Stránka 47 z 53

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 10:27
od Mexican
to je fakt.. u spotreby 5l /100 benzinu by som diesel neriesil.. na druhu stranu dialnice dialnicnym tempom asi moc nejazdi.. mna by maloobjemovy benzinak zozral zaziva (z cca 27 000km rocne je asi polovica dialnice tych 120-140)

na prestavbu LPG je navyssi cas, pretoze od 2015 sa dane zvysia a dovtedy by sa oplatilo najazdit co najviac. Teda bavim sa o rovine, ze clovek autom jazdi a nevyletuje s 5000km/rocne. Tam je to v podstate jedno ci km vyjde tak ci onak. V dalsich nakladoch sa to strati

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 11:11
od caruser
U mňa práveže 90 % sú len diaľnice, ale rýchlo jazdiť sa nedá, keďže max. na tej diaľnici je 110, takže preto tá spotreba do 5 L.
Ročne najazdím asi 30.000 km, takže návratnosť by bola až v druhej polovici 2013 a to je pridlho :) Tak dlho si možno auto ani neponechám :D

Ale v ČR tá nafta dosť výrazne podražela, ak som to dobre pozrel tak je drahšia ako benzín. Tak to sa kúpa nového dieslu oplatí asi len keď stojú rovnako ako benzínová verzia.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 11:14
od mirpie
kolik ta benzinová 1.2 točí na pětku při 100km/h? Jezdit 90% dálnice,tak rozhodně minimálně dva litry objemu, nebo diesel, tam ty převody jsou na dálnici lepší a spotřeba 2.0 proti 1.2 na dálnici bude u 2.0 možná i příznivější....

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 11:18
od caruser
Tie otáčky pri 100 km/h sú okolo 3000, pri 90 km/h je to 2600. S benzínovým dvojlitrom na diaľnici nebudem mať nižšiu spotrebu ako s 1,2. Nad dieslom som uvažoval, ale rozdiel v cene bol obrovský, návratnosť vychádzala po 110.000 km. Lepšia varianta nebola :)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 12:12
od Hardcam
i20 se delala max v 1.6. Myslim, ze ani ta 1.6 i20 nebo dvoulitr (napr. i30) nelze prinutit na spotrebu 5 litru v zadnem rezimu, zkousel jsem, ale at delam co delam, tak kombinovanou pod 6 nesrazim. U Ceeda je to snazsi, ta 1.4 si kombinovanou spotrebu 5,5 litru pri opravdu slusne az defenzivni jizde dokaze udelat. Coz musi jit jak u Accenmta 1.4 tak i20 1.4. Sic je to proti caruserovi 0,5 litr navic, ale zase je tam vice jak 20kW rezerva a jen 0,2 l objemu navic, coz je litrovy vykon kolem 100kW :mrgreen:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 12:18
od caruser
to: Hardcam

Defenzívny štýl jazdy u mňa teraz v zime znamená 4,5 L (4,2 podľa palubného PC). Ale takto sa jazdiť nedá, to je už trápenie.
Nechcem provokovať, ale načo mi na diaľnici bude ďalších 20 kW? Pochopím, že mimo mesta v rizikových situáciách sa každý kW navyše hodí, ale na diaľnici, myslím, že je to zbytočné. :)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 12:21
od Mexican
pri 110km/ ten dvojliter fakt netreba.. horsie je ak treba jazdit denne dlhsie trasy ked tych 130-140 uz robi fakt zasadny casovy rozdiel. A tam ta mala benzinova 1,2 bude brat tak 7 a viac. Neviem ako 1,4, to som nikdy nejazdil :-)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 12:26
od Hardcam
caruser: tak i na dalnici se na predjeti vykon hodi - viz kamiony, jejichz zrychleni je jen o malinko horsi nez u slabouckeho osobaku a vsichni vime, jak dlouho ten proces pak trva. Ten vykon netreba vyuzivat, ale neni na skodu ho mit. BMW M3 a dalsi silne vozy pri dodrzovani predpisu taky nevyuzivaji svych 300kW, ale jen malou cast prislusici danemu spektru otacek.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 12:32
od caruser
To: Mexican

Samozrejme, ak by som jazdil dlhé trasy po diaľnici ako v minulosti, 400 - 600 km tak si vyberiem diesel, ktorý bude pri 130 km/h mať spotrebu do 5 L.
Ale v tejto situácii mi maloobjemový benzín stačí, pretože celkové náklady sú výrazne nižšie ako pri nafte.

