Stránka 5 z 5
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Napsal: 15 říj 2025, 14:46
od idam.i
Prosím prestaňte ho kŕmiť materiálom je to zbytočné a vlákno stráca zmysel.
Prosím admina o vyčistenia od veci čo nesúvisia s témou.
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Napsal: 15 říj 2025, 16:16
od Durino
Minko píše: 15 říj 2025, 12:29
Fyzika nie je guma od gati. Este raz, vysvetli mi, keby to fungovalo, preco sa to dodnes v autach nepouziva? No lebo to nefunguje. A preco nevyskusam? Naco, uz zo zakladnych znalosto fyziky zakladnej skoly kazdemu musi byt jasne, ze to nefunguje. Naco by som s tym stracal cas. radsej ten cas vyuzijem napr na poctive vydrhnutie auta ako sermovat s drotikmi okolo palivovych hadiciek
Tak dam este jeden prispevok k veci, aby ma nahodou admin nevymazal...
Pytal si sa, preco sa to nepouziva v autach. A sam si si odpovedal - lebo je kazdemu so znalostami fyziky zakladnej skoly jasne, ze to nefunguje. Preco? Lebo kazdy je presvedceny o tom, ze to nemoze fungovat, preto sa k experimentu ani nedostane. Lebo keby niekto tie veci vyskusal, musel by vazne prehodnotit svoj pohlad na vec a aj spochybnit znalosti, ktore ma. A hladat nove znalosti. A to je nepohodlne. Jednoduchsie je od klavesnice napisat, ze to nefunguje, ako sa tym zaoberat. Radsej vela krat vysmech, ako jeden experiment. Krasny priklad toho, ako sa nema pristupovat k novym a nepoznanym veciam. A potom sa este cudovat, ze preco sa to davno nepouziva... Trochu nelogicke, nie? Skutocny vedec bada a skusa. Nezameta nepohodlne veci pod koberec. Stacilo by, keby to fungovalo na jednom aute z 10 a uz by to bolo hodne vyskumu. V mojom okoli to "nieco" robi na viacerych autach, meni to vodu (chut) z vodovodu, ale niekomu to stale nestaci, lebo je mu to hned od klavesnice "jasne". Odvazne a slepe tvrdenie. Mimochodom, na podobne cievky ako BAC je aj americky patent, ktory som spominal v diskusii, pokial si dobre pamatam.
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Napsal: 15 říj 2025, 17:05
od Minko
Ty fakt citas len to co ti vyhovujem viaceri sme ti tu povedali, ze keby to naozaj fungovalo, uz by to automobilky davno zaviedli. Nemas ani sajnu ako vyzera proces kym sa novy motor dostane do setiovej vyroby ale ides sa tu dusovat ze vies viac ale cely tym sakramentsky dobre platenych vyskumnikov s dalekosialo vacsimi vedomostami ako ty.
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Napsal: 15 říj 2025, 22:46
od Durino
Nejako ta to rozrusilo. Nikdy som nepisal veci, ktore tu tvrdis. Klud. Asi tak, ako teraz ty, musia byt nervozni ludia, ktori pridu na nieco, co nezapada do ich predstav o fungovani sveta a musia sa zamysliet nad tym, ze niekde nieco vo vedomostiach chyba. A tak je potom jednoduchsie to ututlat. Ake automobilky by nieco davno zaviedli, ked takmer kazdy, kto na mna reagoval v diskusii (v minulosti), ma automaticky spochybnoval bez toho, aby si moje tvrdenie overil experimentom? A to som len uzivatel, nie autor. Ja sa dusujem, ze viem viac, ako vyskumny tim automobiliek? Nie, len pouzivam male zariadenie, ktore motor trochu zefektivnuje, ale ktore oficialne "nemoze fungovat" a nezapada do vyucovanej fyziky. Problem je, ze sa neda popisat princip fungovania znamou fyzikou a co motor, to trochu ine ucinky (zalezi od efektivity spalovania daneho motora). 2x sa mi stalo, ze som postrehol nefunkcnost UF5-2 na dizli - motor stratil "obvykly tah" - prvykrat to bolo tym, ze mi zariadenie vybrali v servise zo sania, druhykrat to bolo pri poruche-odtrhol sa jeden vodic. Nasledovalo okamzite spozorovanie odlisneho spravania motora. Otazka (pre zvedaveho technika) teda nie je ci to funguje, ale ako to funguje. Bezneho uzivatela to vsak trapit nemusi. Male "podivne" zariadenie odkryva viac, ako sa na prvy pohlad zda. Charaktery ludi, slepu vieru v system skolstva, trhliny v "neomylnosti" (oficialnej) fyziky.
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Napsal: 16 říj 2025, 01:19
od idam.i
Ámen.
Stačilo.

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Napsal: 16 říj 2025, 05:16
od Minko
Durino píše: 15 říj 2025, 22:46
Nejako ta to rozrusilo. Nikdy som nepisal veci, ktore tu tvrdis. Klud. Asi tak, ako teraz ty, musia byt nervozni ludia, ktori pridu na nieco, co nezapada do ich predstav o fungovani sveta a musia sa zamysliet nad tym, ze niekde nieco vo vedomostiach chyba. A tak je potom jednoduchsie to ututlat. Ake automobilky by nieco davno zaviedli, ked takmer kazdy, kto na mna reagoval v diskusii (v minulosti), ma automaticky spochybnoval bez toho, aby si moje tvrdenie overil experimentom? A to som len uzivatel, nie autor. Ja sa dusujem, ze viem viac, ako vyskumny tim automobiliek? Nie, len pouzivam male zariadenie, ktore motor trochu zefektivnuje, ale ktore oficialne "nemoze fungovat" a nezapada do vyucovanej fyziky. Problem je, ze sa neda popisat princip fungovania znamou fyzikou a co motor, to trochu ine ucinky (zalezi od efektivity spalovania daneho motora). 2x sa mi stalo, ze som postrehol nefunkcnost UF5-2 na dizli - motor stratil "obvykly tah" - prvykrat to bolo tym, ze mi zariadenie vybrali v servise zo sania, druhykrat to bolo pri poruche-odtrhol sa jeden vodic. Nasledovalo okamzite spozorovanie odlisneho spravania motora. Otazka (pre zvedaveho technika) teda nie je ci to funguje, ale ako to funguje. Bezneho uzivatela to vsak trapit nemusi. Male "podivne" zariadenie odkryva viac, ako sa na prvy pohlad zda. Charaktery ludi, slepu vieru v system skolstva, trhliny v "neomylnosti" (oficialnej) fyziky.
Ty si normalne Michal Bartek tejto diskusie. Nezalezi co ti povedia ini diskutujuci aj tak skoncis pri pribehu "oficialnej fyziky"
](./images/smilies/eusa_wall.gif)