky bezproblemove MPI zabije prave taka vec, ako vadny katalyzator. Ved ludia si to MPI kupuju pravdepodobne prave kvoli tomu, aby to nebolo zbytocne zlozite a poruchove. Pripadne kvoli nizsej cene, alebo kvoli prevahe kratkych tras. A prave ten katalyzator to moze cele pokazit a predrazit opravu po zaruke. Ja si chcem auto nechat co najdlhsie, preto pre mna ma vyznam to riesit. Je rozdiel kupit kat v cene okolo 250Euro a mat pokoj, ako vymienat komplet motor za novy, pripadne jazdeny. Tie peniaze ludia castokrat premrhaju na ine hluposti... Ale ked je auto zrazu nepojazdne, tak zrazu je ochota platit ovela vacsie peniaze za to, aby auto opat jazdilo.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 17 črc 2020, 16:47
od vašo i30
Nie som proti vymeniť katalyzátor za kovový ale ako som písal vyššie nikto tu aspoň zatiaľ nedal vedieť či to spravil a hlavne kde to robia a najhlavnejšie čo to stálo. Bavíme sa samozrejme o i30.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 17 črc 2020, 16:52
od vašo i30
To Durino:Presne ako píšeš tiež som kupoval MPI motor kvôli spoľahlivosti a tiež nemám peniaze nato aby som kupoval auto každých 5rokov hlavne keď sú teraz samé "špičkové" T-Gdi motory tak na 5 rokov Max.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 25 črc 2020, 23:28
od vašo i30
Tak zase výmena oleja po 10 000 km a rozmýšľam či tam dať ten Total hks g-310 5w 30 alebo sa poobzerať po niečom inom.Nemá niekto s týmto olejom skúsenosti?

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 26 črc 2020, 15:00
od Dave405
Total HKS jsem lil do auta prvních pět let kvůli záruky a taky si jej vozil do servisu. V servisu jsem nechával měnit co 20tkm a doma mezi výměnama co 10tkm. Po záruce už leju mnohem lepší Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30, který se dává jako prvonáplň do aut: Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Toyota, vyrobené mimo evropu. Má mnohem kvalitnější základový olej. Total a Shell si v Evropě udělali majoritní trh.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 26 črc 2020, 20:03
od vašo i30
To Dave405. Ďakujem za reakciu na moju otázku. Tento olej som ani neriešil ale vyzerá veľmi dobre. Ešte by ma zaujímalo či ho dávate do 1.6 MPI ako je v popise a či bolo cítiť nejakú zmenu čo sa týka chodu motora prípadne hlučnosti oproti tomu Totalu.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 26 črc 2020, 22:25
od Dave405
Já po těch pěti letech lití Totalu a 100tkm jsem udělal očistu motora, takže s novým olejem byla cítit změna. Před výměnou jsem ještě do starého oleje nalil odkalovač, používám pouta a výhradně přípravky Bishops originál (už asi 20 let). S odkalovačem v oleji ujel 40km a jeďte horký olej vylil ven, nechal asi dvě hodiny vykapat a do nového jsem přidal aditivum. Takže ano, motor měl pak jiný projev, rychleji se dostal na provoz i teplotu, měl tišší a kultivovanější choď, šel líp za plynem od spodní, ale byla to součinnost aditiva a oleje. Při další výměně jsem žádnou další změnu nepozoroval. Mám 1.6 MPI 88kw 2015.

Pro zajímavost, před pár dny jsem dělal odkalení tříválcového motoru 1.0 v Hyundai i10 2016 po čtyřech letech provozu a to co vyteklo ven se už ani nedalo považovat za olej, ale na druhou stranu neznám historii servisu a výměny od koupi, takže kdoví, jestli v tom někdy někdo něco měnil.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 27 črc 2020, 10:39
od vašo i30
Keďže mi ešte ostal liter Ravenolu od poslednej výmeny tak som dokúpil ešte 3 litre aby som to minul a potom skúsim ten olej Petro-Canada supreme. Auto denne robí okolo 130km tak do 10 000 km čo mením olej to bude pomerne rýchlo.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 27 črc 2020, 11:50
od motorol
Dave405 píše: 26 črc 2020, 22:25 ... Takže ano, motor měl pak jiný projev, rychleji se dostal na provoz i teplotu, měl tišší a kultivovanější choď, šel líp za plynem od spodní, ...
Olej se dostává na provozní teplotu pomaleji než chladicí kapalina a žádný ukazatel na to neni. Jak jsi to poznal?

