Stránka 42 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 16 úno 2021, 18:52
od Mr. HYUNDAI

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 16 úno 2021, 19:01
od koza8
Díky! :D nějak těch několik měsíců zabít musím, Tucson už je prodanej, tak jsem teď úplně bez auta, poprvý za posledních 9 let. Hroznej pocit :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 17 úno 2021, 12:51
od Jovzin
Chasnik píše: 14 úno 2021, 21:29
Petrikos píše: 04 úno 2021, 19:31 Vy co už máte motor déle, jak jste spokojeni s jízdními vlastnostmi? Jeli jste v tom už někdo plně naložený, je znát už, že chybí turbo?
15 tkm, zatím spokojenost. Přecházel jsem z 1.6 CRDi, takže rozdíl tam je, ale na obě strany. Chybí ten kopanec na začátku středního pásma otáček, výhodou je "sametovější" chod v nižších otáčkách a linearita záběru. Motor krásně táhne i nad 6 tisíc, v podstatě až k omezovač. Ten je kousek dál než u 1.6 CVVT, odhadem cca 6700 otáček, trojka se dá táhnout až do 140 km/h (pro srovnání: 1.6 CVVT 125 kmh, 1.6 GDI cca 130 kmh), takže výkonovou rezervu na rychlé předjetí motor má, je potřeba používat ten klacek před ruční brzdou - bacha na to, už jsem párkrát kvaltoval půllitrovou flaškou v držáku na nápoje a fakt to nešlo :mrgreen: Ono to není problém si to splést, při zařazené čtyřce nebo šestce jsou ty hlavice dost blízko u sebe...

Při jízdě se zátěží je potřeba s tou zátěží prostě počítat. Už jsem za tím vezl i 1100 kg přívěs a šlo to. Samozřejmě to s tímhle nákladem na šestku při 1800 OPRAVDU netáhne, ale v takových situacích je potřeba brát ohled nejen na motor, ale hlavně na spojku, to je nejslabší článek a ta při jízdě s vysokou zátěží nejvíc trpí. Takže je lepší využívat vyšší hladinu otáček a řadit později. Např. Jižní spojka při tacho 90, běžně za 6, s těžkým přívěsem radši na čtyřku, i když pětka vy si to taky vzala. Rozjezdy s takovou zátěží celkem v pohodě, nevystřelí to z místa, ale má ochotu zabrat. To je rozdíl oproti i30 FD 1.6 CVVT, která při rozjezdu s přívěsem nad 1000 kg dávala poznat, že se jí to nelíbí a záběr spojky byl opravdu velmi gumový a člověk na trase musel dost přemýšlet, jak omezit zastavování a rozjezdy. Naštěstí se mi takové případy moc často nestávají, při trvalé nebo velmi časté jízdě s takovou zátěží je nutno počítat s omezenou životností spojky.

Rozdíl mezi 1.5 DPI a 1.0 T-GDI neznám, ale troufám si říct, že ten oturbený trojválec by také nebyl z takovéto zátěže nadšený a dával by to znát. Při správném používání rozumného spektra otáček by mu ale šlo domluvit.

V tomto skutečně zimním období se jako výhoda jeví konstrukce motoru, která umožňuje rychlé zahřátí motoru (zřejmě se na tom nejvíce podílí integrované svody). I při teplotách pod -10 se motor ochotně prohřívá a při delších trasách spotřeba příjemně klesá. Např. při startu v - 15 mám po pár km spotřebu nad 8 litrů, do Prahy to mám 75 - 85 km (dle konkrétního místa práce) a při příjezdu mi PP ukazuje nejčastěji něco mezi 5,6 a 6,0, což v těchto mrazech považuji za příjemné číslo.

