Stránka 5 z 7

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 24 kvě 2021, 17:15
od willy50
S polským benzínem zkušenosti nemám, ale když jsem ještě bydlel v Ostravě, tak do Polska jezdilo hodně lidí na benál. Ale hlavně kvůli ceně. Nikdy jsem se neptal jestli jim to s polským jede lépe.
Jen jednou jsem v Polsku bral plyn a to byl děs běs.
*
Ještě k prémiové/neprémiové palivo - teď si uvědomuju, že když jsem přešel z Shell na ONO, tak jsem měl stejný pocit jako kluci o pár příspěvků výše - nižší spotřeba a lepší reakce motoru. :-k

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 25 kvě 2021, 06:44
od Axel.Foley
willy50 píše: 24 kvě 2021, 13:23 Alex: za mne byl nejlepší benzín v Östereich u ÖMV :D
A pokud byl u nás ještě Aral tak ten.
Měl jsem možnost vyzkoušet naftu z Aral-ky. Bral jsem prémii. Cenu jsem chvíli rozdýchával, ale výsledek stál za to =D>

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 25 kvě 2021, 11:35
od pekres
Vyšel tento článek... https://www.autozive.cz/co-ve-skutecnos ... u-benzinu/

Co vy na to?

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 25 kvě 2021, 21:07
od clifftorr
motor 1.4 CWWT
- 98 + VIF a více mu moc nechutná, respektivě motor je takový přidušený, nechce se mu do otáček, na neutrál se auto nepříjemně chvěje.
- 95 + VIF vše lepší, nepříjemé chvění auta není
Nevím jestli je tam nějaké čidlo klepání, každopádně se u mě neprojevuje aby dokázálo využít 98 oktan benzín.
Benzín výhradně ONO, protože ho mám za rohem

Je zajímavé , že u starých aut , bez elektronického plynu , emisních norem max 3 ,čidel klepání a různých elektonických sraček , tak vysokooktanový benzín byl znát a bylo vše k lepšímu i v zimě auto lépe startovalo , což u motoru 1.4 CWWT se vůbec neprojevilo.

To je čistě můj poznatek ohledně benzínu a motoru 1.4 CWWT , značně pochybuju, že to bude u 1,5 DPI jiný.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 03 srp 2021, 20:39
od Silver
Maras píše: 24 kvě 2021, 14:08 Ještě doplním, aby nebyla nějaká mýlka. Auta na polský benál jely tišeji a s nižžší spotřebou, výkonově pocitově líp do otáček. Do současné i30 co mám jsem ještě polský benzín neměl možnost dát ,bo Covid. Jakmile to u dělám, zkusím zde popsat reakce motoru 1.5DPi.
ahoj co mam v paměti tak roky 2010 - 2012 Polsky benzin klasika 95 (PKN Orlen Chalupki) do Ford Escort 1,6 vzdy auto bylo spokojenejsi, spotreba mensi o pul litru a cena o 2kc niž. tak nevim co tam meli za drogy v tom. Kdyz jsem to rikal kolegum z prace tak se mi vysmali ze tam maji jedy a polsky benzin = smrt auta. Tak jsem se prestal chlubit. No asi poláci co jezdi na tento benzin maji veskere auta mrtvé. Nevim jaka je ted kvalita na ty benzince, jeste jsem nezkusil, takovy najezd km uz nemam, abych to to poznal na ceně plné nadrze. Tankuju vzdy u EuroOil 95 + VIF z plechovky a spokojenost, se spotrebou jsem vzdy prekvapen. Dalnice do 6.2 a mimo dalnice pod 5.3 (2 lidi a batoh)

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 03 srp 2021, 21:25
od slabostka
clifftorr píše: 25 kvě 2021, 21:07 motor 1.4 CWWT
- 98 + VIF a více mu moc nechutná, respektivě motor je takový přidušený, nechce se mu do otáček, na neutrál se auto nepříjemně chvěje.
- 95 + VIF vše lepší, nepříjemé chvění auta není
Nevím jestli je tam nějaké čidlo klepání, každopádně se u mě neprojevuje aby dokázálo využít 98 oktan benzín.
Benzín výhradně ONO, protože ho mám za rohem

Je zajímavé , že u starých aut , bez elektronického plynu , emisních norem max 3 ,čidel klepání a různých elektonických sraček , tak vysokooktanový benzín byl znát a bylo vše k lepšímu i v zimě auto lépe startovalo , což u motoru 1.4 CWWT se vůbec neprojevilo.

