Stránka 5 z 22

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 11:51
od Jovzin
Hmm som nevedel ze mame v aute nejake inteligentne dobijanie. Tak to aby som sa bal ze po 3 rokoch mozno 4 budem musiet menit baterku ?

Ty jo co sa clvoek nedozvie ake kurvitka davaju do roznych aut to nastve....

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 13:21
od WalterB
No, jestli ti baterka takto bez nějaké zvláštní péče (alespoň občasné dobíjení) ty 3 - 4 roky opravdu vydrží, tak to bude spíš výhra! Reálnou životnost bych očekával i nižší, ale asi bude hodně záležet na charakteru jízd. Já pravidelně (1x týdně) tu nabíječku připojuju - věřím, že pak by to mohlo být naopak i o něco lepší. A vždycky je opravdu co dobíjet!

Re: start&stop i30

Napsal: 14 dub 2021, 19:05
od kolomaz
my dobíjíme cca každý měsíc, a nejstarší z flotily AGM baterka má tuším přes 5 let, zatím drží. Ale říkám na rovinu každé 3-4 týdny se dobíjí.
Myslím, že se péče oplatí.

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 06:34
od pekoz
Tohle je asi jediný způsob jak udržet baterii co nejdéle pří životě.
(Pokud nechci provádět výzkum s ojebáváním dobíjecího algoritmu.)
Zase třeba u Dacie to funguje při odpojení konektoru ze snímače bez problému a bez otravné signalizace.
Takže zbývá pravidelné dobíjení externí nabíječkou. A možná i ten měsíc je málo.
Osobně to dělám častěji. Ale to je tím že to mám kde dělat.
Nedovedu si představit parkoviště na sídlišti.
:-k
Beru to jako takovou přípravu na elektro - zaparkovat - připojit kabel. ](*,)

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 06:53
od Alf6
Tam naopak originální EFB baterka (SOLITE - made in Korea) vydržela v pohodě 7 let
Je to tak. Baterii mám pořád z vyroby (2012) a pred par dny na zátěžovém testu v :hyu: servisu z údajů vyšlo, že je v lepší kondici než většina 2-3 letych.
A to uz jsem ji chtel odepsat. Chtel jsem novou a tak jsem řekl, že to nechám na nich. Uvidime po testu. Ten vysel víc než dobře.



Take ale pravidelne dobijim jednou tydne. A to toho moc nenajezdim.. ted kolem 4000km rocne. A nemám stop /start.

Zda se, že originální baterie Solite bude spicka. Náhradní stoji cca 6500 Kč :D

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 07:35
od kolomaz
Přesně tak, dobíjení, jistě na sídlišti to je mnohdy problém, ale protože nabíjení AGM trvá cca 2 hodky dá se to spojit ( ne v pandemii :-) ) s návštěvou kamaráda, rodiny .

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 08:16
od Cecil67
pekoz píše: 15 dub 2021, 06:34 Tohle je asi jediný způsob jak udržet baterii co nejdéle pří životě.
(Pokud nechci provádět výzkum s ojebáváním dobíjecího algoritmu.)
Zase třeba u Dacie to funguje při odpojení konektoru ze snímače bez problému a bez otravné signalizace.
Takže zbývá pravidelné dobíjení externí nabíječkou. A možná i ten měsíc je málo.
Osobně to dělám častěji. Ale to je tím že to mám kde dělat.
Nedovedu si představit parkoviště na sídlišti.
:-k
Beru to jako takovou přípravu na elektro - zaparkovat - připojit kabel. ](*,)
Už vidím, jak připojís kabel na panel. sídlišti když tam je tisíc aut.... :mrgreen:

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 08:26
od pekoz
No nevím..
Doporučený režim nabíječky pro AGM je udržovací mod.
A to tedy dvě hodiny netrvá.
Cecil:
Však o tom tady již dobrou čtvrthodinu mluvíme.... :D

Jen na okraj.
Vzpomněl jsem si na jednu starší informaci z autorizáku :hyu:
Říkali mi že pokud přijede auto s elektro problémem je první věcí připojit ho na dílenskou nabíječku a
pořádně poléčit baterku. Prý se tím hned ze začátku podaří vyřešit spoustu věcí.