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 28 črc 2020, 01:31
od slabostka
Ak sa olej mení včas žiadne "odkaľovače" nie sú potrebné... a tie placebo rečičky o tom ako je motor tichý, ako ide do otáčok, ako menej žerie, ako ťahá odspodu - to sú jaké rozprávky starej matere.... to píše každý kto si myslí že našiel "ten pravý naj olej"

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 28 črc 2020, 08:57
od Dave405
Pravda, pokud se mění olej po 10tkm, nebo každý rok (dle toho co nastane dřív) a dává se kvalitní olej (např. LIQUI MOLY), pak opravdu není třeba používat odkalovač. Pokud se do auta lije to co uvádí výrobce, tedy klasiku 5w30 Total nebo Shell a nedej Bože se mění co 20tkm, pak je odkalovač maximálně po 100tkm nutný, protože jednak tyhle oleje nemají kvalitní základový olej a aditiva v nich nevydrží dýl než 8tkm. Pokud někdo tvrdí, že odkalovat není třeba, pak to napíše jen ten, kdo motor nikdy neodkaloval a nemá tušení, co po použití odkalovače vytíká z motoru.

Zajímalo by mě, kolik z vás měnilo olej při 100tkm v převodovce, tak jak se má měnit a na druhou stranu kolik z vás věří tomu, že v převodovce je celoživotní náplň 🙂.

Firmy které se zabývají převodovkami, nikdy nevymění olej bez předešlého odkalení a doplnění aditiva do nového oleje a totéž platí o motoru.

Ve finále je to každého věc jak se kdo stará o své auto a nikdo nikoho nenutí používat tyto přípravky. Totéž se dá říci o ochraně karoserie, používání kvalitních vosků, př. keramiky atd.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 28 črc 2020, 13:36
od motorol
Převodovka je dobra otazka a to hned ze dvou důvodů. Jednak když jsem chtěl měnit olej v převodovce, tak na mě koukali divne, ze to se nedělá. A druhak když se doporučuje u motoroveho oleje 1/3 tj 10 tis km, tak u převodovky by mělo byt tak 33 333km :-$

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 28 črc 2020, 14:24
od Dave405
Nedělá se to proto, protože se servisákům nechce, napouštění převodovky je totiž o něco "horší" než nalívání oleje do motoru 😀. Stačí argumentovat, že je to předepsaný úkon v chytré knížce, ztichnou a jdou makat. Tosame je s palivovým filtrem, taky argumentují, že to není třeba, byť to v chytré knížce je to uvedeno. U manuální převodovky stačí opravdu co 100km, jelikož jsou na ten olej jiné nároky než v motoru a stejně to většinou nikdo nemění, protože to stojí peníze a i30 si většina lidí kupuje protože je to levné a dobře vybavené a chcou jezdit s co nejmenšími náklady. V automatické převodovce je ten interval poloviční.

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 28 črc 2020, 15:02
od motorol
Zamotany kruh je jinde. V servisce něco je, člověk dá auto do servisu na pravidelnou prohlídku a čeká, ze co se má stát to se stane. Ale tady je jádro pudla. Stát se to může, může to byt jen nauctovano nebo se to nestane. Pokud člověk nestojí vyloženě u auta a nerozumí tomu, tak je stejně druhej. Jinak cenově je :hyu: levnejsi, ale jsou varianty, kdy jsou Francouzi nebo jiní za stejnou cenu nebo levnejsi. Pak je zase otazka míra osizeni, kdy u i30 verze 2 neexistovala lidská možnost, jak zavřít okna na dálku a podobne...

Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW

Napsal: 28 črc 2020, 15:42
od Dave405
S tím jsem problém neměl. Po koupí i30 jsem si obvolal servisy v okolí 100km a zjišťoval co, za kolik, zdali můžu vlastní díly a být na dílně při výměně. Z uvedených požadavků mi vyhověl jeden servis, kde jezdím dodnes, hodím kolo do auta a při jedné cestě udělám servis na autě a ještě se povozím v bikeparku.

Na druhou stranu né každý chce vědět co se na autě dělá a nedělá a je mu to jedno, když je to v záruce, tak je to fuk.. 🙂