To je čistě můj poznatek ohledně benzínu a motoru 1.4 CWWT , značně pochybuju, že to bude u 1,5 DPI jiný.
- čidlo klepania je všade kde je vstrek a má to RJ teda hodne dlho pred rokom 2000... a placebo efekt je veľmi populárna vec.
Dobre fungujúci motor ktorému stačí kvalitný 95 pôjde úplne rovnako na kvalitný 98 i 100.
Inak k aditívam - môj - možno chemicky amatérsky záver - millers zvyšuje oktán ale nečistí zásadne, dynamax,metabond čistia asi ako petrolej pridaný do benzínu po kvapkách a asi fakt jedine vif má v obsahu čistiace látky vo vyššom pomere. Ale myslím že v dnešnej dobe bude aditivácia dôležitá pre priamy vstrek - udržať čisté trysky znamená menej sadzí a teda menej karbonu

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 03 srp 2021, 22:49
od Cecil67
Karbonuje i neprimovstrik... Jen trochu jinak a jinde a míň..... :D

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 15 led 2022, 09:39
od hundak
Prosím vysvětlit - co je to benál?Děkuji.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 15 led 2022, 11:58
od Mouse80
No nejsem odbornik , ale bude to prazskej vyraz pro benzin 😄

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 15 led 2022, 13:17
od petzl62
I v Brněnském hantecu je to benál :-#

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 15 led 2022, 13:17
od Axel.Foley
=D>

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 15 led 2022, 13:18
od Martinsp
Ne jenom pražský. Jižní Čechy.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 15 led 2022, 15:05
od hundak
A já si myslel,že je to nějaké spec.palivo.No jo,jsem prostě stará generace.Ale ušetří to jedno písmenko při psaní,to asi bude ten důvod.:)

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 15 led 2022, 15:15
od hundak
Citace z :"https://www.autozive.cz/co-ve-skutecnos ... u-benzinu/"
"Odpověď je jednoduchá – ano. Všechny moderní zážehové motory jsou vybaveny snímačem klepání, který při detekci detonačního spalování pomocí řídicí elektroniky zmenší úhel zapalování a v případě potřeby také množství paliva dodávaného do motoru. V praxi to znamená, že pokud nalijete benzín s oktanovým číslem 98 nebo 100, do automobilu, který pro který je určen 95oktanový benzín, zvýší se úhel předzápalu a o několik procent i výkon motoru.
Ze zkušenosti - když pojedete vlahým letním ránem ve čtyři hodiny lesem,tak auto jede na stejný benzín úplně jinak než ve 40°C ten samý den odpoledne.Tož asi tak a ne jinak!Vyzkoušejte.

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Napsal: 15 led 2022, 19:26
od Boryš
Myslím že v tom článku je blbost. Řídící jednotka dle mého skromného názoru neudržuje provoz motoru na hranici klepání, jen když dojde ke klepání tak upraví parametry. Tedy když kvalita benzínu bude z hlediska náchylnosti k samovznícení horší než na který je motor stavěn a seřízen.
A to co uvádíš o vlahém ránu a o vysokých teplotách bude o objemu vzduchu - kyslíku - co se dostane do spalovacího prostoru. Na což má teplota určitě vliv. Proto mají turbomotory kolikrát mezichladič - intercooler - a nevím jak nyní, ale kdysi se u závodních aut do sání vstřikovala voda. To ne kvůli jejímu spalování, ale kvůli ochlazení nasávaného vzduchu.