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 09:07
od kolomaz
no poslední nabíjení z 12,38 V AGM nabíječkou z lídlu trvalo 2:15 !!!!
A máme ty nabíječky 3 .
+/- 15 minut je to u nich shodné - a druhý den po nabití je napětí na baterii 12,8- 12,9 V
Mluvím o nabíjení , ne udržování


cecil : sorry - ale já nikde , ani nikdo jiný netvrdil, že to máš dělat na sídlišti

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 09:45
od Cecil67
Přečtěte si, na co jsem odpovídal a pak kritizujte...

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 09:54
od pekoz
Ano Lidl:

Program 1 „6 V“ (7,3 V / 0,8 A)
K nabíjení baterií 6 V s kapacitou nižší než 14 Ah.

Program 2 „12 V“ (14,4 V / 0,8 A)
K nabíjení baterií 12 V s kapacitou nižší než 14 Ah.

Program 3 „12 V“ (14,4 V / 3,8 A)
K nabíjení baterií 12 V s kapacitou 14 Ah–120 Ah.

Program 4 „12 V“ (14,7 V / 3,8 A)
K nabíjení baterií 12 V s kapacitou 14 Ah–120 Ah
za studených podmínek nebo k nabíjení baterií AGM


Používám program č.4

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 11:20
od WalterB
Já to mám na nabíječce trochu jinak (je z Penny :D )
Po připojení se vždy automaticky nastaví na napětí 12V a proud 0,8 A - symbol motorka. Pak to můžu přepnout na 3,8 A - symbol auto, nebo 3,8 A – symbol vločka.
Zpravidla to nechávám na těch 0,8 A a baterka se taky nabije (samozřejmě to může trvat podstatně déle). Občas pro rychlejší nabití použiju to "auto", ale "vločku" jsem snad nezapnul ještě nikdy.

Pekoz (a kdokoli jiný...): Myslíš, že ta "vločka" odpovídá tvojí "4" a pro AGM baterku by to měl člověk používat cíleně?

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 12:02
od KamZehr
A chlapi, při nabíjení baterku odpojujete ?

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 12:11
od pekoz
WalterB:
Podle návodu který byl u nabíječky odpovídá symbol vločky zároveň nabíjení AGM akumulátoru.
Nabíječka má taky 3 volby. Nemám chuť na pokusy, používám doporučenou volbu.
Návod tu nemám , pomohl jsem si citováním části návodu co jsem našel na netu.
Lidl samozřejmě. Tento bude od novější nabíječky ale princip je podobný.
Těch nabíječek je spousta, liší se pouze obalem.

KamZehr:
Baterku neodpojuji - nedělal jsem to u žádného auta.
Pouze dodržuji doporučený postup - prvně připojit nabíječku a až potom do sítě.
A minus pol ne na kontakt baterky ale na kostru auta.

Re: start&stop i30

Napsal: 15 dub 2021, 12:22
od WalterB
Pekoz: OK, jen by měl zajímalo, jestli to slabé nabíjení AGM baterce může/nemůže nějak uškodit.
KamZehr: Ani já ji neodpojuju, dokonce jsem si z + pólu baterky a z kostry udělal vývod kabelem s vodotěsným konektorem pod stěrač, kde nabíječku připojím/odpojím, aniž bych musel otevírat kapotu. Pak tedy ani neřeším pořadí připojování kabelů. Nabíječku samozřejmě připojuju, když není pod napětím.
Ohledně vyndávání baterky tu byly dlouhé diskuse (a nejen tady), ale nikdo nedokázal, že by to bylo nutné. Ostatně výrobci nabíječek sami prodávají očkové kabely pro přímé připojení baterky ve vozu, nebo kabely pro nabíjení přes 12V zásuvku.