Stránka 49 z 85

Re: problémy

Napsal: 26 říj 2009, 17:16
od Nery
Kdyby to byl olej,svíčky by jsi měl zas... i na kontaktech a hlavně by ubýval olej. Myslím,že tohle není ono. No uvidíš. Fakt jsem zvědavý,co z toho bude.

Re: problémy

Napsal: 26 říj 2009, 19:21
od Vilda
To Martun : Viděl bych to buď, na vymačkaný těsnění pod víkem ventilů a nebo při dolévání oleje se někdo netrefil do hrdla a olej stekl, až na svíčky ( do závitu ). Jestli pomohlo očištění svíček a auto jede jako dřív, tak je to jasný .... ale i tak už svíce budou za zenitem :? Takže výměna svíček, nechat přetěsnit vent. víko a ještě bych nechal proměřit kabely ke svíčkám a event. koupil nový a kvalitní ....

Re: problémy

Napsal: 26 říj 2009, 20:00
od cert
Martun píše:Tak proběhla sobotni diagnostika. Filtr skoro jak novej (v březnu bylo na garančce), zato svíčky to bude asi ten problem.. Očouzený ale hlavně, mokrý. Ale od oleje? V závitu svíčky jsou stopy oleje a i ten olej je cejtit. Já teda motoru nerozumim, ale svíčky by měly bejt suchý asi ne?.. Takže mě napada asi nějaké špatné těsnení? Páč že bych to vyřešil novejma svíčkama, tak to nepředpokládám.. Jinak po ošmirglováni a očištění jedem zas jak dřiv.. A hladina oleje v motoru taky zatim ok... Takze tesneni?
No, já bych řekl, podle popisu svíček budou asi v pytli - kolik maji najeto? Jsou to přesně ty co tam maji být? Kolikrát i nevhodnej typ případně výrobce by mohl být problém. Na Golfu jsem měl NGK a pak Bosch - na NGK pohoda a Bosch průser - nechtěl chytat, škubal atd. Pokud máš špinavý závity na svíčkách, tak by to mohl být sajrajt z nespálenýho benzínu. Jak se Ti povolovaly ty svíčky, šlo to OK? Přijde mi jako by nebyly pořádně dotažený. Dej nový a uvidíš - je to asi nejlevnější první krok.
Těsnění bych pokud není nijak olejem olemcanej motor pod krytem ventilů neřešil.

Re: problémy

Napsal: 26 říj 2009, 20:51
od Martun
CERT , VILDA A SPOL :-) ty svíčky jsou tam origo jak bylo auto koupeny. Je sice rok 05 a koupeno 06 ale má najeto za ty 3.5roku 26000km. To už by to měly svíčky zasebou? Není problém je koupit.. Když to tak beru zpetně tak jak je kryt motoru (viko) tak kolem je to trochu voslintany od oleje.. Svíčky jsem povoloval velkou ráčnou , řekl bych že byly utaženy tak akorát. Sám si myslím že jsem to potom utáhl víc. Má to být utažený "na krev"? A svíčky by měly být nějaký určitý typ? V tomhle fakt tápu.. Spíš si poradím s elektrikou v autě..

Re: problémy

Napsal: 26 říj 2009, 21:22
od jarik65
Na svíčky je 26 000km až dost co tam je za typ :?: ale to už je jedno páč sou asi před smrtí.Svíčky nedotahuj [-X na krev nebo si serveš závit v bloku motoru a budeš mít velkej problém :-k .Když jsi měl svíčky venku podíval nebo změřil sis jaká je vůle mezi elektrodama tuším že to má mít 0,75mm :?: .Olej do závitu se ti mohl dostat při vynechání svíčky(nezapálila)tlakem v motoru.Ale jak už bylo psaný vyměnit svíčky přeměřit kabely-tak ať se daří :lol:

Re: problémy

Napsal: 26 říj 2009, 21:38
od cert
Jak píše jarik65, svíčky se dotahují citovka - strženej závit v hlavě válců je pěknej průšvih. Jinak co se životnosti svíček týká, tak záleží na výrobci. Bosch mi v Golfu vydržely 12k km byly v pytli. NGK 35k km a jelo to normálně, akorát byly už pěkně opálený. Svíčky bych při takovýhle problémech po 26k km vyhodil. Kdysi mi jeden starej praktik říkal, že svíčky jsou po 15k km ještě v pohodě, ale po 20k km jsou už v pytli - technologie a kvality pokročily, tak k tomu přihodíme 10k km a je to akorát těch 25 - 30k km - tj. výměna. Typ svíčky najdeš v příručce k autu nebo u výrobce svíček na webu - ze zkušenosti doporučuju NGK, Champion nebo BERU.

Re: problémy

Napsal: 26 říj 2009, 21:56
od Martun
To zní rozumě, s tím olejem jak se dostal ke svíčce.. A jestli stávkovali, to by asi vysvětlovalo to ,že se autu nechtělo do výkonu.. Jinak začouzený byly hned po jejich opětovném zašroubování a zkušební jizdě. Ale to jsem mu fakt šlapal na krk abych zjistil výkon. Asi po 4km byla obroučka zavitu opět černa ale elektroda ok. Rozměr "mezi" mě nenapadlo měřit.. Zjistím jakej typ svíček a pořeším nákup. A to utahování, na to dám pozor.

