Stránka 44 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 úno 2021, 21:20
od Sanchez
Aka je vypocitana, mas to aj takto?
Len ma zaujima odchylka.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 úno 2021, 21:24
od Maras
Odchylka žádná není, měřeno na x nádržích vždy do plna, sedí to přesně.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 11:20
od Jovzin
Ty vole tie Marasove spotreby su sila. :) Ja som sa zatial pod 5 nedostal. Ale par krat sme to uz dali na 5.5 to je pravda. Ale to musi byt minimalne 60km cesta na tie moje kratke vzdialenosti co robim zatial kazdy den to je o nicom no :(

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 11:36
od Axel.Foley
Jovzin: Raději se nedívej na spotřeby u Mr. :hyu: :mrgreen: (i když s jinými motorizacemi)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 13:27
od Cecil67
Cha, když jedu od nás do Újezda ( 6km pořád z kopce jen se zařazenou sestkou), tak mám spotřebu 0,5l. :D No a když jedu zpět, tak 15l. :D Ale teď vážně, na delší trase se už taky umím dostat pod pět. Jinak tak 5,3-5,7, podle toho kde jezdím....

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 13:30
od Chasnik
Jovzin píše: 26 úno 2021, 11:20 Ty vole tie Marasove spotreby su sila. :) Ja som sa zatial pod 5 nedostal. Ale par krat sme to uz dali na 5.5 to je pravda. Ale to musi byt minimalne 60km cesta na tie moje kratke vzdialenosti co robim zatial kazdy den to je o nicom no :(
jj, to je přesně ono, já to mám do práce cca 80 km a už jsem se tento týden taky občas dostal pod 5. Jinak přes zimu 5,3 a výše, dle situace na silnicích.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 13:41
od willy50
Je vidět, že ten motor umí být úsporný.
Takovou spotřebu jsem míval s ex i20.
S i30 1,4cvvt první generace 5,5 je asi maximální minimum co jsem schopný běžnou jizdou udělat.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 14:10
od Maras
Na mou spotřebu má vliv několik faktorů. Počasí, to bylo ideální kolem 18-20 stupňů, suchá vozovka, téměř bezvětří. Pak jízda bez zapnuté klimatizace a velký faktor je znalost trati. Tuto znám nazpaměť za ty roky co ji jezdím. Není to jen rovina a je tam i velký kopec na Žukově. Nejlepší je to pořádně rozjet už dole než začnu stoupat a tím se dá dost paliva ušetřit, než to tahat odspoda. Pak nahoře dát 6stku čili spotřeba žádná a zároveň tím dobíjím baterii a sjíždět dolů. Pak tam je i úsek asi 4km silnice pro motorová vozidla, takže 110, ale jezdím to rychleji. No a taky tam při každém tankování liju VIF 2 odměrky na nádrž a beru již lehce aditivovaný benzín 95 u Benziny. Cestu opačným směrem kvůli výškovému profilu trati jezdím za víc. Ale myslím, že až se přezuje na letní, tak nebude problém mít celkový průměr kolem 5,5 l.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 16:51
od Odjinud
Pánové, vrátím se s dovolením ještě jednou k tématu kapacita nádrže (deklarovaná 50l, reálná 42l). Není to náhodou u :hyu: jako nyní u škoda?

Škoda Auto předhodila automobilovým novinářům k prvnímu otestování nastupující Škodu Fabia 4. generace. Nebudu se o ní nějak rozepisovat, byť šlo o auto, které bylo léta český bestseller. Co mě zaujalo, je fakt, že nová Fabia bude v základu se 40l nádrží, ale za příplatek si bude možné objednat 50 litrovou. Říkal jsem si, proč tedy Škoda tam nedá rovnou tu větší, když je to max. pár kg plastu, a tudíž nákladově pár korun navíc. To má skutečně potřebu získávat peníze od svých zákazníků takto trapně?

V recenzi na idnes k tomu nic nebylo, ale následně jsem náhodou přečetl ještě jednu na webu Autofórum: https://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/po ... jine-auto/ ze které vyplynulo, že OBĚ NÁDRŽE JSOU STEJNÉ A PLATÍTE JEN ZA PRÁVO NATANKOVAT VÍCE, cituji: „Kvůli snaze snížit hmotnost přichází čtvrté vydání Škody Fabia ve standardu s nádrží o objemu 40 litrů (dříve měla 45 l), za příplatek ale bude dodávána nádrž s objemem větším o 10 litrů. Bizarní je, že díl jako takový bude vždy stejný, systém jen ve druhém případě dovolí natankovat trochu více paliva. Pokud se ptáte, co je to za nesmysl, je třeba dodat, že škodovce nebudete platit za jiný komponent, ale za vyšší normovanou spotřebu resp. emise CO2. Neboť čím větší nádrž je, tím více v ní musí být paliva při testu, protože pravidla hovoří o natankování určitého procenta celkové kapacity - čím větší je, tím více jej bude, tím bude auto těžší, tím bude normovaná spotřeba vyšší, tím bude i vyšší potenciální pokuta za nadlimitní emise CO2. Vítejte v EU.“

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 17:03
od Maras
U škodovky už se pomalu platí i za přítomnost volantu,., Konečně, byla vždy předražená. Jinak nevím proč píšeš o reálné nádrži v i30 42l?? Tam opravdu vleze 50l. Jen palubák ti ukáže dojezd 0 ve chvíli kdy tam je ještě 8l.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 17:15
od Odjinud
Upřímně, nemám úplně dobrý pocit jezdit s palivoměrem blízko k nule, nebo dokonce na nulu.
Kolik se tedy dá z nádrže "vyždímat", aniž by to poškodilo to čerpadlo?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 17:26
od Maras
Nemusíš se bát, že čerpadlo odrovnáš, to se teoreticky může stát těm co neustále jezdí na rezervu a do dna.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 17:47
od ondrejkout
Nevíte, co znamená u tohoto motoru při úplném sešlápnutí plynového pedálu ("na podlahu"), na jeho asi 2 cm úplném konci chodu takový tužší pocit - náhle se změní mechanický pocit na ten poslední kousek chodu, je takový žvejkovější, trochu tužší. To je nějaká feature?

Jinak prvních 400 km na jeden zátah okreskama. Porovnání s Golf 5 1.6 MPi. Tahle 1.5 DPi je mnohem mnohem lepší, zejména ve středních otáčkách.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 18:58
od marian85
Čo myslíte môže sa u tohto motoru časom prejaviť rozpad katalyzátora ako u 1,6MPi? Alebo už to hyundai úplne vyriešil?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 úno 2021, 20:17
od thaischumi
ondrejkout píše: 26 úno 2021, 17:47 Nevíte, co znamená u tohoto motoru při úplném sešlápnutí plynového pedálu ("na podlahu"), na jeho asi 2 cm úplném konci chodu takový tužší pocit - náhle se změní mechanický pocit na ten poslední kousek chodu, je takový žvejkovější, trochu tužší. To je nějaká feature?
Není to ono? https://www.garaz.cz/clanek/co-znamena- ... u-21001124

U manuálu při zapnutém tempomatu v módu omezovače (Max), se omezovač dočasně deaktivuje a motor se zrychlí.