Ani u nového auta nezapomeňte na dobíjení AKU. Já jezdím delší trasy, na nabíječku v zimě dávám každé 3-4 týdny a dobíjí se to 4-6 hodin. Takže těm, co jezdí trasy okolo 10 km, musí akumulátor fakt dost trpět, í když prý inteligentní dobíjení při nižších teplotách do procesu moc nezasahuje. Ale to jim moc nevěřím, protože když náhodou zapomenu vypnout S/S, tak mi i v zimě po 2 km jízdy ŘJ nekompromisně zdechne naprosto studený motor ](*,)
Dobijanie AKU ? Do kelu to ma nikdy nenapadlo. Aku nabijacku pouzivas ? A musi sa to robit kazdy den alebo staci raz za tyden ? Akurat nedobija sa ta baterka prave dlhsimi jazdami ? Napr smer Dobris-Praha a spat ?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 17 úno 2021, 16:05
od WalterB
Já ohledně nabíjení udělal toto: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 59#p596259
Nabíječku mám tzv. "inteligentní" z LIDLu (max.3,8 A), dobíjím cca 1x týdně.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 17 úno 2021, 16:49
od Maras
Hodně zaměstnanců Nošovice máme Hyundai auta,ale nevím o nikom kdo by dobíjel baterku. Někteří mají auto třeba i 4-6 let staré.Moje drahá polovička má i10 už 5 let od novoty, baterku jsme nikdy nedobili a jezdí denně. Už tam má 65k a žádný problém takže to taky neřeším.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 17 úno 2021, 19:14
od idam.i
i40 som mal 5 rokov 130.000km
Elantra 4 roky 100.000km a na baterky som nesiahol. :-k

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 úno 2021, 19:00
od Cecil67
Ahoj, nechci zakládat nová vlákno.....tak se ptam: někdy mi nejde zapnout tempomat. Po vypnutí motoru a nastartování to jde normálně nějaký čas a pak zase ne. Stalo se to někomu? Dík.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 úno 2021, 19:03
od dibarbora
treba stlačiť brzdový pedál...... bezpečnostná kontrola.... typicky odchod z diaľničnej pumpy, štart, odchod, bez dotyku na brzdu= tempomat nepustíš...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 úno 2021, 19:09
od Cecil67
Cha, tak to musím vyzkoušet, díky za radu a zdravím na Slovensko :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 úno 2021, 19:43
od dibarbora
máš to aj v príručke popísané.... pri tempomate je to asi spomenuté...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 úno 2021, 20:23
od Axel.Foley
Jj, je to jak píše dibarbora, měl jsem pár dní půjčenou i30 III v kombíku. I u Tucsona to funguje stejně.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 úno 2021, 20:25
od Chasnik
Maras píše: 17 úno 2021, 16:49 Hodně zaměstnanců Nošovice máme Hyundai auta,ale nevím o nikom kdo by dobíjel baterku. Někteří mají auto třeba i 4-6 let staré.Moje drahá polovička má i10 už 5 let od novoty, baterku jsme nikdy nedobili a jezdí denně. Už tam má 65k a žádný problém takže to taky neřeším.
Na ix20 chcípla po 3 letech. Vyměnil jsem za Exide a už jede dalších 5 let. Možná by vydržela i bez dobíjení, ale na druhou stranu, mám nabíječku C-TEK za cca 1300 Kč (stejnou službu udělá i LIDLový kousek za cca pětikilo), slouží už 5 let a ve srovnání s ostatními náklady na obě naše auta je to rozloženo v čase pakatel.
A pokud na téměř novém autě nabíječka jede zmiňovaných 4 - 6 hodin, tak to vnímám tak, že to pomáhá. A to dojíždím do práce 80 km, takže žádné krátké poposkakování s častými starty a studenými rozjezdy...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 úno 2021, 06:44
od pekoz
ot ale přidám se:
Na IX20 originální baterka (Solite) po 8 letech začala slábnout.
Většinou kratší jízdy a město takže nabíjení nic moc.
Nechcípla ale už mívala tak 11 V (při mrazech -10 jsem ji raději vyměnil - Exide).
Nepravidelně dobíjena až poslední cca 2,5 roku.
Nabíječka Lidl.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 úno 2021, 19:41
od Odjinud
Jen pro ilustraci, ve fordu mi baterka vydrzela 14 let. Origo Motorcraft. A to mela jen 44 Ah.

V cem bylo to kouzlo, nevim. Kdyz byly mrazy (pod -10st. C) a par dni jsem neplanoval jet (tak cca tyden), coz bylo tak 1-2x za zimu, tak jsem ji vyndal. Nabijel jsem ji tak 1x za sezonu, hlavne tedy ke konci, kdyz uz opravdu slabla.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 úno 2021, 16:03
od clifftorr
Mohl bych poprosit o majitele tohoto motoru 1.5 DPI aby vyzkoušeli, že při ustálených 2500ot/min , zahřátém motoru na na 90C , na neutrálu a stojícím autě jsou vibrace motoru nejsilnější ? Dík