To: Hardcam

Zrýchlenie na dialnici pri predbiehaní kamiónu je pre mňa pri i20ke dostačujúce. A povedzme si, že kamióny viac ako 100 - 105 po dialnici nejazdia :)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 13:03
od mirpie
tak i20 ve 2.0 by byl docela dobrý hothatch. Jen jsem chtěl zmínit, že pokud někdo jezdí 90% po dálnici, tak atmosferická 1.2 při svém výkonu bude mít logicky kratší převody a tím vyšší hluk i spotřebu oproti motorům většího objemu či spalujícím diesel (u většího objemu vyšší výkon tím delší převody, u dieselu poloviční otáčky max výkonu - opět delší převody), kde ty převodovky na dálnici se hodí mnohem více. Tím neurážím i20 v 1.2, to auto má své místo, ale na dálniční provoz to zkrátka není.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 13:16
od caruser
to: mirpie

Súhlasím, i20 nemožno porovnávať so strednou alebo vyššou strednou triedou pri jazde po diaľnici. Avšak nesúhlasím s tvrdením, že nie je vhodná pre diaľnicu. Tak skúsim položiť otázku: máš 9000 EURO, potrebuješ nové auto, ktoré musí byť bezpečné, má nízke prevádzkové náklady, je ako tak priestranné, chceš si ho ponechať max. 5 rokov / 150.000 km a počas tejto doby nechceš do jeho opravy investovať ani cent, len bežné servisné prehliadky. Čo si vyberieš ak jazdíš len po diaľnici cca. 100 km denne?

Ak by som nemal obmedzený rozpočet vezmem si limuzínu strednej triedy, ktorá si i na diaľnici pri 130 vezme do 5 L a bude točiť tak 2000 ot. :)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 13:21
od mirpie
tak slovo bezpečnost bych s i20 moc nepojil, at má hvězd v NCAP několik. Nevím, kolik nová i20 stojí nebo stála, tipnu 200tis Kč. Ono v této ceně kupovat nové auto je problém. U mě by byla volba jasná, sáhl bych po ojetině, za 200tis kč se dá koupit velmi slušné auto. Skoro si troufnu říct, že do případných oprav dobře vybrané ojetiny do stáří 4let dáš mín, než na garančkách u nového auta. Jen si to někdo neberte osobně. Nikomu neberu, že je špatně chtít nové auto v této cenové relaci.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 13:30
od rokolo
Já jsem teď seděl v 5 měsíců staré i30 kombi s motorem 1.4 a musím říct, že jsem byl dost zklamaný...myslím tím motorem. Připadal mi tak nějak "udejchaný". Kromě toho do 80km/h (2500ot/min) je motor tichý a má kultivovaný chod, při 100km/h točí 3000ot/min a je nepříjemně hlučný (snad i vibruje). Zrychlení ve vyšší rychlosti takové nemastné a neslané. No nedokážu si představit, že bych s tím jel po dálnici 130-140km/h, to by mne asi brzo rozbolela hlava. Průměrná spotřeba 7l.
:idea: Zlatej Áca, není sice tak prostornej, ale svezení je hodně příjemné a to i při vyšších rychlostech.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 13:37
od caruser
Zabudol si však uviesť, že aj pri ojazdenom aute je potrebné vykonávať pravidelné servisné prehliadky, tak ako pri novom ak chcem aby tých opráv nebolo ešte viac. Ak k tomu prirátam prípadné ďalšie opravy, ktoré sa môžu vyskytnúť tak sú to ďalšie náklady navyše. Čo sa týka tej bezpečnosti mal som na mysli bezpečnosť v danej triede pri nových autách. Niekto tu môže namietať, že komfort jazdy bude v tej jazdenke vyšší, ale ja auto beriem len ako dopravný prostriedok na presun z bodu A do bodu B, čo najbezpečnejšie a hlavne najekonomickejšie. To že bude niektoré auto napr. o 3 dB tichšie, alebo bude mať pohodlnejšie sedačky ma veľmi nezaujíma ak to nie sú veľké rozdiely. Jazdil som aj s lepšími modelmi ako i20, ale až tak veľké tie rozdiely medzi autami nie sú :)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 20 led 2012, 13:49
od Vilda
Taky nebudu souhlasit, že 1.2ka není vhodná na dálnice [-X sám jsem měl maličký Twingo 1.2 16 vent. 55kW - 75 koníků a projel jsem s ním půlku Evropy .... a že by 1.2ka neměla potřebnou akceleraci taky neni pravda .... teda když v něm nesedí pět dospělých lidí. Proti mojí 1.6ce byl jen malý rozdíl ve výkonu a kdo se se mnou svezl, tak valil oči, jak takovej Twingouš dokázal upalovat :shock: a i20ka na tom bude stejně .....