Stránka 42 z 51

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 18 říj 2020, 17:16
od dibarbora
Tie DPF ka sú principiálne +- podobné... len so stúpajúcou Euro normou rastie ich prevádzková záťaž (na to by mali byť dimenzované).... viď hlavný motív tohto vlákna, stačí viac zabojovať o zníženie NOx úpravou sw=vyššia dymivosť motora=nižšia účinnosť=horšie podmienky na prirodzenú regeneráciu=výrazne vyššie zaťaženie DPF(častejšie vyvolané regenerácie)=výrazne kratšia životnosť DPF.

Celkom zaujímavý článok o repasovaní/čistení DPF je najnovšom SM special... DPF len nečistia, ale rozpília, vizuálne posúdia stav keramickej vložky (v prípade potreby namiesto čistenia, nahradia novou), posúdia stav oxidačného katalyzátora (ten môžu dať na výmenu len z búračiek-nedodáva sa ako náhradný diel). Nakoniec obal filtra zvaria dokopy.

Aj z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že najboľavejším miestom pri čistení/repase DOF je oxidačný katalyzátor.... na bývalom aute som dával čistiť DPF po cca. 380tkm... výsledok už za veľa nestál... efektivita regenerácie bola horšia (v DPF sa dosahovali nižšie teploty) po nejakých 30 - 40tkm bol filter v stave ako pred čistením.... zanesený z podstatne horšieho spaľovania zachytených sadzí...

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 18 říj 2020, 17:36
od Chasnik
martasak: před časem jsem v jednom e-katalogu viděl part list motorů EURO 5 a EURO 6 (bavíme se o 1.6 CRDI) a DPF měl pro každý motor jiné katalogové číslo. Takže shodné určitě nejsou, ale netuším, jak moc jsou odlišné.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 28 říj 2020, 15:15
od martasak
Mr. HYUNDAI píše: 18 říj 2020, 15:16 Originály v autorizované síti ](*,) .
Už dorazily ? Už je to vyměněné ?

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 10 lis 2020, 09:10
od Neo-Mike
Už mám nějaký čas po výměně filtru a regenerace v tomto počasí (poslední tři týdny) mi probíhá po cca 470 km jízdy po dálnici. Což se vrátilo k tomu, co jsem byl zvyknutý po celou dobu ježdění s autem. V létě byl ten interval kolem 300 km, tak tam teprve uvidíme.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 11 lis 2020, 19:55
od Chasnik
A neříkali ti, jestli jsou filtry stejné? Jestli třeba teď nedávají větší, aby při vyšší kouřivosti dosáhli prodloužených intervalů :-k

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 11 lis 2020, 20:02
od Axel.Foley
Nebo nějaká konstrukční změna...

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 11 lis 2020, 20:06
od Neo-Mike
Neříkali v tomto směru nic. Jen že regenerace má probírat běžně kolem 300 km. Co jsem se díval, tak tento filtr se dává napříč několika modely. Stejný má Tucson 1,7 CRDi, dával se i do i30 třetí generace a má jej i Kia v několika modelech. Takže bych neřekl, že je nějaký odlišný. Vzhledem k tomu, v kolika modelech je, bych čekal cenu nižší. Za měsíc jdu ale na garančku, tak zkusím hodit ještě řeč.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 lis 2020, 06:31
od Axel.Foley
Rege co 300 km... nic moc... :-k

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 lis 2020, 08:37
od Neo-Mike
Bohužel je to asi normální interval. Co jsem se díval na forum Octávky, tak jejich 1,6 TDI se uživatelům vypaluje ve stejném intervalu. Tady Hyundai není asi výjimkou.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 lis 2020, 09:06
od dibarbora
Vzhľadom na citeľne zníženú účinnosť a zvýšenú dymivosť motora (inú možnosť na NOx pri týchto motoroch nemajú) podľa mňa nie sú fakticky vytvorené podmienky (prípadne je tých možností drasticky menej ako pri pôvodnej verzi SW) na samočinnú regeneráciu DPF bez zásahu RJ... z toho vyplývajú často až nepochopiteľne krátke intervaly medzi regeneráciami. Ak by chceli tie intervaly natiahnuť, tak by museli dať neúmerne väčší DPF, kde okrem ceny určite hrá aj rolu tlaková situácia vo výfukovom trakte vzhľadom na turbo a samotný motor - konštrukcia by to asi neumožňovala.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 lis 2020, 11:21
od Axel.Foley
Jaká bude asi životnost nového filtru :-k

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 lis 2020, 11:31
od dibarbora
Pozri sa u seba na odometer... predpokladám také nejaké číslo, keďže už máš DPF defacto na výmenu....... nový určite viac nevydrží... skôr memej, pretože opotrebovaný motor bude DPF zaťažovať ešte viac...

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 lis 2020, 11:34
od Axel.Foley
Obávám se, že budeš mít pravdu. Což mě ani trochu netěší...

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 lis 2020, 19:14
od Chasnik
Já měl najeto 140 tkm a filtr se choval stejně jako po první garančce - alespoň tedy v parametrech interval regenerace a volnoběhový dif. tlak po ukončené rege.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 13 lis 2020, 17:54
od petzl62
Dnešní debata z xichtoknihy ohledně DPF a výměn... No, nezávidím vám tu naftu vážení :shock: :roll: ](*,) ](*,) :


Ahoj, je tady někdo, kdo třeba pracuje v nějakém autorizovaném Hyundai servise? V jednom servise mám už měsíc na opravě Tucsona 2018 na výměnu filtru pevných částic a díl prý pořád není dostupný, tak jestli někdo nemá přehled / možnost to ověřit ? 🤔 Děkuji

Komentáře
Je to divné. Mám dotaz jak se ti podařilo tak rychle odrovnat DPF ??? jezdíš krátké trasy ... úsporně apd ? co ti řekli... a je to v rámci záruky ?

Autor
jezdím dlouhé trasy, mám to jako služební auto a do práce to mám 60 km. Nevím jak je to možné, ale je to už po druhé. První filtr odešel při 33.000 km. Tento druhý při cca 70.000km

To je neuvěřitelné... chtěl bych vědět v čem je problém DPF by měl vydržet dle výrobce cca.300tis km.