Re: problémy

Napsal: 27 říj 2009, 14:08
od rokolo
Ty svíčky jsi měl mít už dávno vyměněný (vykřičník jsem psal už minule). Zbytečně si tady lámeš hlavu....už dávno mohlo auto jezdit v pohodě. Svíčka ti může kleknout hned po prvním nastartování a je úplně jedno, kolik má najeto. Ano, doba ve vývoji pokročila a teď především ve prospěch českých svíček BRISK....vyprdni se na zahraniční produkty :!:
To že máš závit od oleje a benzínu je v tomto stavu normální....dotahovat s něhou a láskou :wink:

Re: problémy

Napsal: 27 říj 2009, 20:19
od cert
rokolo píše:Ty svíčky jsi měl mít už dávno vyměněný (vykřičník jsem psal už minule)...
Myslím, že v servisních úkonech je uvedená výměna svíček až ve 45k km - v 15k a 30k je jen kontrola.

Re: problémy

Napsal: 27 říj 2009, 21:32
od Martun
ROKOLO : vím, vím, a kaju se! :-D dneska jsem je koupil. CERT napsal jako prvni NGK (asi je považuje za nej) , tak jsem koupil NGK a ostatní svíčky jsem nezjištoval. Ale je fakt že jsem původně myslel na český.. No tak příště..
Ještě bych měl nějak opatrně vyčistit ty oslintaný závity v motoru ne?


CERT: nevím jestli dělali kontroly svíček v servisu ale v protokolu to napsaný nebylo. Jinak tam píšou každej nesmysl :-D

Re: problémy

Napsal: 29 říj 2009, 12:36
od ZdeněkSvoboda
Dneska jsem si náhodně všimnul na zadním víku od kufru, že mám na několika místech hrany kufru po celém jejím obvodu odřenou barvu až na plech. Nejčastěji je to v místech, kde se potkává víko a zadní světla. Víko jsem povolil a tak nějak vycentroval, tak doufám, že to bude OK. Odřené jsem zatřel pořádnou vrstvou laku na nehty. Máte to někdo taky tak, popř. zkontrolujte si to taky :x :?

Re: problémy

Napsal: 29 říj 2009, 16:11
od Mexican
ZdeněkSvoboda píše:Dneska jsem si náhodně všimnul na zadním víku od kufru, že mám na několika místech hrany kufru po celém jejím obvodu odřenou barvu až na plech. Nejčastěji je to v místech, kde se potkává víko a zadní světla. Víko jsem povolil a tak nějak vycentroval, tak doufám, že to bude OK. Odřené jsem zatřel pořádnou vrstvou laku na nehty. Máte to někdo taky tak, popř. zkontrolujte si to taky :x :?
mal som to nazaciatku, treba poladit podobne ako u prednej kapoty tie dorazy

Re: problémy

Napsal: 29 říj 2009, 20:44
od jarik65
Martun já bejt tebou tak ty závity nechám na pokoji ono se to časem vypálí,jestli tam budeš něco strkat [-X a ono ti to spadne do válce ](*,) tak si vzpomeň že sem tě varoval #-o

Re: problémy

Napsal: 30 říj 2009, 07:43
od rokolo
Martun píše:ROKOLO : vím, vím, a kaju se! :-D dneska jsem je koupil. CERT napsal jako prvni NGK (asi je považuje za nej) , tak jsem koupil NGK a ostatní svíčky jsem nezjištoval. Ale je fakt že jsem původně myslel na český.. No tak příště..
Ještě bych měl nějak opatrně vyčistit ty oslintaný závity v motoru ne?


CERT: nevím jestli dělali kontroly svíček v servisu ale v protokolu to napsaný nebylo. Jinak tam píšou každej nesmysl :-D
Závity vyčistíš tak, že si třeba na šřoubovák namotáš kousek hadříku, jemně zasuneš, protočíš a máš čisto :wink: A jak tu bylo už řečeno, zbytek se vypálí. NGK jsou dobré svíčky, ale může jim vadit některý provozní režim, který Briskám nevadí. Nicméně to pro zprovoznění autíčka plně postačuje a určitě budeš spokojenej......

Re: problémy

Napsal: 30 říj 2009, 08:15
od cert
Martun píše:...CERT napsal jako prvni NGK (asi je považuje za nej) , tak jsem koupil NGK a ostatní svíčky jsem nezjištoval....


CERT: nevím jestli dělali kontroly svíček v servisu ale v protokolu to napsaný nebylo. Jinak tam píšou každej nesmysl :-D

Golf mi jezdil a chytal na NGK bezkonkurenčně nejlíp, bratránkův Peugeot totéž. Kolega v práci s Felinou 1,6 najel na origo svíčky (což jsou NGK) 60k km a úplně bez problémů. Stejnou zkušenost jsem měl s Championem a další příbuzný s BERU.

Na kontrolu se asi vybodli - to by to nedošlo až do těch míst, že auto skoro nejelo. O kontrolách v servisu vím svoje - teď na garančce jsem měl na faktuře položku kontrola laku - povídám technikovi že to asi moc nekontrolovali a on na to že tuty kontrolovali - tak se ptám jak to dělali, když je auto špinavý jako čuně (ten den bylo fakt hnusně - pršelo, na silnici bláto z polí...). Odpovědět mi nebyl schopnej....